Of ze dachten met de staking vervangtreinen in te leggen voor sommige ICE's? De voorbije dagen waren die voorzien via L37, we hadden niet meteen een idee waarom...
Ik hoor nergens grootse klachten over de reeks 18 dus vandaar mijn vraag van waar die info komt. Collega’s hebben meer schrik bij het rijden van een HLE27 in combinatie met M5.
Steven schreef: ↑11 jan 2024, 19:40
Ik hoor nergens grootse klachten over de reeks 18 dus vandaar mijn vraag van waar die info komt. Collega’s hebben meer schrik bij het rijden van een HLE27 in combinatie met M5.
Tot voorkort waren ze blij als ze een T21 hadden. Maar deze is helaas van eigenaarswerkplaats veranderd. Deze is helaas van Melle naar Kinkempois overgebracht.
Davy schreef: ↑10 jan 2024, 22:05
Is dit voor extra reserve of gaan ze de I11-stammetjes eruitgooien?
Ik durf het niet exact te zeggen, vandaag geen Klassiekjes op Aken, maar volgens Haltelink wel vanaf vanmiddag de 648+660 in de reeks 5100 tussen Visé en Waremme.
Klassiekje schreef: ↑11 jan 2024, 15:40
De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Wat loopt er dan mis met die loc?
De laatste tijd staat bij mij persoonlijk de 18 met stip op 1 qua storingen en mankementen, en dat hoor ik ook van collega's.
Kan vlotjes concurreren met de 27, alleen is die 40 jaar oud en gaat die binnenkort buiten dienst.
Nu ja, anekdotisch bewijs, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor.
Klassiekje schreef: ↑11 jan 2024, 15:40
De HLE18 is gewoon niet het meest betrouwbare materieel op dit moment, en dat op alle treinen hoor.
Wat loopt er dan mis met die loc?
De laatste tijd staat bij mij persoonlijk de 18 met stip op 1 qua storingen en mankementen, en dat hoor ik ook van collega's.
Kan vlotjes concurreren met de 27, alleen is die 40 jaar oud en gaat die binnenkort buiten dienst.
Nu ja, anekdotisch bewijs, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor.
Wat voor storingen en mankementen zijn dat dan meestal? IT-gerelateerd of eerder mechanisch? Of nog wat anders?