Pagina 3 van 3

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 11:39
door wuitz
De bestuurder zou in principe gewoon moeten doorrijden zodat de gehele trein aan het perron staat, om gevaarlijke situaties aan overwegen te vermijden, hij moet in theorie ook niet ingelicht worden van de afgesloten rijtuigen.

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 12:42
door CursorX
wuitz schreef: 04 dec 2022, 11:39 De bestuurder zou in principe gewoon moeten doorrijden zodat de gehele trein aan het perron staat, om gevaarlijke situaties aan overwegen te vermijden, hij moet in theorie ook niet ingelicht worden van de afgesloten rijtuigen.
Maar dan wordt de instaptijd weer verlengd omdat mensen staan voor een afgesloten rijtuig, met mogelijks vertragingen tot gevolg…

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 12:44
door jan_olieslagers
hij moet in theorie ook niet ingelicht worden van de afgesloten rijtuigen.
Huh, ik geloof het graag hoor, maar is dit nu niet hallucinant? Iemand de baan opsturen zonder er (helemaal) bij te vertellen met wat allemaal?
Of wordt er misschien bedoeld "er hoeft aan de TB niet te worden medegedeeld dat sommige rijtuigen afgesloten zijn"? Dat zou al aanvaardbaarder klinken.

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 14:13
door Steven
De treinbestuurder hoeft inderdaad niet te weten welke rijtuigen wel en niet toegankelijk zijn. Als hij het wel weet zoals in dit verhaal en zodanig stopt dat de toegankelijke rijtuigen ter hoogte van de opstappende reizigers zijn is het een vorm van comfort die hij deze mensen aanbied. Want het heeft geregeld wat tijd nodig voor sommige mensen beseffen dat een deel van een trein is afgesloten. Zelfs laat op de avond met gedoofde interieurverlichting heeft niet iedereen het door.

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 14:18
door jan_olieslagers
Ja, sorry hoor, ik had (alweer? :) ) al te letterlijk gelezen. Zoals ik het zag betekende het: "er hangen ook nog drie afgesloten rijtuigen bij aan maar dat hoeven we u niet te vertellen".

Dank voor de verduidelijking. Zou het misschien toch kunnen dat warrig taalgebruik soms wel eens aanleiding geeft tot misverstanden?

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 14:57
door JHS2013
Ik probeer altijd waar mogelijk de afgesloten rijtuigen niet mee te nemen bij aan het perron komen, maar als er OW of wissels liggen is dat geen goed idee. Persoonlijk vind ik het eerder onhandig dat er rijtuigen worden afgesloten, dat is voor de reiziger onduidelijk en het levert nauwelijks meer werk op voor de begeleiders als ze niet afgesloten zijn.

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 15:18
door jan_olieslagers
Niet controleren in zes rijtuigen is inderdaad niet meer werk dan niet controleren in drie rijtuigen :mrgreen:

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 16:54
door ostbahnhof
misschien een tip (voor de S1 treinbegeleiders) Indien er rijtuigen worden afgesloten worden: sluit dan de eerste 3 ipv de laatste, dan zit je op 27B in beide richtingen goed in Mortsel. Alle rijtuigen staan aan het perron zo dicht mogelijk bij de Deurnestraat en de overweg is vrij (met dan wel de laatste as voorbij het detectiesysteem overweg-open/overweg-toe, of hoe dat ook mag werken)

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 17:14
door JHS2013
ostbahnhof schreef: 04 dec 2022, 16:54 misschien een tip (voor de S1 treinbegeleiders) Indien er rijtuigen worden afgesloten worden: sluit dan de eerste 3 ipv de laatste, dan zit je op 27B in beide richtingen goed in Mortsel. Alle rijtuigen staan aan het perron zo dicht mogelijk bij de Deurnestraat en de overweg is vrij (met dan wel de laatste as voorbij het detectiesysteem overweg-open/overweg-toe, of hoe dat ook mag werken)
Dat kan nog weleeens problemen met de bestuurders opleveren :| als je een desiro afsluit werkt de klimatisatie van de stuurpost namelijk ook niet meer (of gaat toch op 5°)

Re: halte Mortsel

Geplaatst: 04 dec 2022, 17:39
door ostbahnhof
okey 😀😎