Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Ik ken de details uiteraard ook niet, maar als het vrijgeven altijd een last-minute beslissing is van "iemand ter plekke", komt het op zijn minst onprofessioneel over.
Ik probeer het te vergelijken met hoe het bij "de concurrentie" er aan toe gaat (luchtvaart en wegvervoer) en ik zie toch enkele decennia verschil.
Ik probeer het te vergelijken met hoe het bij "de concurrentie" er aan toe gaat (luchtvaart en wegvervoer) en ik zie toch enkele decennia verschil.
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Ik zie nogthans exact hetzelfde in weg en luchtvaart hoor. Er rijdt/vliegt niets totdat de verantwoordelijke partij alles geïnspecteerd en vrijgegeven heeft. Ook op de weg of luchthavens is dat zeer moeilijk te voorspellen, ik zie geen jaar verschil in aanpak.pietje schreef: ↑03 okt 2022, 14:45 Ik ken de details uiteraard ook niet, maar als het vrijgeven altijd een last-minute beslissing is van "iemand ter plekke", komt het op zijn minst onprofessioneel over.
Ik probeer het te vergelijken met hoe het bij "de concurrentie" er aan toe gaat (luchtvaart en wegvervoer) en ik zie toch enkele decennia verschil.
Onprofessioneel is hoe het vroeger ging: de treinen moesten persé rijden, er werd grote druk gelegd op het personeel om alles rap-rap vrij te geven waardoor er regelmatig fouten gebeurden en dingen te snel vrij gegeven werden.
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Waarom verandert de informatie in de reisplanner dan voortdurend ?
Er wordt aangegeven dat treinen gaan rijden, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet meer...
Hoe moet een reiziger dan nog iets plannen als dat voortdurend verandert ?
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Dan is diegene die 'garanties' heeft gegeven in de fout gegaan, omdat hij/zij/andere geen zicht had op het totaalplaatje. Tenzij er intussen nieuwe elementen zouden opgedoken zijn, dan verandert de zaak natuurlijk.Shrek schreef: ↑03 okt 2022, 13:15 Ik ken de details van deze situatie niet, maar in het algemeen is het bijzonder eenvoudig om een spoor niet vrij te geven als er iemand van het personeel iets vindt dat de veiligheid in het gedrang zou kunnen brengen. Die "garanties" zijn niets waard totdat het personeel terplekke de situatie vrijgeeft, het is hoogstens een inschatting van hoe lang het zou kunnen duren maar betekent verder niets.
Maar toch, als de ene leidinggevende frequent de andere binnen hetzelfde bedrijf tegenspreekt of terugfluit, dan wordt het moeilijk werkbaar voor de klanten van dat bedrijf, zijnde NMBS in dit geval. Deze ondervinden hierdoor weldegelijk schade.
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Als er een incident is op zondagochtend om 9u15, is het een grof schandaal dat een om 16.00 gegeven garantie niets waard is.Het enige onprofessionele is je klanten leugens wijsmaken.Shrek schreef: ↑03 okt 2022, 14:54 Ik zie nogthans exact hetzelfde in weg en luchtvaart hoor. Er rijdt/vliegt niets totdat de verantwoordelijke partij alles geïnspecteerd en vrijgegeven heeft. Ook op de weg of luchthavens is dat zeer moeilijk te voorspellen, ik zie geen jaar verschil in aanpak.
Onprofessioneel is hoe het vroeger ging: de treinen moesten persé rijden, er werd grote druk gelegd op het personeel om alles rap-rap vrij te geven waardoor er regelmatig fouten gebeurden en dingen te snel vrij gegeven werden.
