verschillende vertragingsgegevens voor dezelfde trein

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

verschillende vertragingsgegevens voor dezelfde trein

Bericht door rdv »

Ik ben de vertragingsgegevens van IC543 op 17 September aan het bekijken, en ik stel vast dat de gegevens op het online vertragingsattest verschillend zijn van deze in de routeplanner. De routeplanner geeft in Luik, Leuven, Brussel-Zuid en Brugge één minuut meer vertraging aan dan het vertragingsattest. Ik zou verwachten dat beiden dezelfde data gebruiken, maar blijkbaar is dat dus niet het geval. Vreemd.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: verschillende vertragingsgegevens voor dezelfde trein

Bericht door rvdborgt »

rdv schreef: 18 sep 2021, 18:45 Ik ben de vertragingsgegevens van IC543 op 17 September aan het bekijken, en ik stel vast dat de gegevens op het online vertragingsattest verschillend zijn van deze in de routeplanner. De routeplanner geeft in Luik, Leuven, Brussel-Zuid en Brugge één minuut meer vertraging aan dan het vertragingsattest. Ik zou verwachten dat beiden dezelfde data gebruiken, maar blijkbaar is dat dus niet het geval. Vreemd.
Dergelijke verschillen zijn me al vaker opgevallen. Ze gebruiken denk ik wel dezelfde gegevens maar ronden anders af. Mijn vermoeden: het vertragingsattest rondt altijd naar beneden af en de routeplanner vanaf x,5 naar boven.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie