Pagina 1 van 21

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 01 aug 2022, 15:12
door koeleboe1
Is er al zicht op de kleine aanpassingen van de dienstregeling in december 2022? Zoja, welke? Ofja, wanneer zouden deze in de app verschijnen (dit is vaak begin september veronderstel ik)?

Meer nog, ik veronderstel dat men achter de schermen ook reeds bezig is met het nieuwe vervoersplan vanaf december 2023. Is hier al iets meer over geweten?

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 01 aug 2022, 15:20
door ovspotter_be
Ik denk dat zolang er een personeelstekort is, je geen al te grote aanpassingen mag verwachten.

Het enige waar ik momenteel aan kan denken is de doortrekking van de IC Charleroi <> Antwerpen-Luchtbal tot Noorderkempen, dit stond eerst gepland voor december vorig jaar, dan voor nu september, maar momenteel nog nergens te bespeuren in de routeplanner.

Re: Dienstregeling december 2021

Geplaatst: 01 aug 2022, 16:57
door LML
Als we het hier over december '22 hebben, kan er dan geen topic gestart worden met 'Dienstregeling december '22'...?

Ik ben trouwens ook nieuwsgierig wat er vanaf december '22 gaat wijzigen in en rond LML... :)

Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 01 aug 2022, 21:41
door Shrek
Post hier het nieuws over de dienstregeling december 2022.

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 01 aug 2022, 22:05
door FLV-FGSP
Shrek schreef: 01 aug 2022, 21:41 Post hier het nieuws over de dienstregeling december 2023.
Je bedoelt waarschijnlijk dienstregeling 2023, geldig vanaf december 2022.

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 01 aug 2022, 22:42
door FLV-FGSP
Het grootste project wordt de nieuwe IC Leuven - Charleroi met tussenstops in Heverlee, Waver, Ottignies, Court-St.Etienne en Fleurus. In Fleurus zal er aansluiting op een luchthavenbus zijn. De NMBS heeft 20 dagelijkse ritten per richting aangevraagd, maar met het huidige personeelstekort is het uiteraard niet zeker of die er zullen komen.

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 01 aug 2022, 23:09
door Shrek
FLV-FGSP schreef: 01 aug 2022, 22:05
Shrek schreef: 01 aug 2022, 21:41 Post hier het nieuws over de dienstregeling december 2023.
Je bedoelt waarschijnlijk dienstregeling 2023, geldig vanaf december 2022.
Inderdaad, verbeterd :wink:

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 01 aug 2022, 23:22
door BlackEagle
FLV-FGSP schreef: 01 aug 2022, 22:42 Het grootste project wordt de nieuwe IC Leuven - Charleroi met tussenstops in Heverlee, Waver, Ottignies, Court-St.Etienne en Fleurus. In Fleurus zal er aansluiting op een luchthavenbus zijn. De NMBS heeft 20 dagelijkse ritten per richting aangevraagd, maar met het huidige personeelstekort is het uiteraard niet zeker of die er zullen komen.
Nog doortrekken naar Tilburg en Couvin en je hebt een echte GCB-express 8)

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 03 aug 2022, 18:38
door Klassiekje

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 03 aug 2022, 18:54
door Floris Cappelle
FLV-FGSP schreef: 01 aug 2022, 22:42 Het grootste project wordt de nieuwe IC Leuven - Charleroi met tussenstops in Heverlee, Waver, Ottignies, Court-St.Etienne en Fleurus. In Fleurus zal er aansluiting op een luchthavenbus zijn. De NMBS heeft 20 dagelijkse ritten per richting aangevraagd, maar met het huidige personeelstekort is het uiteraard niet zeker of die er zullen komen.
Beste,

Met het huidige personeelstekort weet ik niet of het gepast is om echt uit te breiden.
Mocht die trein er dan toch komen; is het niet interessant om occasioneel te stoppen in Bierges-Walibi?

