Afschaffingen

Alles over reizigerstreinen in België.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: Afschaffingen

Bericht door CursorX »

HLE18 schreef: 19 jul 2022, 10:05
Zwoopaman schreef: 19 jul 2022, 05:48
Davy schreef: 19 jul 2022, 04:59 Gisteren waren er ook veel afschaffingen tussen Mol en Hasselt. Hadden de MW41-wasmachines al last van de warmte?
Boven een bepaalde temperatuur trekt de airco het niet meer en valt ze uit. Een trein laten rijden zonder airco waarvan de ramen niet open kunnen is onverantwoord met deze hitte.
Mensen uren lang vast laten zitten in een trein zonder airco kan anders wel.
Bedankt voor uw nuttige bijdrage. Ik ben er ook zeker van dat NMBS dit opzettelijk doet.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Afschaffingen

Bericht door trainlovertje »

DR-fan schreef: 19 jul 2022, 08:52
Portbou schreef: 18 jul 2022, 20:15 En het interesseert blijkbaar ook geen enkele nieuwszender.
(die hebben momenteel alleen maar oog voor wat er in de luchtvaart misgaat veronderstel ik...)
Natuurlijk interesseert dit de pers niet: ze kunnen de NMBS hiervoor de schuld niet geven...
Wel, de media legt de schuld quasi steeds bij de NMBS, ook als dat totaal niet het geval is... Een vrij slecht argument dus :wink:
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Afschaffingen

Bericht door trainlovertje »

HLE18 schreef: 19 jul 2022, 10:05
Zwoopaman schreef: 19 jul 2022, 05:48 Boven een bepaalde temperatuur trekt de airco het niet meer en valt ze uit. Een trein laten rijden zonder airco waarvan de ramen niet open kunnen is onverantwoord met deze hitte.
Mensen uren lang vast laten zitten in een trein zonder airco kan anders wel.
Waar de vensters open kunnen, weliswaar. En het is ondertussen wel duidelijk dat de NMBS zo weinig mogelijk materieel zonder airco probeert in te zetten tijdens deze toeristische periode. Het bedrijf kan dan ook niet meer middelen inzetten dan de middelen dat het heeft.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Afschaffingen

Bericht door trainlovertje »

HLE18 schreef: 20 jul 2022, 09:24 Ik vraag mij toch af wat ze gaan doen als er eens brand zou uitbreken op de trein, mensen laten opbranden?
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Afschaffingen

Bericht door HLE18 »

trainlovertje schreef: 20 jul 2022, 10:51
HLE18 schreef: 20 jul 2022, 09:24 Ik vraag mij toch af wat ze gaan doen als er eens brand zou uitbreken op de trein, mensen laten opbranden?
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Afschaffingen

Bericht door Adler »

HLE18 schreef: 20 jul 2022, 10:57
trainlovertje schreef: 20 jul 2022, 10:51
HLE18 schreef: 20 jul 2022, 09:24 Ik vraag mij toch af wat ze gaan doen als er eens brand zou uitbreken op de trein, mensen laten opbranden?
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?
Ik begrijp het ook niet.
Blijkbaar heeft men geen procedures of draaiboeken.
Nochtans houdt men af en toe evacuatie oefeningen.
Maar keer op keer ziet men dat reizigers uren lang worden opgesloten als zich een dergelijk incident voordoet, althans in sommige landen.
Ik vraag me ook af wat er gaat gebeuren bij een ernstiger incident zoals bijvoorbeeld brand.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Afschaffingen

Bericht door Shrek »

HLE18 schreef: 20 jul 2022, 10:57
trainlovertje schreef: 20 jul 2022, 10:51
HLE18 schreef: 20 jul 2022, 09:24 Ik vraag mij toch af wat ze gaan doen als er eens brand zou uitbreken op de trein, mensen laten opbranden?
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?
Neen, snel (naar jullie begrip) zal het nooit gaan. Je kan niet binnen een kwartier alle verkeer omgeleid hebben en de omgeving beveiligd hebben. Als er binnen een uur na initiële stilstand reizigers de trein kunnen verlaten is het een snelle procedure. Ik heb al een aantal gevallen meegemaakt waar het lukte binnen een uur, helaas is dat nog niet altijd het geval.
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Afschaffingen

Bericht door JHS2013 »

