Uw meest geliefde rijtuig?!

Alles over reizigerstreinen in België.

Uw meest geliefde rijtuig?!

I5 / I6Bc
6
6%
I6
14
13%
I10
13
13%
I11
29
28%
M1 / M2 /M3
8
8%
M4
6
6%
M5
8
8%
M6
13
13%
K
4
4%
L
3
3%
 
Totaal aantal stemmen: 104

Jonathan

Bericht door Jonathan »

Voor mij de I10
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

1607 schreef:
Trainspotterke schreef:Leve de I11-rijtuigen! :D

De I10-rijtuigen heb ik ook nog graag! :wink:
Maar geef me vooral geen I6-rijtuigen! :shock: Zo opgesloten zitten in een klein kotje, is toch niets voor mij, hoor! Ik heb liever overzicht over de gehele wagon! :wink:
ik zit graag opgesloten en zeker met 5 andere vrouwelijke reizigsters. :mrgreen:
In dat geval... :lol:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Trainspotterke schreef:Leve de I11-rijtuigen! :D


Maar geef me vooral geen I6-rijtuigen! :shock: Zo opgesloten zitten in een klein kotje, is toch niets voor mij, hoor! Ik heb liever overzicht over de gehele wagon! :wink:
Hallo,

Blijkbaar denkt niet iedereen er zo over. In de eersteklasserijtuigen van de Beneluxtrein moet je er als de kippen bij zijn om in de coupétjes te kunnen zitten. En eerlijk gezegd, ik heb het ook niet zo voor die grote ruimten. Enige compartimentering zou echt wel mogen. Ik denk dat o.a. de gezelligheid er wel zou bij varen. Ik vind een van de nadelen van ms96 dat je zo ver kunt zien. Maar maatschappelijke tendensen brengen nu eenmaal met zich mee dat het schoftendom zich ook goed thuis voelt in slecht zichtbare ruimten. Ik vermoed dat men daar bij het bouwen van rijtuigen ook wel rekening mee houdt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik heb voor de I5/I6Bc gekozen.Ik vind dat INT-rijtuigen iets hebben...
Een Wegmann vind ik anders wel in de categorie buitenlanders in België ook wel toffe rijtuigen!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Jonathan

Bericht door Jonathan »

overweg13 schreef:
Trainspotterke schreef:Leve de I11-rijtuigen! :D


Maar geef me vooral geen I6-rijtuigen! :shock: Zo opgesloten zitten in een klein kotje, is toch niets voor mij, hoor! Ik heb liever overzicht over de gehele wagon! :wink:
Hallo,

Blijkbaar denkt niet iedereen er zo over. In de eersteklasserijtuigen van de Beneluxtrein moet je er als de kippen bij zijn om in de coupétjes te kunnen zitten. En eerlijk gezegd, ik heb het ook niet zo voor die grote ruimten. Enige compartimentering zou echt wel mogen. Ik denk dat o.a. de gezelligheid er wel zou bij varen. Ik vind een van de nadelen van ms96 dat je zo ver kunt zien. Maar maatschappelijke tendensen brengen nu eenmaal met zich mee dat het schoftendom zich ook goed thuis voelt in slecht zichtbare ruimten. Ik vermoed dat men daar bij het bouwen van rijtuigen ook wel rekening mee houdt.
Men heeft daar totaal geen privici. Iedereen ziet wat ge doen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

I6 en I10 zijn wel heel comfortabel voor eigelijk al 30 jaar oud te zijn, maar aan de I11 kunnen ze niet raken 8)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

M4 :)
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

I11, zonder twijfel :).
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

Ik heb alle soorten rijtuig goed gekent. Rijtuigen die vroeger getrokken met diesels ben ik voor M2 en nu met HLE ben ik voor I 11. Die is ruim en open en grote vensters en airco.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Slos

Bericht door Slos »

1) I6
2) I10
3) I11
M1/M2/M3 heb ik nog niet in meegereden net als K, L en I5/I6 Bc.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

van welk jaar dateren de I6 en I10 rijtugen eigenlijk
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

voor mij de I6 rijtuigen
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

OO-MSS schreef:van welk jaar dateren de I6 en I10 rijtugen eigenlijk
gevonden
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Jonathan schreef: Men heeft daar totaal geen privici. Iedereen ziet wat ge doen.
En wat dan, Jonathan, zou jij op de trein willen doen binnen wat je 'privici' noemt?

Ik ga er van uit dat nooit privici in een trein hebt (behalve op de locomotief :D )
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Bericht door Sara Raats »

geen idee eigenlijk (leg eens uit wat die afkortingen zijn)

ik zit het liefste in een Deense neus
Laatst gewijzigd door Sara Raats op 15 mar 2009, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten