Treinen Coldplay

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Treinen Coldplay

Bericht door trainfan03 »

Weet iemand wat de reden is voor deze nachtelijke treinen vertrekkende van Brussel-Zuid?
Voor zover ik weet is het al de tweede nacht op rij dat er tussen 00:30 en 01:00 ongeveer vijf extra treinen vertrekken vanuit FBMZ richting Lokeren, Roeselare, Tongeren, Mol, Oostende ...
Al deze TRN14xxx komen aan rond 02:20 op hun bestemmingen, en keren van daaruit niet meer als reizigerstrein naar een station terug, dus gaan vermoedelijk ergens een depot in.
Screenshot NMBS.png
Screenshot NMBS.png (20.8 KiB) 2351 keer bekeken
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door trainlovertje »

https://www.belgiantrain.be/nl/leisure/ ... ain-ticket

De nachttreinen hebben nog succes ook: 5 van de 6 uitverkocht, net zoals de vier shows in het Koning Boudewijn stadion.
En dat het een goed optreden was vanavond, ik was erbij :mrgreen:
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door trainfan03 »

Dit verklaart super veel! Nu ze nog op tijd laten vertrekken, en het zou helemaal top zijn ;)
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door maarten »

Waarom zo'n stuip om stipt te vertrekken? Dergelijke treinen wachten als het goed is op de reizigers, vooral als een concert wat uitloopt. Het belangrijkste is niet om op tijd te rijden maar om alle reizigers te vervoeren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door Steven »

Inderdaad deze speciale treinen krijgen nooit de opdracht stipt te vertrekken. Ze weten perfect hoeveel volk er op elke trein zit aangezien ze speciale tickets per trein verkopen. Het is zot om te vertrekken als je weet dat 40% van een trein er nog niet zou zijn. Er is voor die speciale treinen ook controle onderaan de trappen voor je naar het perron gaat. Met een gewoon ticket mag je namelijk niet mee.
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door Hagelander »

Schitterend initiatief. Zoiets is echt bijzonder en een positief verhaal!
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door trainlovertje »

Iemand die de samenstellingen van deze treinen kent trouwens?
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door jan_olieslagers »

Hagelander schreef: 07 aug 2022, 11:12 Schitterend initiatief. Zoiets is echt bijzonder en een positief verhaal!
Inderdaad. Ik heb meermaals geklaagd over gebrek aan commerciele instelling, maar als het goed is dan dient dat ook gezegd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door trainfan03 »

trainlovertje schreef: 07 aug 2022, 12:47 Iemand die de samenstellingen van deze treinen kent trouwens?
De trein naar Lokeren is 3x MS08, de rest weet ik niet meteen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door Steven »

Hagelander schreef: 07 aug 2022, 11:12 Schitterend initiatief. Zoiets is echt bijzonder en een positief verhaal!
Dit soort treinen heb ik al heel wat jaren weten rijden, het ene jaar wat meer dan andere jaren. Ik heb ooit nog in de jaren 90 naar beachfestival in Zeebrugge geweest met op het einde ook speciale treinen richting binnenland.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nachtelijke treinen

Bericht door Shrek »

Steven schreef: 07 aug 2022, 15:46
Hagelander schreef: 07 aug 2022, 11:12 Schitterend initiatief. Zoiets is echt bijzonder en een positief verhaal!
Dit soort treinen heb ik al heel wat jaren weten rijden, het ene jaar wat meer dan andere jaren. Ik heb ooit nog in de jaren 90 naar beachfestival in Zeebrugge geweest met op het einde ook speciale treinen richting binnenland.
Het is inderdaad niets speciaal, ook met Werchter Classic reden ze, met Rammstein in Oostende reden ze, met zovele andere optredens zijn er speciale treinen.

Wel een kleine kanttekening: Infrabel moet een heel aantal werven speciaal voor deze treinen anders inplannen. Zolang ze lang genoeg op voorhand gekend zijn en het beperkt blijft tot enkele nachten per jaar is dit uiteraard geen probleem.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinen Coldplay

Bericht door groentje »

Daar zijn treinen uiteindelijk voor, om grote mensenmassa's mee te vervoeren. Ik vermoed dat de concertorganisator daar ook mee voor zorgde, ik heb begrepen dat NMBS dat niet op eigen houtje doet, maar in samenwerking met (en (deels) betaald door) die organisator. Da's alvast de reden die werd opgegeven waarom het niet voor elk festival bestaat.
Vertonghe
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2017, 11:12
Locatie: Mechelen

Re: Treinen Coldplay

Bericht door Vertonghe »

Ik moedig deze evolutie ook 100% aan! Al is de opmerking die Shrek maakt ook terecht. Al zijn er in de zomer in het algemeen wel minder werven dan erbuiten.
TimJ36
Berichten: 377
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: Treinen Coldplay

Bericht door TimJ36 »

Ik lees op de website dat je je ID-kaart moet tonen aan de toegangscontrole, tesamen met je treinticket. Nadeel hiervan is dat je de tickets niet meer kunt overdragen als je verhinderd bent om naar het concert te gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinen Coldplay

Bericht door Steven »

De speciale tickets zijn hoe dan ook op naam. Dus ze zijn zeker niet overdraagbaar.
Plaats reactie