Pagina 2 van 5

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 23 apr 2022, 23:45
door ostbahnhof
bram2727 schreef: 23 apr 2022, 16:18 Hallo, iemand die iets meer weet van het extra materiaal naar de kust dit weekend?
Bedoel je dit als grap?😀 Er rijdt tot 22mei bijna niets meer naar de kust in t weekend

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 24 apr 2022, 11:02
door LML
In de planner heb ik ontdekt dat de ICT-trein opnieuw rijdt tussen Neerpelt-Blankenberge via Mol-Lier-Mechelen-Gent-Brugge. Enig idee hier met welk materieel dit voorzien wordt? Vorig seizoen was MW41 nog in de meerderheid van deze dienst...

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 24 apr 2022, 11:43
door 260689
LML schreef: 24 apr 2022, 11:02 In de planner heb ik ontdekt dat de ICT-trein opnieuw rijdt tussen Neerpelt-Blankenberge via Mol-Lier-Mechelen-Gent-Brugge. Enig idee hier met welk materieel dit voorzien wordt? Vorig seizoen was MW41 nog in de meerderheid van deze dienst...
Ofwel zal dit met een rame M5 zijn of 1 van de 2 piekuurtreinen die in Mol staan.

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 24 apr 2022, 13:08
door Wout912
ostbahnhof schreef: 23 apr 2022, 23:45
bram2727 schreef: 23 apr 2022, 16:18 Hallo, iemand die iets meer weet van het extra materiaal naar de kust dit weekend?
Bedoel je dit als grap?😀 Er rijdt tot 22mei bijna niets meer naar de kust in t weekend
Ik denk zeker niet dat deze vraag als grap is bedoeld, want dit weekend zijn er weldegelijk extra treinen voorzien vanuit het binnenland naar Oostende en Blankenberge, en omgekeerd. Uiteraard worden ook deze treinen tussen Gent en Brugge omgeleid.

Om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden: Gisteren heb ik van twee extra treinen de samenstelling gezien:

IC18308 en IC18327 (Antwerpen-C. <--> Blankenberge): 8 M6-rijtuigen met HLE18
IC18309 en IC18328 (Antwerpen-C. <--> Blankenberge): 9 M6-rijtuigen (waaronder in het midden twee gekoppelde stuurstandrijtuigen) omkaderd door twee HLE27'ers.

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 24 apr 2022, 21:01
door Steven
Er waren deze ochtend heel wat problemen met de verschillende extra treinen naar kust.
18309/18302/18311 hadden allen storingen aan het materieel.

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 07 mei 2022, 21:38
door Lukas
Hoi,

Vanmorgen zag ik in Leuven een extratrein naar Oostende en deze was samengesteld uit 3 motorstellen type AM 86 ( Duikbrillen ). Ik heb deze trein ook genomen tot in Brussel Zuid. Deze trein moest normaal vertrekken om 09u14 maar we zijn uiteindelijk met 14 minuten vertraging vertrokken en we zijn met 18 minuten aangekomen in Brussel Zuid. Ik denk dat het de eerste keer is dat dit materieel te zien is in Oost Vlaanderen en West Vlaanderen.

Lukas

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 07 mei 2022, 22:03
door Steve
In Oost-Vlaanderen zijn duikbrillen niet zo ongewoon (in Geraardsbergen, Denderleeuw, Sint-Niklaas... heb je er elke dag meerdere en eenmaal per dag gaat er zelfs eentje tot Gent), maar in West-Vlaanderen absoluut wel.

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 08 mei 2022, 20:24
door Lukas
Hoi,

Steve,

Dat was ik inderdaad vergeten....

Lukas

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 08 mei 2022, 20:59
door ostbahnhof
Lukas schreef: 07 mei 2022, 21:38 Hoi,

Vanmorgen zag ik in Leuven een extratrein naar Oostende en deze was samengesteld uit 3 motorstellen type AM 86 ( Duikbrillen ). Ik heb deze trein ook genomen tot in Brussel Zuid. Deze trein moest normaal vertrekken om 09u14 maar we zijn uiteindelijk met 14 minuten vertraging vertrokken en we zijn met 18 minuten aangekomen in Brussel Zuid. Ik denk dat het de eerste keer is dat dit materieel te zien is in Oost Vlaanderen en West Vlaanderen.

Lukas
Het eerste jaar dat de T treinen Antwerpen - De Panne electrisch reden werden er.... am86 ingezet.