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 03 aug 2022, 20:11
door FLV-FGSP
Klassiekje schreef: 03 aug 2022, 18:38 De IC Mons-Aulnoye verdwijnt.
https://www.dhnet.be/regions/mons/2022/ ... QJDMNPYCU/
De IC Charleroi - Maubeuge ook, maar die wordt vervangen door een grensoverschrijdende L-trein (9x N67 en 8x R67).

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 04 aug 2022, 08:43
door Shrek
Floris Cappelle schreef: 03 aug 2022, 18:54
FLV-FGSP schreef: 01 aug 2022, 22:42 Het grootste project wordt de nieuwe IC Leuven - Charleroi met tussenstops in Heverlee, Waver, Ottignies, Court-St.Etienne en Fleurus. In Fleurus zal er aansluiting op een luchthavenbus zijn. De NMBS heeft 20 dagelijkse ritten per richting aangevraagd, maar met het huidige personeelstekort is het uiteraard niet zeker of die er zullen komen.
Beste,

Met het huidige personeelstekort weet ik niet of het gepast is om echt uit te breiden.
Mocht die trein er dan toch komen; is het niet interessant om occasioneel te stoppen in Bierges-Walibi?

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Aan occasioneel doen we sinds 1984 niet meer. Ofwel stopt hij altijd ofwel nooit, dat is nu eenmaal hoe een klokvaste dienstregeling werkt.

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 04 aug 2022, 09:31
door ronny
FLV-FGSP schreef: 01 aug 2022, 22:42 Het grootste project wordt de nieuwe IC Leuven - Charleroi met tussenstops in Heverlee, Waver, Ottignies, Court-St.Etienne en Fleurus. In Fleurus zal er aansluiting op een luchthavenbus zijn. De NMBS heeft 20 dagelijkse ritten per richting aangevraagd, maar met het huidige personeelstekort is het uiteraard niet zeker of die er zullen komen.
Die ritten zullen dan wellicht worden gedaan door franstaligen. Daar stelt het tekort zich niet zo. Zouden de varkentjes op deze verbinding komen?

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 04 aug 2022, 10:47
door Floris Cappelle
Shrek schreef: 04 aug 2022, 08:43
Floris Cappelle schreef: 03 aug 2022, 18:54
FLV-FGSP schreef: 01 aug 2022, 22:42 Het grootste project wordt de nieuwe IC Leuven - Charleroi met tussenstops in Heverlee, Waver, Ottignies, Court-St.Etienne en Fleurus. In Fleurus zal er aansluiting op een luchthavenbus zijn. De NMBS heeft 20 dagelijkse ritten per richting aangevraagd, maar met het huidige personeelstekort is het uiteraard niet zeker of die er zullen komen.
Beste,

Met het huidige personeelstekort weet ik niet of het gepast is om echt uit te breiden.
Mocht die trein er dan toch komen; is het niet interessant om occasioneel te stoppen in Bierges-Walibi?

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Aan occasioneel doen we sinds 1984 niet meer. Ofwel stopt hij altijd ofwel nooit, dat is nu eenmaal hoe een klokvaste dienstregeling werkt.
Beste,

Enkel die paar ritten rond opening en sluiting zou ook niet kunnen dan? Zoals bv de 14xx die enkel tijdens de spits stopt in Nieuwkerken-Waas.

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle

N.B.; voor een eenvoudige dienstregeling is het inderdaad beter. Zoals idd sinds 1984...

Re: Dienstregeling december 2022

Geplaatst: 04 aug 2022, 11:43
door LML
Iemand al weet van materieelinzet wanneer Hasselt-Mol elektrisch wordt in december '22, en komt er meer elektrisch materieel op Hamont-Mol-Antwerpen...? Of blijft het voorlopig bij het oude (wegens vertraagde leveringen M7 en doorschuiven elektrisch materieel)...?

Of wordt dit bekend gemaakt de dag voor de start van de nieuwe dienstregeling...? :mrgreen: