#trainbow - Rainbow Desiro

Alles over reizigerstreinen in België.
desirootje
Berichten: 642
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: #trainbow - Rainbow Desiro

Bericht door desirootje »

Portbou schreef: 05 jun 2023, 16:33
Steven schreef: 05 jun 2023, 15:15 Maar voelt wel de druk doordat de overheid delen spoor aan private bedrijven geeft, het is dus een onrechtstreeks effect.
Dus de NS heeft schrik dat ze marktaandeel gaat verliezen aan private bedrijven...
...en besluit daarom om haar klanten de "zoek het maar uit en val me niet lastig"-behandeling te geven ?

Ik begrijp het niet helemaal.
De gewone mens is niet degene aan wie ze moeten verantwoorden, die geeft geen concessie's uit, het is aan de staat. Besparingen is hoe je dat spelletje gaat winnen, geen onnodige luxe, ook al zijn prorail and NS daarin te ver gegaan, maar dat zie je ook pas achteraf. Als Arriva een betere service gaf maar aan een hogere prijs bvb, dan zou de staat nog steeds hun Limburgse concessie aan een ander bedrijf kunnen geven. Hier zien we toch ook dat de NMBS moet besparen, dit komt uit hetzelfde oogpunt.
pietje
Berichten: 637
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: #trainbow - Rainbow Desiro

Bericht door pietje »

Hoewel we hier mega off-topic gegaan zijn, worden hier liberalisering en privatisering door mekaar gebruikt.
Ik weet het, voor de vakbonden zijn die hetzelfde, want ongewenst, maar noem NS geen privé bedrijf
En Prorail ook niet.

Als je voor privatisering bent, kan je dit debacle net zo goed gebruiken als argument voor.

Het heeft er met andere woorden helemaal niets mee te maken.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: #trainbow - Rainbow Desiro

Bericht door Lukas »

Hoi,

Met deze post gaan we weer On Topic; De Trainbow - Rainbow Desiro was vandaag actief tussen Dinant en Ottignies. Dit stel verzekerde samen de 08558 onder andere trein 2511 en 2517.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: #trainbow - Rainbow Desiro

Bericht door Steven »

Ik had hem deze week gezien op de S8 van Ottignies naar Zottegem.
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: #trainbow - Rainbow Desiro

Bericht door BVG1988 »

Gisterenavond (onverwacht) met de 08586 meegereden op de S8 3968. Hij zag er nog altijd vrij proper uit.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
OctopusjeElla
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2023, 20:32

Re: #trainbow - Rainbow Desiro

Bericht door OctopusjeElla »

Reed gisteren nog altijd tussen Dinant en Ottignies. :)
Plaats reactie