rijtuigen I6-I10-I11

Alles over reizigerstreinen in België.
jknockaert
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46

Re: rijtuigen I6-I10-I11

Bericht door jknockaert »

desirootje schreef: 05 jun 2022, 19:57 Zij zouden toch samenwerken met regiojet?
Niemand lijkt precies te weten wat dat samenwerken inhoudt. Mij lijkt het er op dat RegioJet geholpen heeft bij het bekomen van (niet gebruikte) rijpaden. Dat ging verbazend vlot, en RegioJet heeft hier in elk geval ruime ervaring mee. Het zou dus zomaar kunnen dat Regiojet enkel een vorm van consultancy doet voor European Sleeper, en dat heet dan samenwerken.
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: rijtuigen I6-I10-I11

Bericht door FLV-FGSP »

Portbou schreef: 05 jun 2022, 18:10 Een aantal van deze I6Bc-ligrijtuigen zijn in Tsjechië terechtgekomen, bij RegioJet. Maar heb niet het idee dat die er veel mee gedaan hebben.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/ ... p?&lang=en
Een aantal zijn inmiddels opgeknapt, ze rijden tussen Bratislava en Split:
https://zdopravy.cz/prvni-lehatkove-voz ... sk-116026/
Vertaling (deepL met enkele correcties)
De eerste ligrijtuigen uit België zijn weer op de rails. Fikáček's Wagon Service heeft ze verhuurd aan ZSSK
De rijtuigen zijn van RegioJet, ze hebben een volledige revisie ondergaan in de R2-fase.

De eerste drie couchetterijtuigen, die RegioJet in 2019 terugbracht uit België, zijn weer in dienst op de rails. Maar niet in het geel. Ze zijn gerepareerd en verhuurd door Albert Fikáček's Wagon Service.

Wagon Service heeft ze verhuurd aan Železniční společnost Slovensko (ZSSK) voor treinen van Bratislava naar Split. Het heeft ze voor twee jaar geleased van RegioJet. "We wilden ze kopen, maar uiteindelijk zijn we alleen overeengekomen om ze te leasen in ruil voor hun reparatie," zei Fikáček. De rijtuigen hebben aanpassingen aan het interieur ondergaan en zijn opnieuw gespoten. Het was een complete revisie in de R2 klas.

RegioJet was oorspronkelijk van plan de rituigen om te bouwen tot gewone zitrijtuigen, maar had er drie jaar lang vrijwel niets mee gedaan. Voor welk gebruik de andere elf rijtuigen zullen worden gebruikt is op dit moment nog niet duidelijk, zij blijven in de mottenballen.
Laatst gewijzigd door FLV-FGSP op 23 aug 2022, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: rijtuigen I6-I10-I11

Bericht door Terminus »

Bedankt voor de link! Misschien zien we ze zo ooit nog eens terug in België (indien 1 van de privé-initiatieven ooit van de grond komt)
Plaats reactie