Pagina 135 van 144

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 nov 2022, 21:30
door trainlovertje
jpvdveer schreef: 18 nov 2022, 20:38
jan_olieslagers schreef: 18 nov 2022, 20:13 Net zomin als de lijntjes waarop ze nog bollen.
IC2010 Charleroi-Essen...

Kan je je enig Europees land voorstellen waar je zoiets op een kernverbinding aantreft? Ik ben bang dat je minstens tot in Roemenië. of zelfs nog verder, moet gaan zoeken.
Inderdaad, in de meeste landen schaft men die trein dan gewoon af, als de gebruikelijke samenstelling het begeeft. Dan vind ik het een goede zaak dat men alsnog een alternatief voorziet.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 nov 2022, 21:59
door groentje
trainlovertje schreef: 18 nov 2022, 21:30
jpvdveer schreef: 18 nov 2022, 20:38
jan_olieslagers schreef: 18 nov 2022, 20:13 Net zomin als de lijntjes waarop ze nog bollen.
IC2010 Charleroi-Essen...

Kan je je enig Europees land voorstellen waar je zoiets op een kernverbinding aantreft? Ik ben bang dat je minstens tot in Roemenië. of zelfs nog verder, moet gaan zoeken.
Inderdaad, in de meeste landen schaft men die trein dan gewoon af, als de gebruikelijke samenstelling het begeeft. Dan vind ik het een goede zaak dat men alsnog een alternatief voorziet.
Het mag met de beste bedoelingen van de wereld zijn, maar als zo'n trein al in Mechelen toch nog wordt afgeschaft omwille van overbelasting, of verschillende mensen op het perron moet laten staan... Je kan ook niet ontkennen dat er een groeiend probleem is met graffiti, dergelijk materieel zou gewoon niet de baan op mogen tot het weer enigszins toonbaar is, wat mij betreft. Want dit gaat enkel onze 'kunstenaars' verder aanmoedigen om verder te doen.
Het probleem zit dieper, en valt ook niet op 1-2-3 op te lossen, maar we moeten ook echt iets doen aan de betrouwbaarheid van het materieel, zodat we niet om de haverklap gelegenheidsmaterieel moeten gaan zoeken dat dan niet voldoet.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 nov 2022, 22:11
door jan_olieslagers
Ja, natuurlijk, uiteraard. Maar ook hier komen we toch maar terug op het gebrek aan personeel in de onderhoudswerkplaatsen?
Zowel om het "deftige" materiaal aan het bollen te houden, als om het geklieder op te kuisen.
Mij lijkt het duidelijk dat die job aantrekkelijker moet worden - en daarvoor zijn centen nodig.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 21 nov 2022, 09:30
door TB_worden
HVHTB schreef: 18 nov 2022, 19:30
Portbou schreef: 18 nov 2022, 14:32 Zo erg heb ik het qua graffiti nog nooit geweten op een trein die in dienst is...
Dat gebeurt wel vaker hoor, een volledig rijtuig dichtgeschilderd. Daarnet nog zag ik de 814, en die had ook een rijtuig volledig.
Eergisteren nog een volledig beschilderde wagen van een break gezien, waar ze enkel de ramen zuiver hadden gemaakt.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 dec 2022, 22:14
door Ian_99
Shin schreef: 13 mar 2022, 20:40 De P 7958 rijdt nog steeds van Oost-naar West-Vlaanderen, met gemoderniseerd klassiekje
Rijdt deze nog steeds met klassiekjes? Ik neem die verbinding vaak, maar bijna nooit op dat uur en nog nooit een klassiekje gezien daar...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 dec 2022, 23:50
door 4017-4018
Ian_99 schreef: 08 dec 2022, 22:14
Shin schreef: 13 mar 2022, 20:40 De P 7958 rijdt nog steeds van Oost-naar West-Vlaanderen, met gemoderniseerd klassiekje
Rijdt deze nog steeds met klassiekjes? Ik neem die verbinding vaak, maar bijna nooit op dat uur en nog nooit een klassiekje gezien daar...
Vandaag waren klassiekjes 742 en 752 op die verbinding