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
En gebeuren er nu geen incidenten meer? Er gaat geen week voorbij zonder dat veiligheidsdispositieven worden aangereden door de eerste trein van de dag omdat men die vergeet weg te nemen. Vroeger gebeurden er niet meer incidenten, integendeel denk ik. Toen waren spoorwegmensen op de seinhuizen nog goed opgeleid en kenden ze hun zaakjes. Nu zijn het robotten geworden die geen enkel initiatief meer mogen nemen en die nog enkel kennen wat de computer hen zegt.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Een treindienst tussen Kappellen en Essen is nogal moeilijk omdat Kapellen eigenlijk in volle baan ligt. Dat wil dus zeggen dat je telkens een hele procedure moet doorlopen om daar van richting te veranderen. Ook ligt de lijn vol overwegen waarvan er sommige zeer lang zullen dichtblijven als er daar van richting moet veranderd worden(met overwegen in alarm to gevolg). Het lijkt mij dus inderdaad serieus veel hoofdpijn voor Blok 12 om dat hele dag in goede banen te leiden. Ik kan de keuze van Infrabel dus zeker snappen.
Het uitwijkspoor in Kapellen kan je enkel nuttig gebruiken vanuit Antwerpen, maar vanuit Essen kan je niet eerst aan het perron komen om vervolgens uit te wijken. Het wijkspoor had enkel nuttig gebruikt kunnen worden als alle reizigers in Heide zouden op/afstappen en er vervolgens in Kapellen van kant werd veranderd.
Het uitwijkspoor in Kapellen kan je enkel nuttig gebruiken vanuit Antwerpen, maar vanuit Essen kan je niet eerst aan het perron komen om vervolgens uit te wijken. Het wijkspoor had enkel nuttig gebruikt kunnen worden als alle reizigers in Heide zouden op/afstappen en er vervolgens in Kapellen van kant werd veranderd.
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Ik vind het ook nogal merkwaardig dat Infrabel in alle persberichten (VRT, radio, kranten) in alle talen zwijgt over de oorzaak van de onverwachte verlenging van de werken, zelfs door de heer Petit.
Men spreekt steeds van 'onvoorziene omstandigheden' wat dus alles kan zijn.
Moet hier misschien iets verzwegen worden ?
https://vrtnws.be/p.BlaMZxlN3
Men spreekt steeds van 'onvoorziene omstandigheden' wat dus alles kan zijn.
Moet hier misschien iets verzwegen worden ?
https://vrtnws.be/p.BlaMZxlN3
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Wat zou er meer gezegd moeten worden? Het ging allemaal niet zo snel als gehoopt en daardoor kon het spoor niet vrijgegeven worden.Adler schreef: ↑03 okt 2022, 17:09 Ik vind het ook nogal merkwaardig dat Infrabel in alle persberichten (VRT, radio, kranten) in alle talen zwijgt over de oorzaak van de onverwachte verlenging van de werken, zelfs door de heer Petit.
Men spreekt steeds van 'onvoorziene omstandigheden' wat dus alles kan zijn.
Moet hier misschien iets verzwegen worden ?
https://vrtnws.be/p.BlaMZxlN3
Jouw foto uit de eerste post laat zien wat er misgelopen is: een ontsporing van het karretje op de dwarsliggerwagons. Dat telt voor mij toch als een serieuze onvoorziene omstandigheid
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Ik was er niet bij dus ik weet niet wie beweerde dat er garanties waren, maar je snapt hopelijk toch zelf ook dat er nog een hele nacht gewerkt moest worden en dat de inschattingen dan wel eens kunnen veranderen. Voor voorziene werken is dat gelukkig uitzonderlijk, maar bij onvoorziene zaken is dat regelmatig zo. Het enige alternatief om zoiets te voorkomen lijkt mij om van het begin veel te grote marges te nemen. Als dat gebeurd was zou er nu nog steeds niets rijden.
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
De grote vraag blijft, door welke onvoorziene omstandigheid het rijden van treinen ten noorden van Kapellen kennelijk niet meer mogelijk was. Daar waren geen werkzaamheden en ook geen ontsporing. Daar hoefde dus volgens mij ook niks geschouwd te worden. Rarara.Shrek schreef: ↑03 okt 2022, 18:05 Wat zou er meer gezegd moeten worden? Het ging allemaal niet zo snel als gehoopt en daardoor kon het spoor niet vrijgegeven worden.
