Treinen Coldplay

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Treinen Coldplay

Bericht door Shrek »

ovspotter_be schreef: 17 aug 2022, 16:40 Is het misschien geen idee om die speciale nachttreinen te laten vertrekken vanaf Bockstael of Jette.
Bockstael is minder ver met de metro, dus dan kan men eventueel de metro laten pendelen tussen Bockstael en Heizel.
Voor Jette kan men trams laten pendelen.
Op die plaatsen kan je onmogelijk zoveel treinen gedurende langere tijd laten stilstaan, dus zijn ze niet geschikt hiervoor.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Treinen Coldplay

Bericht door trainlovertje »

En er is helemaal niet de capaciteit om zoveel volk te laten wachten op de juiste trein, gezien ze nooit allemaal tezamen aan een perron kunnen staan. Je hebt uiteindelijk alsnog een heel grote capaciteit nodig om die mensen op dat stuk te vervoeren, daar los je dus niets mee op, behalve dan dat de reistijd daarheen misschien 10 minuten korter is. Maar dat blijkt peanuts te zijn als je zo lang op een metro moet wachten.

Ik moet wel bekennen dat ikzelf nog nooit zo lang heb moeten wachten op een metro. Na Ed Sheeran (was ook uitverkocht) ben ik na heel wat getreuzel van mijn kompanen richting Houba-Bruggman gewandeld. Er waren dus al heel wat mensen voor ons vertrokken en toch konden we al in de tweede of derde metro instappen. Na Coldplay ben ik op station Heizel ingestapt en toen wel een beetje haast gemaakt om voor de grote massa weg te zijn. Toen kon ik met de eerstvolgende metro mee.

Een hint voor de volgende keer: na de laatste beker van België-finale (eveneens uitverkocht stadion) heb ik tram 9 genomen. Die tram heb ik ook een avond genomen aan het UZ richting Simonis ongeveer 45 minuten na het einde van één van de andere Coldplay-concerten. Je zag er wel wat Coldplay-T-shirts, maar die trams vertrekken volgens mij nooit meer dan halfvol aan de halte Stadion en doet er slechts een tiental minuten langer over tot Simonis. Vandaar kan je dan overstappen op de metro naar Brussel-Zuid, hetzij via Beekkant (die metro zit waarschijnlijk nog afgeladen vol), hetzij via Kunst-Wet (lage bezetting, wel 5 minuten langer onderweg).
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Treinen Coldplay

Bericht door K V B »

jpvdveer schreef: 17 aug 2022, 16:21 Alles was goed georganiseerd, al zou er richting de wachtende massa beter gecommuniceerd kunnen worden (vooral omtrent de verwachte wachttijd). De wachttijd voor ik het metrostation in kon was ongeveer 60 minuten - voor sommige anderen nog langer. Men roeit met de riemen die men heeft, maar je ziet op zo’n moment wel dat dit stadion in vergelijking met veel buitenlandse alternatieven een rechtstreekse spoorverbinding ontbeert en dus relatief slecht bereikbaar is.
Zou het realistisch zijn om ergens een nieuwe evenement locatie te ontwikkelen op een plek waar je wel een station er aan kan plakken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinen Coldplay

Bericht door Steven »

Men had een hele tijd het plan om dat op de oude vorming voor goederentreinen in Schaarbeek te doen. Maar dat plan ligt al in de prullenmand. Verder had men plannen om een nieuw stadion te bouwen op parking C doch ook dat plan had veel tegenstand. Zeker als je weet dat de parking in kwestie niet eens in het Brussels hoofdstedelijk gewest ligt maar in Vlaanderen. Dus het Brusselse gewest kon alweer zijn plan opdoeken. Een goede locatie in Brussel vinden met goed openbaar vervoer verder dan Brussel zelf zal dus niet eenvoudig zijn.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Treinen Coldplay

Bericht door jan_olieslagers »

Al jaren ligt er een grote plek braak op de plaats van het oude goederenstation Josaphat, L26 heeft daar een nevenspoor, het heet nu halte Evere". Daar zou zoiets mogelijk zijn, misschien, inclusief een paar nevensporen extra. Maar zou die investering verantwoord zijn voor slechts enkele keren per jaar te dienen? En het staat me voor dat er ook daar stevig wordt gebakkeleid over de toekomst van die lap grond, een der laatste grote stukken binnen het Brussels gewest.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinen Coldplay

Bericht door groentje »

Josafat is inderdaad niet voordehandliggend, voor natuurliefhebbers is het een waardevol natuurgebied met vrij unieke flora en fauna, voor buurtbewoners een groene long in een al dichtbevolkte buurt (al zijn er buurten waar het zeker erger is...), en voor de politiek een heet hangijzer waar het nu al moeilijk is om alle verwachtingen met elkaar te verzoenen.
Nuja, in alle buurten is er wel een ontevreden buurtbewoner in staat om een petitie te starten, zelfs sommige omwonenden van het Heizelplateau vinden het te druk worden...
Plaats reactie