Nieuw: Dinnertrain

Alles over reizigerstreinen in België.
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door jotie »

Ook de menu's lijken mij niet echt voldoende verfijnd om een Belgisch publiek aan te trekken. We zullen wel horen of het effectief wat wordt - en hoe lang ze het uitzingen.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Terminus »

Ik ben in Nederland al met hen meegeweest, en ik vond het absoluut niet slecht.

Alleen... diner vanuit Mechelen voor 269,90 euro voor 2 personen in het restaurantgedeelte vs 199,90 euro wanneer je in Breda vertrekt.
De infrastructuur- en andere extra kosten in België worden duidelijk doorgerekend.
dovaere
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door dovaere »

Terminus schreef: 01 feb 2024, 16:34 Alleen... diner vanuit Mechelen voor 269,90 euro voor 2 personen in het restaurantgedeelte vs 199,90 euro wanneer je in Breda vertrekt.
De infrastructuur- en andere extra kosten in België worden duidelijk doorgerekend.
Je mag wel een half uur langer in de trein zitten in de Belgische versie, zie ik :wink:
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door b-loc »

Welke rijtuigen gaan er gebruikt worden, zijn het die uit Nederland?
JHS2013
Berichten: 472
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door JHS2013 »

Dezelfde als in NL, ja.
dovaere
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door dovaere »

JHS2013 schreef: 30 jan 2024, 23:08
desirootje schreef: 30 jan 2024, 21:33 Btw, heeft er iemand al een idee van de routes of waar een leek die zou kunnen vinden?
De routes zijn niet te vinden volgens mij, enkel de beginsteden. Daar kan je wel iets uit opmaken, gezien er rondjes gereden worden.
Volgens de horeca-vacatures die verschenen zijn, vertrekt de trein steeds ergens vanuit Antwerpen naar de vertrekstad, na 14u. Dan weet je al iets over de aanlooproute zonder passagiers.
b-loc schreef: 01 feb 2024, 19:09 Welke rijtuigen gaan er gebruikt worden, zijn het die uit Nederland?
JHS2013 schreef: 01 feb 2024, 20:36 Dezelfde als in NL, ja.
Behalve dat er voor België een aparte set moet zijn, want de kalender staat in het weekend vol zowel in België als Nederland.
Laatst gewijzigd door dovaere op 13 feb 2024, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door jan_olieslagers »

Volgens de horeca-vacatures die verschenen zijn, vertrekt de trein steeds ergens vanuit Antwerpen naar de vertrekstad, na 14u.
Vaste leverancier voor eten en drinken, in de koekestad? Klinkt wel een beetje logisch, eigenlijk. Dat het altijd dezelfde is, bedoel ik, niet dat het per se Sinjoren zouden moeten zijn :)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Natje049 »

dovaere schreef: 13 feb 2024, 18:34
Volgens de horeca-vacatures die verschenen zijn, vertrekt de trein steeds ergens vanuit Antwerpen naar de vertrekstad, na 14u. Dan weet je al iets over de aanlooproute zonder passagiers.
Antwerpen-Schijnpoort zal hun vertrel telkens zijn.
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Portbou »

Wagon Plastron zoekt personeel voor de Dinnertrain.
Zie vacatures hier :
https://be.indeed.com/cmp/Wagon-Plastron
Ducktape
Berichten: 440
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Ducktape »

Natje049 schreef: 20 feb 2024, 21:55
dovaere schreef: 13 feb 2024, 18:34
Volgens de horeca-vacatures die verschenen zijn, vertrekt de trein steeds ergens vanuit Antwerpen naar de vertrekstad, na 14u. Dan weet je al iets over de aanlooproute zonder passagiers.
Antwerpen-Schijnpoort zal hun vertrel telkens zijn.
En daar is nu vaak al geen plaats om treinen te zetten...
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door 260689 »

Ducktape schreef: 21 feb 2024, 17:35
Natje049 schreef: 20 feb 2024, 21:55
dovaere schreef: 13 feb 2024, 18:34
Volgens de horeca-vacatures die verschenen zijn, vertrekt de trein steeds ergens vanuit Antwerpen naar de vertrekstad, na 14u. Dan weet je al iets over de aanlooproute zonder passagiers.
Antwerpen-Schijnpoort zal hun vertrel telkens zijn.
En daar is nu vaak al geen plaats om treinen te zetten...
De Q bundel is wel wat plaats he.
JTL
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2024, 13:58

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door JTL »

Naar mijn weten rijdt volgende week de DinnerTrain voor het eerst in België, klopt het dat het weekend van 8 maart de eerste zal zijn te Genk? Staat niet meer duidelijk op de site, enkel de steden die nog niet volgeboekt zijn. Wel mooi dat ze dan de treinen gevuld kregen. Is er al een locomotiefinzet bekend?
dovaere
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2021, 16:58

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door dovaere »

JTL schreef: 29 feb 2024, 14:05 Naar mijn weten rijdt volgende week de DinnerTrain voor het eerst in België, klopt het dat het weekend van 8 maart de eerste zal zijn te Genk?
Nee, want de kalender die nu op hun site te zien is, suggereert dat hun eerste weekend pas op 19 april begint in Mechelen, het weekend erna in Luik en daarna in Verviers:
https://fareharbor.com/embeds/book/dinn ... -items=yes

Mijn buikgevoel bij nieuwe treinen zegt: niet volgeboekt, maar uitgesteld :-)

[Aanvulling]
Er zijn nog een paar zaken veranderd sinds de Belgische site online kwam:
  • er zijn nu twee sessies per dag
  • vanaf 2 november beginnen de eerste sessies op zaterdag en zondag al heel erg vroeg, om 15u (wellicht wegens het vroeg wegvallen van het daglicht). En dan moet het "diner" klaar zijn rond 17u, want om 17u30 begint de tweede sessie. Ik vraag me af of daar een publiek voor is.
    Wie een normale etenstijd wil met uitzicht, boekt beter in de lente/zomer.
Tripbytrip
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2024, 16:46

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Tripbytrip »

Op dit moment zouden wij aan boord moeten gegaan hebben van de eerste Dinner Train vanuit Sint-Niklaas (1 maart om 17:00). Helaas is dit dus niet het geval. De rit is afgeschaft en dit hebben we pas vanmorgen 7 uur voor het vertrek vernomen. Blijkbaar zijn de rijtuigen nog niet klaar, maar het automatische mailsysteem bleef mailen alsof er niets aan de hand was.

https://tripbytrip.org/2024/03/01/dinne ... customers/
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Nieuw: Dinnertrain

Bericht door Eimai »

Tripbytrip schreef: 01 mar 2024, 16:55 Op dit moment zouden wij aan boord moeten gegaan hebben van de eerste Dinner Train vanuit Sint-Niklaas (1 maart om 17:00). Helaas is dit dus niet het geval. De rit is afgeschaft en dit hebben we pas vanmorgen 7 uur voor het vertrek vernomen. Blijkbaar zijn de rijtuigen nog niet klaar, maar het automatische mailsysteem bleef mailen alsof er niets aan de hand was.

https://tripbytrip.org/2024/03/01/dinne ... customers/
Die chartertreinen die je zag in de dienstregelingen waren charters van Oostende naar Antwerpen, niet de dinner train, die je daar niet kan in terugvinden. De dinner train had normaal van Sint-Niklaas richting Lokeren vertrokken.
Plaats reactie