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 08 mei 2022, 21:03
door Shin
Steve schreef: 07 mei 2022, 22:03 In Oost-Vlaanderen zijn duikbrillen niet zo ongewoon (in Geraardsbergen, Denderleeuw, Sint-Niklaas... heb je er elke dag meerdere en eenmaal per dag gaat er zelfs eentje tot Gent), maar in West-Vlaanderen absoluut wel.
Als ik mij niet vergis is de trein tot Gent op dit moment (naar mijn mening spijtig genoeg) een MW41

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 08 mei 2022, 22:08
door desirootje
Shin schreef: 08 mei 2022, 21:03
Steve schreef: 07 mei 2022, 22:03 In Oost-Vlaanderen zijn duikbrillen niet zo ongewoon (in Geraardsbergen, Denderleeuw, Sint-Niklaas... heb je er elke dag meerdere en eenmaal per dag gaat er zelfs eentje tot Gent), maar in West-Vlaanderen absoluut wel.
Als ik mij niet vergis is de trein tot Gent op dit moment (naar mijn mening spijtig genoeg) een MW41
Ik neem hem persoonlijk nooit maar zover ik weet is 7973 nog steeds samengesteld uit 2 duikbrillen die aankomt om 7.13 in Gent, 7975 bestaat wel uit motorwagens en komt aan om 8.10.
Persoonlijk vind ik dit niet zo een erge verslechtering op de desiro die er vroeger opzat, hij ruikt een beetje naar diesel en het gebrek aan deuren is een groot probleem maar ik ben blij met de zitplaatsen en het feit dat het aantal ervan omhoog is gegaan. Het grootste probleem voor mij is dat die 2e motorwagen nog wel eens af en toe durft te ontbreken, wat de rit vrij krap maakt...

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 09 mei 2022, 09:37
door Shin
desirootje schreef: 08 mei 2022, 22:08
Shin schreef: 08 mei 2022, 21:03
Steve schreef: 07 mei 2022, 22:03 In Oost-Vlaanderen zijn duikbrillen niet zo ongewoon (in Geraardsbergen, Denderleeuw, Sint-Niklaas... heb je er elke dag meerdere en eenmaal per dag gaat er zelfs eentje tot Gent), maar in West-Vlaanderen absoluut wel.
Als ik mij niet vergis is de trein tot Gent op dit moment (naar mijn mening spijtig genoeg) een MW41
Ik neem hem persoonlijk nooit maar zover ik weet is 7973 nog steeds samengesteld uit 2 duikbrillen die aankomt om 7.13 in Gent, 7975 bestaat wel uit motorwagens en komt aan om 8.10.
Persoonlijk vind ik dit niet zo een erge verslechtering op de desiro die er vroeger opzat, hij ruikt een beetje naar diesel en het gebrek aan deuren is een groot probleem maar ik ben blij met de zitplaatsen en het feit dat het aantal ervan omhoog is gegaan. Het grootste probleem voor mij is dat die 2e motorwagen nog wel eens af en toe durft te ontbreken, wat de rit vrij krap maakt...
ik neem hem zelf ook nooit, maar ik heb onlangs een motorwagen gezien in Denderleeuw en ben dan beetje beginnen kijken op BeLuxTrains (wat ook niet 100% accuraat is natuurlijk). Volgens BeLuxTrains rijdt de 7975 sinds 11/04 met motorwagens.

Wat de motorwagens betreft, vind ik het een beetje zonde een dieseltrein in te zetten voor een traject met 100% bovenleiding. Ookal ben ik ook niet echt een fan van de desiro's, zie ik deze toch liever rondrijden dan de diesels. Ik weet ook niet goed hoe het zit met het materiaal van de nmbs, heb onlangs op dit forum ergens een post gezien waarbij ik verrast was van het (naar mijn mening) grote aantal motorwagens die in dienst zijn dus dat kan daarmee te maken hebben.
Als iemand meer weet hierover, mag altijd iets laten weten.

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 09 mei 2022, 10:36
door Merijn
ostbahnhof schreef: 08 mei 2022, 20:59 Het eerste jaar dat de T treinen Antwerpen - De Panne electrisch reden werden er.... am86 ingezet.
Klopt, alleen jammer dat mijn fotografie-skills toen nog veel te wensen overliet...

https://www.wonderewereldvan.be/Spoorlijn73/MS86.html

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 09 mei 2022, 15:29
door Terminus
Jep, ook nog met die trein mee geweest in de beginjaren (ik word oud): 4 sprinterkes voor die T-trein van en naar De Panne.

Re: Toeristentreinen 2022

Geplaatst: 30 mei 2022, 14:35
door Treinenman
Heeft iemand de uren van de T-treinen Neerpelt-Blankenberge en Turnhout-Blankenberge voor dit jaar en vanaf wanneer rijden deze?