HLE18 schreef: 20 jul 2022, 10:57
trainlovertje schreef: 20 jul 2022, 10:51
HLE18 schreef: 20 jul 2022, 09:24 Ik vraag mij toch af wat ze gaan doen als er eens brand zou uitbreken op de trein, mensen laten opbranden?
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?
Brand is natuurlijk een hele andere situatie. Bij brand kan het verkeer direct gesperd worden, de bovenleiding zonder spanning gezet worden en er direct geëvacueerd worden door treinbegeleiders als dat nodig is in afwachting van de hulpdiensten (vast ook in Frankrijk). Grote hitte kan na verloop van tijd ook een noodsituatie worden m.i. maar dan heb je al best wel de tijd om iets te organiseren en een echt veilige omgeving af te bakenen. Als je de drukte in de RERs ziet kan ik best begrijpen dat ze besloten hebben die te laten doorrijden, want die stations lopen binnen de kortste keren vol met een zeer grote kans op gevaarlijke situaties. Het kan best dat dat de sluiting van meerdere stations in Parijs noodzakelijk had gemaakt.
TB_worden
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: Afschaffingen

Bericht door TB_worden »

Adler schreef: 20 jul 2022, 11:19
HLE18 schreef: 20 jul 2022, 10:57
trainlovertje schreef: 20 jul 2022, 10:51
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Daarmee wil ik zeggen dat er toch een procedure moet zijn om snel een trein, waar die ook stil valt, te kunnen evacueren of niet?
Ik begrijp het ook niet.
Blijkbaar heeft men geen procedures of draaiboeken.
Nochtans houdt men af en toe evacuatie oefeningen.
Maar keer op keer ziet men dat reizigers uren lang worden opgesloten als zich een dergelijk incident voordoet, althans in sommige landen.
Ik vraag me ook af wat er gaat gebeuren bij een ernstiger incident zoals bijvoorbeeld brand.
Zal ook afhangen van de noodsituatie, hé. Niemand blijft in een brandende trein zitten, beetje ongelukkig om dat aan te halen m.i...
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Afschaffingen

Bericht door DR-fan »

trainlovertje schreef: 20 jul 2022, 10:51
HLE18 schreef: 20 jul 2022, 09:24 Ik vraag mij toch af wat ze gaan doen als er eens brand zou uitbreken op de trein, mensen laten opbranden?
Met dit soort uitspraken ga je hier niet veel vrienden maken... Ik denk dat het gepast is eerst een reactie van de tegenpartij af te wachten.
Of je het nu wil geloven of niet: onze toenmalige chef 'Rules & Methods' was zo omstreeks 2015 wel degelijk van plan om een procedure uit te werken om treinbegeleiders officieel de toelating te geven de deuren te openen in geval van brand in de NZV :roll:
Gelukkig voor de volksgezondheid is hij kort daarna op pensioen gegaan.
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Afschaffingen

Bericht door Knipex »

Naast de frequency van de ICE tss Brussel en Frankfurt word rond Köln ook het lokale verkeer beperkt:
https://www.youtube.com/watch?v=QoqHgHtey1M
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Afschaffingen

Bericht door Ducktape »

Vorige vrijdag vertrok ik naar Budapest vanuit Antwerpen en de eerste ICE van de dag reed ook plots niet meer... ipv slechts 3 ruime overstappen werden het er dan plots 6 krappe. 2 uur te laat in Boedapest aangekomen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1781
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen

Bericht door Portbou »

Ducktape schreef: 25 jul 2022, 12:27 Vorige vrijdag vertrok ik naar Budapest vanuit Antwerpen en de eerste ICE van de dag reed ook plots niet meer... ipv slechts 3 ruime overstappen werden het er dan plots 6 krappe. 2 uur te laat in Boedapest aangekomen.
Zo plots is het helaas allemaal niet. Er zijn al weken alle dagen uitvallende ICE’s.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Afschaffingen

Bericht door rdv »

Eerder al jaren...
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Afschaffingen

Bericht door HLE18 »

Ducktape schreef: 25 jul 2022, 12:27 Vorige vrijdag vertrok ik naar Budapest vanuit Antwerpen en de eerste ICE van de dag reed ook plots niet meer... ipv slechts 3 ruime overstappen werden het er dan plots 6 krappe. 2 uur te laat in Boedapest aangekomen.
Maar 2 uur later, dan mag je content zijn :)
Plaats reactie