Uw meest geliefde rijtuig?!

Alles over reizigerstreinen in België.

Uw meest geliefde rijtuig?!

I5 / I6Bc
6
6%
I6
14
13%
I10
13
13%
I11
29
28%
M1 / M2 /M3
8
8%
M4
6
6%
M5
8
8%
M6
13
13%
K
4
4%
L
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 104

Bert

Bericht door Bert »

Om foto's te zien van de verschillende rijtuigen kan je hier terecht. :wink:
http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Bert schreef:Aan die band kan je ook de I6 onderscheiden van de I10 die geen band geeft.
De I6 en I10 kan je in verschillende livrei's zien rondrijden: -new look, memling (B logo in driehoek), oranje (C1 livrei).
I6 en I10 kan je ook onderscheiden aan de deuren dacht ik. I10 heeft een klein handvat in het midden zoals de I11 terwijl I6 een duidelijker heeft aan de zijkant.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

I10 heeft een druknop naast de deur
I6 is via handvat.
Tweede verschil zijn de ramen.
er zijn 2 schijven I10: zonder airco; ramen gelijk een break
en met airco: gelijk MW41, dus allemaal toe en met 2 klapramen.
een I6 heeft airco en heeft langs de gang allemaal toe en 2 klapramen (dus gelijk aan I10) maar aan de compatiments-zijde allemaal klapraampjes (zelf te openen).
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Vraagje: Zit die ene oranje I6 die Oostende nog heeft (volgens mij ook de enige I6 met aangepaste deuren aan de binnenlandse dienst, correct me if I'm wrong) nog af en toe in een P-trein?

Heb vorige dinsdag de P-trein Oostende-Etterbeek genomen (07u41 in Gent) en toen waren het 9 I10-rijtuigen, met maar 1 eerste klasse (en dat was te weinig, oja!) en dus ook geen ruimte voor de conducteur. De meeste van die treinen met I10 kregen vroeger wel een I6 of M4-pakwagen mee waar de treinbegeleider zich dan kon installeren, maar ook dat is blijkbaar niet meer nodig tegewoordig... Vindt het personeel dat dan zelf niet erg?
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

oostende heeft 2 i6 rijtuigen één int oranje en één in de nieuwe kleuren
ze staan in de bundel ik heb ze gisteren ze zien staan toen ik terugkeerde van gent
Moi

Bericht door Moi »

Terminus schreef:De meeste van die treinen met I10 kregen vroeger wel een I6 of M4-pakwagen mee waar de treinbegeleider zich dan kon installeren, maar ook dat is blijkbaar niet meer nodig tegewoordig... Vindt het personeel dat dan zelf niet erg?
In het rijtuig 1ste klas is er een toilet uitgebroken en doet nu dienst als dienstruimte...
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Moi schreef:
Terminus schreef:De meeste van die treinen met I10 kregen vroeger wel een I6 of M4-pakwagen mee waar de treinbegeleider zich dan kon installeren, maar ook dat is blijkbaar niet meer nodig tegewoordig... Vindt het personeel dat dan zelf niet erg?
In het rijtuig 1ste klas is er een toilet uitgebroken en doet nu dienst als dienstruimte...
Nogal motiverend voor het personeel :roll: Veel bent u dan toch niet waard in de ogen van uw bazen als u "de (verdwenen) pot" op mag...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

is er een verschil tussen gewone (gemoderniseerd) en memling I6.
het enige verschil tussen I6'en is dat
bij sommige I6'en de de knop voor de airco boven de deur hangt en bij sommige onder het raam. ook hebben er sommige klapstoeltjes in de gang. maar heeft dit met memling te maken?
Laatst gewijzigd door treinbruno op 22 okt 2007, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dit is hier koppelverkoop!
M1 en M2 onder 1 optie; een schande!
Ik stem voluit voor de M2's, maar de M1's moet ik niet hebben.
Beu gezien :lol:

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik stem ook voor de M2.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

ik stem voor de I5 / I6Bc
dat zijn mijn lievelingsrijtuigen.
vande jaar nog 2 keer mee naar oostenrijk gebold en da zijn beestige rijtuigen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik ga voor de T2 of WLAB30 als het van de NMBS moet zijn.
Anders twijfel ik nog tussen een MU (en dacht dat een WLABmh175 ook niet mis was binnenin).
Een memling I6 verschilt enkel kwa schildering van een C1-I6, aan het interieur is toen niet of bijna niet geraakt.
Dit jaar ga ik normaalgezien ook eens naar Oostenrijk met de Bergland. Enkel zullen dat geen I5'en meer zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
enrico

Bericht door enrico »

ik ga voor M4
thomaslj

:-)

Bericht door thomaslj »

Als rolstoelreiziger heb ik het liefst een M6..
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Bartjedj schreef:Dit is hier koppelverkoop!
M1 en M2 onder 1 optie; een schande!
Ik stem voluit voor de M2's, maar de M1's moet ik niet hebben.
Beu gezien :lol:

BDJ
Amai, wa raakte gij nie beu?! :wink: :P
Gesloten