Incidenten met impact, klaar voor een Darwin Award

Alles over reizigerstreinen in België.
Ducktape
Berichten: 438
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Incidenten met impact, klaar voor een Darwin Award

Bericht door Ducktape »

jan_olieslagers schreef: 12 apr 2022, 12:46
Vorige week deed ik een S32 Antwerpen-Puurs. Tussen Hoboken en Hemiksem kwam ik uit een blinde bocht gereden en zag enkele honderden meters verder een man met 2 honden langs de sporen lopen. We kwamen elkaar tegemoet en op zo'n 200m van elkaar staken hij en zijn honden plots de sporen over. Direct een noodremming, alarm en alle andere maatregelen. Uiteraard viel 1 van zijn honden dan nog in mijn spoor. Pootjes op ballast stapt niet zo goed natuurlijk. Ze zijn er allemaal met de schrik vanaf gekomen (en ik ook).
Dit soort verhalen vind ik echt wraakroepend (en ik wil graag aanemen dat ze courant genoeg zijn). Hoeveel risico loopt die hondenvriend om de rekening gepresenteerd te krijgen? Nagenoeg nul, lijkt me.
Dat klopt. Tenzij er toevallig politie aanwezig is (of de spoorloper wordt op de trein gezet en de politie staat aan de volgende halte te wachten (ook al meegemaakt)) zijn er geen gevolgen voor de spoorloper helaas.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Incidenten met impact, klaar voor een Darwin Award

Bericht door dentheo »

Ducktape schreef: 12 apr 2022, 12:40
dentheo schreef: 12 apr 2022, 12:38

Wolf al ooit zien oversteken op lijn 12 ?
Geen wolf, wel een ree vorige week (tussen Wildert en Essen, in dat stuk bos)
Wolf is gesignaleerd tussen Wildert en viaduct Kalmthout... in vooravond.
Theo
Groeten vanop de Heide
JHS2013
Berichten: 471
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Incidenten met impact, klaar voor een Darwin Award

Bericht door JHS2013 »

Ducktape schreef: 12 apr 2022, 12:53 Dat klopt. Tenzij er toevallig politie aanwezig is (of de spoorloper wordt op de trein gezet en de politie staat aan de volgende halte te wachten (ook al meegemaakt)) zijn er geen gevolgen voor de spoorloper helaas.
Toch ben ik eens staande gehouden door de lokale politie die speciaal was gekomen toen ik om dienstredenen mét hogezichtbaarheidskledij over het dienstpad langs een spoorlijn liep om te vragen wat ik daar aan het doen was. Ze komen dus wel maar meestal niet op het juiste moment
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Incidenten met impact, klaar voor een Darwin Award

Bericht door Zwoopaman »

Zoals al gezegd kan je als spoorwegpersoneel na enkele jaren een boek schrijven over alles wat je al hebt meegemaakt maar volgende situatie was toch wel een van de meest bizarre.
Ik had de vroege dienst en kom altijd met de fiets werken. Het fietslokaal bevindt zich aan het perron en toen ik hier naartoe wandelde zag ik plots iemand in het spoor liggen. Ik riep iets in de trend van "maak dat ge dat spoor uit zijt idioot" en kreeg als antwoord "laat me slapen godverdomme". Ik heb dan maar met mijn dienst-gsm de seingever gebeld om het verkeer stil te laten leggen en hierna ook de politie verwittigd. Alarm verzenden zonder GSM-R en het juiste alarm nummer van buiten te kennen ging nogal moeilijk. Tijdens het wachten op extra hulp bleef de dronkaard lekker verder slapen. Uiteindelijk heeft een collega treinbegeleider die iets later aankwam hem kunnen overtuigen om uit het spoor te klimmen en iets later heeft de politie hem dan meegenomen.

Ik heb de persoon op de foto onherkenbaar gemaakt maar indien dit in verband met privacy toch niet voldoende is haal ik hem er wel weer af.
Bijlagen
Dronken persoon.jpg
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Incidenten met impact, klaar voor een Darwin Award

Bericht door Steven »

Ducktape schreef: 12 apr 2022, 12:53 Dat klopt. Tenzij er toevallig politie aanwezig is (of de spoorloper wordt op de trein gezet en de politie staat aan de volgende halte te wachten (ook al meegemaakt)) zijn er geen gevolgen voor de spoorloper helaas.
Spoorlopers, ooit 3 meisjes opgepikt tussen Zaventem en Diegem, liepen daar ook zomaar, eerst volgende halte van de trein was die dag Brussel Zuid met ontvangstcomité voor de dames. Het waren heren in uniform. Ze hadden de pech dat het een Benelux betrof die door omstandigheden via L28 reed ipv L0. De zaak was daar dus snel opgelost en iedereen tevreden. Geen spoorlopers meer dus geen extra vertraging.
Plaats reactie