Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

260689 schreef: 07 jun 2023, 11:57 E811 Brugge - Kortrijk rijd vandaag met T1806 + 8I11 + 1M6 + 1M7 + T1824.
Planmatig op woensdagen.
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door JonasV91 »

Davy schreef: 07 jun 2023, 15:08
260689 schreef: 07 jun 2023, 11:57 E811 Brugge - Kortrijk rijd vandaag met T1806 + 8I11 + 1M6 + 1M7 + T1824.
Planmatig op woensdagen.
Dus veiligheid en vlotte werking voor de TBG is van ondergeschikt belang?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainlovertje »

JonasV91 schreef: 07 jun 2023, 23:56
Davy schreef: 07 jun 2023, 15:08
260689 schreef: 07 jun 2023, 11:57 E811 Brugge - Kortrijk rijd vandaag met T1806 + 8I11 + 1M6 + 1M7 + T1824.
Planmatig op woensdagen.
Dus veiligheid en vlotte werking voor de TBG is van ondergeschikt belang?
Kan je dat toelichten? Ik zie geen enkele reden waarom dat materieel minder veilig of 'vlot te bewerken' zou zijn.
JonasV91
Berichten: 140
Lid geworden op: 12 mei 2023, 23:44

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door JonasV91 »

trainlovertje schreef: 08 jun 2023, 00:12
JonasV91 schreef: 07 jun 2023, 23:56
Davy schreef: 07 jun 2023, 15:08

Planmatig op woensdagen.
Dus veiligheid en vlotte werking voor de TBG is van ondergeschikt belang?
Kan je dat toelichten? Ik zie geen enkele reden waarom dat materieel minder veilig of 'vlot te bewerken' zou zijn.
Iets met perronlengtes en niet al te overzichtelijke perrons op zich.
Had ik zo'n trein moeten bedienen, dan waren die laatste twee al afgesloten.
De I11-rijtuigen zijn zelf al goed voor een lengte van zo'n 211,2 m.

Vooral Torhout en Ingelmunster zijn een probleem qua overzichtelijkheid door de bochten.
Lijn 66 ziet veel samenstellingen die te lang/groot zijn voor het publiek dat er op rijdt.
Spits daargelaten.
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".

Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

Vandaag op de lijn Mol/Antwerpen desrio, m5 met 21 en m4 met i10
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

bram2727 schreef: 10 jun 2023, 09:12 Vandaag op de lijn Mol/Antwerpen desrio, m5 met 21 en m4 met i10
Da's goed! Vele beter dan 1AR41.
TimJ36
Berichten: 377
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door TimJ36 »

JonasV91 schreef: 08 jun 2023, 01:46 Lijn 66 ziet veel samenstellingen die te lang/groot zijn voor het publiek dat er op rijdt.
Spits daargelaten.
Buiten de spits voornamelijk 2x break van/naar de luchthaven en daartussen 1x of 2x desiro Brugge-Kortrijk, en op de middag eens een verdwaalde dubbeldekker, maar over het algemeen valt het toch goed mee qua lengte samenstelling?

De lijn leent zich er inderdaad niet toe voor lange trek- en duwtreinen, maar soms is het niet anders mogelijk (zoals in de spits).

Wat zou helpen is dat de treinen allemaal gelijkvloerse instap krijgen, en dat er geen locomotief meer aan te pas komt. Kan de NMBS geen dubbeldeksstellen bestellen zoals de CFL 2400 in Luxemburg ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

TimJ36 schreef: 11 jun 2023, 12:42
JonasV91 schreef: 08 jun 2023, 01:46 Lijn 66 ziet veel samenstellingen die te lang/groot zijn voor het publiek dat er op rijdt.
Spits daargelaten.
Buiten de spits voornamelijk 2x break van/naar de luchthaven en daartussen 1x of 2x desiro Brugge-Kortrijk, en op de middag eens een verdwaalde dubbeldekker, maar over het algemeen valt het toch goed mee qua lengte samenstelling?

De lijn leent zich er inderdaad niet toe voor lange trek- en duwtreinen, maar soms is het niet anders mogelijk (zoals in de spits).

Kan de NMBS geen kleine dubbeldeksstellen met gelijkvloerse instap bestellen zoals de CFL 2400 in Luxemburg ?
Wat denk je dat er gaat komen met de MR30. Wellicht zal dat een stel zijn waar 1 of meerdere rijtuigen enkeldeks zijn en de rest dubbeldeks zoals je ook al in het buitenland kan zien, afwachten welke fabrikanten zich kandidaat stellen.
TimJ36
Berichten: 377
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door TimJ36 »

De Luxemburgse 2400 zou alvast ideaal zijn voor lijn 66. Een zeer toegankelijke trein met ruimte voor fietsen en een afgebakende plek voor rolstoelgebruikers, voorzien van alle gemakken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Is identiek aan de ICNG die al naar België komt alsook de CFL 2400 zal in België te zien zijn (misschien zelfs tot in Libramont doet de ronde). Rest de vraag of Alstom zich kandidaat stelt voor die nieuwe treinen die de NMBS wil kopen. Afwachten dus.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

E2138 rijden heden met 4x Desiro's! (8522+8540+8545+8524)
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

260689 schreef: 11 jun 2023, 16:35 E2138 rijden heden met 4x Desiro's! (8522+8540+8545+8524)
Dat is al beter dan de enkele Desiro die ik er al een paar heb gezien ter vervanging van de normale stam I11 en I10.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

Op Antwerpen-Centraal - Poperinge zit sinds deze ochtend een 18 + 8 M6 200 + 18
Momenteel op de 737 / 717
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

trainfan03 schreef: 11 jun 2023, 17:21 Op Antwerpen-Centraal - Poperinge zit sinds deze ochtend een 18 + 8 M6 200 + 18
Momenteel op de 737 / 717
Geen slechte keuze! Iedereen die deze treinen bediend kent de T18/19. Er staan 3 van die treinen in de bundel van Kortrijk. In het weekend kunnen die beter op die verbinding rijden. Deze zit ook altijd vol.

E742/E722 doe die vandaag nog.

Begint in Kortrijk en eindig daar terug. Normaal zou die met 3 x dmt's rijden. Dan is 8XM6 vele beter.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

Met de gedeeltelijke afschaffing van IC 1838 kwamen de 8 M6'en zeker van pas voor iedereen die uit Antwerpen vertrok. Zat goed vol te Lokeren. Qua capaciteit mogen ze deze meer buiten laten op die verbinding in het weekend. Nu is het ook mogelijk omdat er geen afkoppeling is naar Lille.
Plaats reactie