Jouw foto uit de eerste post laat zien wat er misgelopen is: een ontsporing van het karretje op de dwarsliggerwagons. Dat telt voor mij toch als een serieuze onvoorziene omstandigheid
Groetjes,
Rian
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Domme vraag ... gewist
Laatst gewijzigd door dentheo op 04 okt 2022, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Dat heeft dantjebram hierboven toch perfect uitgelegd?rvdborgt schreef: ↑03 okt 2022, 18:11De grote vraag blijft, door welke onvoorziene omstandigheid het rijden van treinen ten noorden van Kapellen kennelijk niet meer mogelijk was. Daar waren geen werkzaamheden en ook geen ontsporing. Daar hoefde dus volgens mij ook niks geschouwd te worden. Rarara.Shrek schreef: ↑03 okt 2022, 18:05 Wat zou er meer gezegd moeten worden? Het ging allemaal niet zo snel als gehoopt en daardoor kon het spoor niet vrijgegeven worden.
Jouw foto uit de eerste post laat zien wat er misgelopen is: een ontsporing van het karretje op de dwarsliggerwagons. Dat telt voor mij toch als een serieuze onvoorziene omstandigheid
Groetjes,
Rian
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Dus een pendeldienst tussen Roosendaal en Heide was wel perfect mogelijk geweest...dantjebram72 schreef: ↑03 okt 2022, 16:53 Een treindienst tussen Kappellen en Essen is nogal moeilijk omdat Kapellen eigenlijk in volle baan ligt. Dat wil dus zeggen dat je telkens een hele procedure moet doorlopen om daar van richting te veranderen. Ook ligt de lijn vol overwegen waarvan er sommige zeer lang zullen dichtblijven als er daar van richting moet veranderd worden(met overwegen in alarm to gevolg). Het lijkt mij dus inderdaad serieus veel hoofdpijn voor Blok 12 om dat hele dag in goede banen te leiden. Ik kan de keuze van Infrabel dus zeker snappen.
Het uitwijkspoor in Kapellen kan je enkel nuttig gebruiken vanuit Antwerpen, maar vanuit Essen kan je niet eerst aan het perron komen om vervolgens uit te wijken. Het wijkspoor had enkel nuttig gebruikt kunnen worden als alle reizigers in Heide zouden op/afstappen en er vervolgens in Kapellen van kant werd veranderd.
Re: Geen treinen tussen Noorderdokken en Essen
Maar dan zou de TBG in Heide de trein moeten controleren, terwijl de trein door de overwegen eigenlijk geen lange haltering kan hebben.Paul schreef: ↑03 okt 2022, 18:49Dus een pendeldienst tussen Roosendaal en Heide was wel perfect mogelijk geweest...dantjebram72 schreef: ↑03 okt 2022, 16:53 Een treindienst tussen Kappellen en Essen is nogal moeilijk omdat Kapellen eigenlijk in volle baan ligt. Dat wil dus zeggen dat je telkens een hele procedure moet doorlopen om daar van richting te veranderen. Ook ligt de lijn vol overwegen waarvan er sommige zeer lang zullen dichtblijven als er daar van richting moet veranderd worden(met overwegen in alarm to gevolg). Het lijkt mij dus inderdaad serieus veel hoofdpijn voor Blok 12 om dat hele dag in goede banen te leiden. Ik kan de keuze van Infrabel dus zeker snappen.
Het uitwijkspoor in Kapellen kan je enkel nuttig gebruiken vanuit Antwerpen, maar vanuit Essen kan je niet eerst aan het perron komen om vervolgens uit te wijken. Het wijkspoor had enkel nuttig gebruikt kunnen worden als alle reizigers in Heide zouden op/afstappen en er vervolgens in Kapellen van kant werd veranderd.