Aanrijding Eppegem 03/02/2022

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Aanrijding Eppegem 03/02/2022

Bericht door ovspotter_be »

Hallo,

Ik heb vernomen dat er ter hoogte van Eppegem een vrachtwagen is aangereden door trein E3131.
Heeft er iemand meer informatie want heel het stuk spoor tussen Vilvoorde en Mechelen is verhoogd, dus ik weet niet hoe je daar een vrachtwagen kan aanrijden.
En als het daadwerkelijk gaat om een vrachtwagen gok ik dat de avondspits vandaag nog leuk gaat worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aanrijding Eppegem 03/02/2022

Bericht door Steven »

Voorlopig geen extra info hier met het juiste punt van aanrijding. We vermoeden met een aantal collega’s wel dat het gaat over het stuk grond achter het perron van weerde kant eppegem. Daar is net voldoende plaats om met een vrachtwagen te komen en is toegankelijk vanaf de openbare weg.
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Aanrijding Eppegem 03/02/2022

Bericht door ovspotter_be »

Steven schreef: 03 feb 2022, 12:54 Voorlopig geen extra info hier met het juiste punt van aanrijding. We vermoeden met een aantal collega’s wel dat het gaat over het stuk grond achter het perron van weerde kant eppegem. Daar is net voldoende plaats om met een vrachtwagen te komen en is toegankelijk vanaf de openbare weg.
Daar is inderdaad natuurlijk wel plaats voor een vrachtwagen, en de beveiliging daar is ook niet op z'n best, volgens mij kan je (als je echt van kwade wil bent) daar gewoon zelf een vrachtwagen op de sporen zetten.
Volgens mij gaat dit dus nog wel eventjes duren, hopelijk geraak ik tegen 17:00 terug naar huis in Eppegem vanuit Mechelen, want zo'n vervangbussen zullen op dat traject wel lekker vol zitten, zeker als het maar een 12m-busje is.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Aanrijding Eppegem 03/02/2022

Bericht door thejay »

JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Aanrijding Eppegem 03/02/2022

Bericht door JHS2013 »

Zoals die camionchaffeur zegt is het ook gebeurd. “Tikte lichtjes” is misschien waar voor de vrachtwagen, de klap in de trein was blijkbaar immens. Was hij nog iets verder naar achter gereden was de trein vrijwel zeker ontspoord. De schade aan de trein viel op zich ook wel mee, tenzij blijkt dat de langsligger verbogen is maar dat is te velde moeilijk te zeggen.
jan_olieslagers
Berichten: 3495
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Aanrijding Eppegem 03/02/2022

Bericht door jan_olieslagers »

heel het stuk spoor tussen Vilvoorde en Mechelen is verhoogd, dus ik weet niet hoe je daar een vrachtwagen kan aanrijden.
Zowel in Eppegem als in Weerde is er een plaats waar de weg vlak tot aan het spoor komt, toevallig telkens aan de zuid-oostelijke kant. Die plaatsen worden ook volop gebruikt, recentelijks bv. voor materiaal voor het vernieuwen van de bovenleiding. (latere toevoeging: die in Weerde is eigenlijk zelfs een soort permanente opslag voor diverse materialen!)

[[ N I E T _ E R N S T I G ]]
Voor een weddenschap wil ik daar best eens mijn auto op het spoor rijden, maar dan moet het wel over VEEL geld gaan :mrgreen:
[[/ N I E T _ E R N S T I G ]]
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie