Kwaadwillige daad- bedienen noodrem.

Alles over reizigerstreinen in België.
TB_worden
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: Kwaadwillige daad- bedienen noodrem.

Bericht door TB_worden »

groentje schreef: 12 jun 2022, 00:41 Sommigen willen duidelijk de asocialen verbannen naar de auto. Dat wordt een succes... Ik krijg er dezelfde koude rillingen bij als bij wat de Chinezen aan het invoeren zijn met hun sociaal kredietsysteem, de alomtegenwoordige camera's met gezichtsherkenning in sommige landen. Noem me gerust een naieveling, maar liever dat dan mijn leven laten beheersen door angst voor een enkele aso.
Een enkele aso? Er duiken steeds meer en meer aso's op, meer en meer op zijn minst storend en baldadig gedrag. En stations lijken wel een magneet voor dergelijk volk.

En tegelijkertijd vermindert de sociale controle en zeker de sociale correctie. En eerlijk, ik begrijp dat mensen de andere kant op kijken bij incidenten. Ik begrijp zelfs als een tbg uiteindelijk 'fuck it' zegt. Het is hier uiteindelijk een treinforum, maar de maatschappelijke verloedering gaat veel verder dan dat.

Er is nog een hemelsbreed verschil tussen camera's met gezichtsherkenning en het sociale kredietsysteem. Vanzelfsprekend mag dergelijk cameranetwerk enkel maar gevoed wordt men gekende of gezochte mensen. Maar goed, we wijken af.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Kwaadwillige daad- bedienen noodrem.

Bericht door Davy »

Ik had zonet ook prijs: kwaadwillige bediening noodrem te Leuven, vermoedelijk door een bedelaar met van die smeekbriefjes (ook zo'n plaag die wat mij betreft veel harder mag worden aangepakt) die net ervoor door de trein liep. Betreft IC536, schade zo'n 35 minuten.
Commendatore
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: Kwaadwillige daad- bedienen noodrem.

Bericht door Commendatore »

profke schreef: 11 jun 2022, 21:44iets van "kanon/mug" komt stilaan in beeld...
Eerder Tsar Bomba/mug. Naar mijn mening ligt de sleutel vooral in voldoende handhaving en het consequent aanpakken van dit soort raddraaiers. (Oplopende boetes bij herhaalde vergrijpen, celstraf bij het niet kunnen betalen hiervan, etc.)
Plaats reactie