NMBS test stiltezone in treinen

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS test stiltezone in treinen

Bericht door 260689 »

Terminus schreef: 19 feb 2023, 11:00
Commendatore schreef: 05 feb 2023, 23:28
trainlovertje schreef: 04 feb 2023, 22:47
Waarom zo pessimistisch hierover? Wil je dan per se boetes of buitenwippers? In het buitenland zijn die er ook niet en daar werkt het toch behoorlijk goed, naar mijn mening.
Hier in Nederland vaak ook niet hoor. Meestal is het hetzelfde publiek dat zonder het benodigde vervoersbewijs in de eerste klasse gaat zitten dat de overlast veroorzaakt.
Wanneer je eens op het forum van NS gaat kijken (het officiële forum op hun website), dan zie je vooral volgende 3 ergernissen:
- gebrek aan controle algemeen
- controle/handhaving eerste klasse
- handhaving stiltezone

Dus het gras is niet altijd groener...
Dat is het voordeel dat ze de stiltezone in het stuurrijtuig doen. De treinbegeleider zijn dienstcompartiment is daar. Dus qua controle zal het meer zijn dan moest dit ergens in het midden van de trein zijn.
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS test stiltezone in treinen

Bericht door 260689 »

jknockaert schreef: 19 feb 2023, 11:23
Terminus schreef: 19 feb 2023, 11:00 Wanneer je eens op het forum van NS gaat kijken (het officiële forum op hun website), dan zie je vooral volgende 3 ergernissen:
- gebrek aan controle algemeen
- controle/handhaving eerste klasse
- handhaving stiltezone
Een andere ergernis is dat zowat de hele klantendienst -inclusief webforum- uitbesteed is aan Webhelp waardoor je al die andere ergernissen aan iemand in Paramaribo zit te vertellen en in Utrecht helemaal niemand het hoort.
Als ik het goed voor heb zou dit bij NMBS nog in eigen beheer zijn. Zowel Nationaal als internationaal.
jknockaert
Berichten: 203
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: NMBS test stiltezone in treinen

Bericht door jknockaert »

260689 schreef: 19 feb 2023, 20:40 Dat is het voordeel dat ze de stiltezone in het stuurrijtuig doen. De treinbegeleider zijn dienstcompartiment is daar. Dus qua controle zal het meer zijn dan moest dit ergens in het midden van de trein zijn.
Ik heb wel eens meegemaakt dat de HC op zijn telefoon filmpjes zat te kijken in het dienstcompartiment en dat je het in de hele aangrenzende coupé kon horen (gelukkig geen stiltecoupé maar wel 1ste klas). Of hij was bezig met een andere taak die een gelijkaardig geluid maakt. In elk geval niet bevorderend voor de rust.
TimJ36
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: NMBS test stiltezone in treinen

Bericht door TimJ36 »

260689 schreef: 19 feb 2023, 20:41
jknockaert schreef: 19 feb 2023, 11:23
Terminus schreef: 19 feb 2023, 11:00 Wanneer je eens op het forum van NS gaat kijken (het officiële forum op hun website), dan zie je vooral volgende 3 ergernissen:
- gebrek aan controle algemeen
- controle/handhaving eerste klasse
- handhaving stiltezone
Een andere ergernis is dat zowat de hele klantendienst -inclusief webforum- uitbesteed is aan Webhelp waardoor je al die andere ergernissen aan iemand in Paramaribo zit te vertellen en in Utrecht helemaal niemand het hoort.
Als ik het goed voor heb zou dit bij NMBS nog in eigen beheer zijn. Zowel Nationaal als internationaal.
Dat zou kunnen kloppen, maar ik zie wel dat drie beheerders van de Facebook van NMBS Internationaal uit Madagascar komen?!
Plaats reactie