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 06 jan 2023, 20:25
door ov_wijzer
Inmiddels is het doek gevallen voor de 649, 685, 706, 732, 735, 739, 745, 746, 747, 768 en ook het laatste CityRail stel: de 984.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 06 jan 2023, 20:52
door overweg13
Aan dat laatste twijfel ik sterk want wij hadden deze week nog de 979, tussen Péruwelz en Mons. Zie min blog...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 06 jan 2023, 21:35
door Terminus
overweg13 schreef: 06 jan 2023, 20:52 Aan dat laatste twijfel ik sterk want wij hadden deze week nog de 979, tussen Péruwelz en Mons. Zie min blog...
Ik denk dat ov_wijzer bedoelt: het laatste stelletje in de CityRail-kleuren. Volgens mij is de 979 ook eentje die onlangs een nieuw laag verfje kreeg (en nog enkele onbedoelde bijkomende lagen :evil: )

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 jan 2023, 14:06
door ov_wijzer
Terminus schreef: 06 jan 2023, 21:35
overweg13 schreef: 06 jan 2023, 20:52 Aan dat laatste twijfel ik sterk want wij hadden deze week nog de 979, tussen Péruwelz en Mons. Zie min blog...
Ik denk dat ov_wijzer bedoelt: het laatste stelletje in de CityRail-kleuren. Volgens mij is de 979 ook eentje die onlangs een nieuw laag verfje kreeg (en nog enkele onbedoelde bijkomende lagen :evil: )
Klopt ik bedoelde inderdaad het laatste stelletje in de CityRail kleuren. Over de 979, heb de foto ook van de week gezien. Je vraagt je af waarom laat de NMBS dit toch zo rond rijden dat je niet eens naar buiten kan kijken? Het was nog vakantiedienstregeling dus je zou verwachten dat er genoeg andere stellen stil zouden moeten staan die ook prima kunnen worden ingezet!

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 jan 2023, 22:33
door HVHTB
ov_wijzer schreef: 07 jan 2023, 14:06
Terminus schreef: 06 jan 2023, 21:35
overweg13 schreef: 06 jan 2023, 20:52 Aan dat laatste twijfel ik sterk want wij hadden deze week nog de 979, tussen Péruwelz en Mons. Zie min blog...
Ik denk dat ov_wijzer bedoelt: het laatste stelletje in de CityRail-kleuren. Volgens mij is de 979 ook eentje die onlangs een nieuw laag verfje kreeg (en nog enkele onbedoelde bijkomende lagen :evil: )
Klopt ik bedoelde inderdaad het laatste stelletje in de CityRail kleuren. Over de 979, heb de foto ook van de week gezien. Je vraagt je af waarom laat de NMBS dit toch zo rond rijden dat je niet eens naar buiten kan kijken? Het was nog vakantiedienstregeling dus je zou verwachten dat er genoeg andere stellen stil zouden moeten staan die ook prima kunnen worden ingezet!
Ik denk niet dat graffiti een criterium is bij NMBS om een bepaald stel te kiezen voor het rijden van een bepaalde trein.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 jan 2023, 09:02
door ov_wijzer
Dat is inmiddels duidelijk, want de 979 rijdt nog altijd zo rond, en de ramen zijn ook nog altijd niet schoon. Inmiddels lijkt ook het doek gevallen voor de 733, 738 en 744. Deze staan verdacht opgesteld in Schaarbeek.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 jan 2023, 13:56
door Terminus
De 749 stond gisteren in Vilvoorde. Op de plaats waar anders 2 MR75's staan om een P-trein te verzekeren.
Zal leuk geweest zijn: 2 i.p.v. 8 rijtuigen.
("Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.")

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 04 feb 2023, 19:27
door Eric0641
Weet iemand of er nog klassiekjes in italië rondrijden?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 feb 2023, 06:35
door ov_wijzer
:?:
ov_wijzer schreef: 28 jan 2023, 09:02 Dat is inmiddels duidelijk, want de 979 rijdt nog altijd zo rond, en de ramen zijn ook nog altijd niet schoon. Inmiddels lijkt ook het doek gevallen voor de 733, 738 en 744. Deze staan verdacht opgesteld in Schaarbeek.
De 738 en 744 rijden gelukkig toch weer rond, de 733 staat nog stil.