Dienstregeling 5 februari

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door 260689 »

ovspotter_be schreef: 14 feb 2024, 11:04 Dan zal er hopelijk wel iets anders worden meegestuurd, want zonder I11 stuurrijtuig heb je geen dienstafdeling maar ook geen PBM-afdeling met toegankelijke toilet.
Lees jij hier eigelijk wel de berichten?

Op 13/02/24 op pagina 4 is dat al uitgeklaard.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Terminus »

260689 schreef: 14 feb 2024, 11:13
ovspotter_be schreef: 14 feb 2024, 11:04 Dan zal er hopelijk wel iets anders worden meegestuurd, want zonder I11 stuurrijtuig heb je geen dienstafdeling maar ook geen PBM-afdeling met toegankelijke toilet.
Lees jij hier eigelijk wel de berichten?

Op 13/02/24 op pagina 4 is dat al uitgeklaard.
Op pagina 4 staat geen post van 13/02, maar dit terzijde ;)

Ik weet ook niet wat er uitgeklaard is? Ik had begrepen dat een I10 toevoegen aan de samenstelling niet kon omdat de deuren dan niet kunnen gelost worden vanuit de locomotief? (Dat kan Steven of collega waarschijnlijk bevestigen of ontkrachten).

Nederland heeft veel meer oog voor toegankelijkheid dan wij, dus er zal toch een oplossing moeten komen voor reizigers met beperkte mobiliteit.
Een I11bdx (zonder gebruik van stuurpost, maar met 2 locs omkaderd) lijkt me het meest logische. Op Brussel-Luxemburg wou men toch vol gaan voor M6/M7? Zou het kunnen dat de rijtuigen van die omlopen gerecupereerd worden voor de nieuwe Benelux?
TKR
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door TKR »

een I10/I11 gaat er qua toegankelijkheid toch niet op achteruit ten opzichte van een ICRm? :wink:


Verder zie ik ook enkel speculaties in dit topic.
Eerder is gesteld dat het HLE 28 en I11 in sandwich opstelling zal worden, maar dat kan voor de exacte samenstelling nog van alles betekenen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Steven »

Normaal heeft men enkel i11 met de hle 28 getest ivm lossen deuren. De rijtuigen i10 en i6 hebben dergelijke testen niet gedaan zover ik weet. Het is vooral wat gokken of men er 7 zal gebruiken en hoeveel hiervan eerste klasse zal zijn. Ik vermoed dat het stuurrijtuig al zal aanwezig zijn maar dan ingesloten tussen de locomotieven natuurlijk.
Nog even ter memo dat de laatste keer er i6/i10 rijtuigen naar NL reden men er daar niet echt happig op was.
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Natje049 »

ovspotter_be schreef: 14 feb 2024, 11:04 Dan zal er hopelijk wel iets anders worden meegestuurd, want zonder I11 stuurrijtuig heb je geen dienstafdeling maar ook geen PBM-afdeling met toegankelijke toilet.
Hierboven was al vermeld dat er eventueel i10mBVUH mee kunnen maar ik hoorde eerder al eens dat de stuurstanden mee zullen gaan, maar tot ATB en PZB inbouw gebeurd is zullen ze omkaderd rijden en de stuurstanden niet gebruikt worden. Zodat er een PBM toegenkelijk toilet is, eventuele fietsruimte (al is dat echt te weinig en gebruikt weinig personeel dat wegens tijdrovende klus en reizigers die de voorwaarden van een fietsticket toch gewoon niet volgen) en ook een dienstruimte zonder een i10 mee te moeten sturen.
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: Dienstregeling 5 februari

Bericht door Natje049 »

Terminus schreef: 14 feb 2024, 12:48 Op Brussel-Luxemburg wou men toch vol gaan voor M6/M7? Zou het kunnen dat de rijtuigen van die omlopen gerecupereerd worden voor de nieuwe Benelux?
Dit is exact de bedoeling voor de B en A rijtuigen, dus het zou zeker heel logisch zijn als het met de BDx'en ook gebeurd. Deze "geruchten" zijn ook al actief de ronde aan het gaan.
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Plaats reactie