Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen

Alles over reizigerstreinen in België.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen

Bericht door nighttrain »

DR-fan schreef: 06 okt 2022, 10:22
nighttrain schreef: 06 okt 2022, 10:08 Beste ik weet niet wie hier iemand voor de gek houd.
Niemand: u blijft bezig over de toestand in Mariaburg terwijl ik blijf herhalen dat die niets, maar dan ook niets, te maken heeft met het baanvak Kapellen - Essen waarover het in deze discussie gaat. Daar was de bovenleiding weer onder spanning gezet zonder enig probleem. Waarom wil u dan absoluut een punt maken over onopgemerkte schade? Ja goed, OK - er kan kleine schade zijn die niet wordt opgemerkt. Zullen we dan ineens alle treinverkeer in het hele land verbieden? Wie weet welke schade we nog niet hebben gevonden :roll:

Dat een deel van de bovenleiding ontbreekt op de foto betekent trouwens niet noodzakelijk dat die beschadigd was. Bij hersporingen en dergelijke waarbij kranen worden ingezet is het gebruikelijk dat die gedeeltelijk wordt gedemonteerd om de werken te vereenvoudigen.
Beste expert:
Vor zover ik kan lezen gaat het item of topic over "Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen".
Gezien ik daar in mijn jeugd veel heb op gereden als jonge treinbestuurder denk ik dat Y Sint-Mariaburg daar tussen ligt en dus ook de plaats van het incident.
Was eenn zalige lijn om er stoptreinen erop uit te voeren...vriendelijke mensen...

Als U eerst zegt "er is geen schade" en dan relativeert met mischien" kleine schade" of "niet heeft opgemerkt" en dan met het plausible wegnemen alvorens te herstellen van de werktrein (al hoewel de overgang bovenleidin boven de wissel is er nog)....enz enz...
Ja dank heb ik mijn vragen of uw gedegen kennis van het incident/expertise in het algemeen alsook de tijdlijn waarop alles zich heeft afgespeeld.
Over de "arbre des causes zullen we maar zwijgen!!
Maar goed dit is zowat de specialiteit geworden van vele"spoorweglui" hier aanwezig die het doen begrijpen van "het incident" niet verder helpen voor oningewijden.
Als ik vragen stel is het enkel om een beter overzicht te hebben van het geheel der parameters en beter te begrijpen.En dit uit interesse .
En voor de rest het ga je goed tussen kapellen en Essen..
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen

Bericht door nighttrain »

DR-fan schreef: 06 okt 2022, 10:22
nighttrain schreef: 06 okt 2022, 10:08 Beste ik weet niet wie hier iemand voor de gek houd.
Niemand: u blijft bezig over de toestand in Mariaburg terwijl ik blijf herhalen dat die niets, maar dan ook niets, te maken heeft met het baanvak Kapellen - Essen waarover het in deze discussie gaat. Daar was de bovenleiding weer onder spanning gezet zonder enig probleem. Waarom wil u dan absoluut een punt maken over onopgemerkte schade? Ja goed, OK - er kan kleine schade zijn die niet wordt opgemerkt. Zullen we dan ineens alle treinverkeer in het hele land verbieden? Wie weet welke schade we nog niet hebben gevonden :roll:

Dat een deel van de bovenleiding ontbreekt op de foto betekent trouwens niet noodzakelijk dat die beschadigd was. Bij hersporingen en dergelijke waarbij kranen worden ingezet is het gebruikelijk dat die gedeeltelijk wordt gedemonteerd om de werken te vereenvoudigen.
Geachte ,goed laten we bij uw geliefde kapellen -Essen blijven.
Hoe ga je capaciteit naar dit baanvak krijgen als er een versperring is aan Y Sint-Mariaburg op de 2 sporen(zie foto incidenttrein en ernaast ES unit)??
Hoeveel materiaal was er aanwezig op dit ogenblik tussen Kapellen en Essen en hoeveel treinbestuurders en treinchefs??
Kan je ons een voorbeeld tekenen (time space graph) als voorstel tot treindienst tussen Kapellen en Essen met beschikbare capaciteit.
Ik kijk er naar uit.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen

Bericht door DR-fan »

nighttrain schreef: 06 okt 2022, 15:59 Beste expert:
Heb ik nooit beweerd, dat zijn uw woorden
nighttrain schreef: 06 okt 2022, 15:59Vor zover ik kan lezen gaat het item of topic over "Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen".
Gezien ik daar in mijn jeugd veel heb op gereden als jonge treinbestuurder denk ik dat Y Sint-Mariaburg daar tussen ligt en dus ook de plaats van het incident.
Inderdaad. En de discussie is begonnen omdat Infrabel om onduidelijke redenen een geplande pendeldienst verderop weigerde.
nighttrain schreef: 06 okt 2022, 15:59Als U eerst zegt "er is geen schade" en dan relativeert met mischien" kleine schade" of "niet heeft opgemerkt" en dan met het plausible wegnemen alvorens te herstellen van de werktrein (al hoewel de overgang bovenleidin boven de wissel is er nog)....enz enz...
Het leek mij duidelijk dat mijn antwoord niet specifiek over dit incident ging gezien uw vragen over hoe problemen met de bovenleiding zichtbaar zijn op EBP-schermen. Blijkbaar was dat niet het geval.

