Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ovspotter_be »

ovspotter_be schreef: 29 nov 2022, 17:16 MS75 op de S1 naar Antwerpen die om 17:16 Mechelen zal verlaten
20221129_171456.jpg
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

E515 en E542 rijden trek/duw met 9 M6en ipv hun voorziene samenstelling. Hierdoor zijn deze beperkt/vertrek tot/vanaf Ans en rijden via L36 ipv L2.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef: 29 nov 2022, 20:01 E515 en E542 rijden trek/duw met 9 M6en ipv hun voorziene samenstelling. Hierdoor zijn deze beperkt/vertrek tot/vanaf Ans en rijden via L36 ipv L2.
Opmerkelijk om 2 redenen:
1. Waarom reden de M6'en niet over lijn 2? Met max. 160 km/h als de stuurstand voorop rijdt? De vertraging blijft dan beperkt.
2. Waarom in Ans al opheffen? De 515 zou daar met +20 zijn aangekomen. Dat is normaliter geen reden tot opheffing; daarmee rijden ze anders ook nog tot Eupen door (keertijd 34 min.).

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

rvdborgt schreef: 29 nov 2022, 21:06
260689 schreef: 29 nov 2022, 20:01 E515 en E542 rijden trek/duw met 9 M6en ipv hun voorziene samenstelling. Hierdoor zijn deze beperkt/vertrek tot/vanaf Ans en rijden via L36 ipv L2.
Opmerkelijk om 2 redenen:
1. Waarom reden de M6'en niet over lijn 2? Met max. 160 km/h als de stuurstand voorop rijdt? De vertraging blijft dan beperkt.
2. Waarom in Ans al opheffen? De 515 zou daar met +20 zijn aangekomen. Dat is normaliter geen reden tot opheffing; daarmee rijden ze anders ook nog tot Eupen door (keertijd 34 min.).

Groetjes,
Rian
De regelementering van Infrabel hanteert dat minimaal 170km/h moet gereden worden over L2 (verbeter mij moest dit verandert zijn).
De beperking zal te maken hebben dat er in Luik te weinig vrije sporen zullen geweest zijn daar de blok van Kinkempois mee staakte?? Hierdoor dat niet al het materiaal kon uitgeweken worden.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef: 29 nov 2022, 21:11 De regelementering van Infrabel hanteert dat minimaal 170km/h moet gereden worden over L2 (verbeter mij moest dit verandert zijn).
Er zijn dagelijks minimaal 2 ritten op lijn 2 met 160 km/h en het is niet dat daar te weinig capaciteit is (zeker vandaag), zodat dat (voor die ene rit) niet zou passen.

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

rvdborgt schreef: 29 nov 2022, 21:30
260689 schreef: 29 nov 2022, 21:11 De regelementering van Infrabel hanteert dat minimaal 170km/h moet gereden worden over L2 (verbeter mij moest dit verandert zijn).
Er zijn dagelijks minimaal 2 ritten op lijn 2 met 160 km/h en het is niet dat daar te weinig capaciteit is (zeker vandaag), zodat dat (voor die ene rit) niet zou passen.

Groetjes,
Rian
Dat zijn de verplichte 'veegritten' (staat ook in de reglementering van Infrabel) deze zijn als enige de uitzondering daarin.
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door sander855 »

IC 3432 (Turnhout - La Louvière-Zuid) rijdt vandaag met 3 Klassiekjes.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

De 1507 rijdt met 2x am96 in de plaats van de 10 m6
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door trainfan03 »

IC 706 reed vandaag met 1 MS96 in plaats van de gebruikelijke 3.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Het wordt stilaan duidelijk dat het ook morgen niet zo vlot zal lopen met de samenstellingen.
Met vriendelijke groet

overweg13
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door sander855 »

sander855 schreef: 30 nov 2022, 10:48 IC 3432 (Turnhout - La Louvière-Zuid) rijdt vandaag met 3 Klassiekjes.
Ook vandaag rijden alvast IC 3406 en 3432 met deze samenstelling.
bram2727
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

De 2311 rijst vandaag met 21 en m4
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Wout912 »

Deze voormiddag gezien in Antwerpen-Berchem:

- IC 2032 (Essen - Charleroi-Zuid) met HLE 27 en drie (!) M6-rijtuigen. Alle drie de rijtuigen waren tweede klasse.
- S34 1460 (Antwerpen-Centraal - Sint-Niklaas) met een MR75 in plaats van desiro.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Wout912 schreef: 02 dec 2022, 13:50 Deze voormiddag gezien in Antwerpen-Berchem:

- IC 2032 (Essen - Charleroi-Zuid) met HLE 27 en drie (!) M6-rijtuigen. Alle drie de rijtuigen waren tweede klasse.
- S34 1460 (Antwerpen-Centraal - Sint-Niklaas) met een MR75 in plaats van desiro.
Wen maar aan dat laatste, deze zullen vanaf 12 december veel uit met de MR75 rijden.
Davyd
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 okt 2021, 07:00

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davyd »

Zou er in de nieuwe dienstregeling plaats zijn voor een betere samenstelling voor IC2236. Rijdt nog steeds met een M4-stam. De meeste treinen op die samenstelling zijn al even M7. Ook P8001 zou een extra wagon 1ste klasse kunnen gebruiken. Soms zeer nipt.
Plaats reactie