"Gedeeltelijk wegnemen" houdt volgens mij in dat een deel blijft hangen. Trouwens: wanneer werd de foto genomen? Wie zegt dat alles al was voorbereid? Ik probeer gewoon om een algemeen beeld te schetsen van wat er bij dergelijke incidenten gebeurt en wat er bij komt kijken. Indien u gedetailleerde tijdlijnen wil dient u eerder de mensen ter plaatse te contacteren.

nighttrain schreef: 06 okt 2022, 15:59En voor de rest het ga je goed tussen kapellen en Essen..
Mijn oprechte excuses omdat ik de reizigers tussen Kapellen en Essen ondanks de problemen een treindienst wou aanbieden. Blijkbaar vindt u dat ongepast, maar daar zal ik me ook in het vervolg niets van aantrekken.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen

Bericht door DR-fan »

nighttrain schreef: 06 okt 2022, 16:27 Geachte ,goed laten we bij uw geliefde kapellen -Essen blijven.
Hoe ga je capaciteit naar dit baanvak krijgen als er een versperring is aan Y Sint-Mariaburg op de 2 sporen(zie foto incidenttrein en ernaast ES unit)??
Hoeveel materiaal was er aanwezig op dit ogenblik tussen Kapellen en Essen en hoeveel treinbestuurders en treinchefs??
Kan je ons een voorbeeld tekenen (time space graph) als voorstel tot treindienst tussen Kapellen en Essen met beschikbare capaciteit.
Ik kijk er naar uit.
Als ex-treinbestuurder zou u eigenlijk moeten weten dat er dagelijks 4 eerste vertrekken vanuit Essen zijn met personeel van die standplaats. Bovendien zou u dan ook moeten weten dat er dagelijks 2 MS75 overnachten in Essen. Ruim voldoende stellen en personeel dus voor een uurdienst tussen Kapellen en Roosendaal. Zie wat dat betreft ook de tweede bijdrage in dit topic waarin ik al meldde dat er een pendeldienst met twee stellen gepland was. Zo moeilijk is dat dus niet.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen

Bericht door nighttrain »

DR-fan schreef: 06 okt 2022, 17:31
nighttrain schreef: 06 okt 2022, 16:27 Geachte ,goed laten we bij uw geliefde kapellen -Essen blijven.
Hoe ga je capaciteit naar dit baanvak krijgen als er een versperring is aan Y Sint-Mariaburg op de 2 sporen(zie foto incidenttrein en ernaast ES unit)??
Hoeveel materiaal was er aanwezig op dit ogenblik tussen Kapellen en Essen en hoeveel treinbestuurders en treinchefs??
Kan je ons een voorbeeld tekenen (time space graph) als voorstel tot treindienst tussen Kapellen en Essen met beschikbare capaciteit.
Ik kijk er naar uit.
Als ex-treinbestuurder zou u eigenlijk moeten weten dat er dagelijks 4 eerste vertrekken vanuit Essen zijn met personeel van die standplaats. Bovendien zou u dan ook moeten weten dat er dagelijks 2 MS75 overnachten in Essen. Ruim voldoende stellen en personeel dus voor een uurdienst tussen Kapellen en Roosendaal. Zie wat dat betreft ook de tweede bijdrage in dit topic waarin ik al meldde dat er een pendeldienst met twee stellen gepland was. Zo moeilijk is dat dus niet.
Geachte DR-fan:
Zoals ik schreef "als jonge treinbestuurder" , dat is al reeds geleden sinds 1982 dat ik daar passeerde en werkzaam was in FN (1978 FNDM) en 1992 toen ik de NMBS verliet,sindsdien is alles geevolueerd op gebied van organisatie van de treindienst.
Vandaar mijn vraag van "hoe ziet U het?" "hoe organiseert U het?". De eenvoud zelve.
Ben blij te lezen dat er nog altijd 2 MS overnachten in Essen zoals vroeger......(met 2 treinbestuurders en dan gingen we een pintje drinken in een duivenlokaal erechtover het station dacht ik ,alvorens de 1 klas zetels te demonteren om zacht te slapen).
Wat is uw funktie binnen het spoorbedrijf?
laat het niet aan uw hart komen.
Plaats reactie