Dienstregeling december 2021

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Steve »

Dat zou in ieder geval zeer inefficiënt zijn, nog meer MS96 erbij in de luchthaven terwijl MS80 juist veel beter geschikt is met z'n brede deuren. Aangezien beide verbindingen krak hetzelfde begin- en eindstation hebben, zou je toch verwachten dat ze het materieel makkelijk kunnen omwisselen tussen beide verbindingen.
TB_worden
Berichten: 297
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door TB_worden »

nibura schreef: 03 dec 2021, 10:44
Steve schreef: 30 nov 2021, 19:56 Heeft iemand een breder overzicht van materieelinzet (en in het bijzonder wijzigingen ten opzichte van nu en nieuwe verbindingen) in de nieuwe dienstregeling?
Ik had hier al eens gelezen dat de IC26xx (Hasselt - Leuven - Airport - Antwerpen) met MS96 ipv Break gereden zal worden. De nieuwe IC Hasselt - Antwerpen zal gereden worden met breaks afgewisseld met HLE 27 met M4/M5.
Voor mij schitterend nieuws.
Daviddb
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 mei 2020, 13:03

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Daviddb »

Terminus schreef: 03 dec 2021, 10:01
(Waarbij ik me dan afvraag of er stilaan een plan is met de vrijgekomen I11-rijtuigen...)
Er was sprake om de Benelux te rijden met 2x HLE28 met I11 rijtuigen.
Misschien mensen hier op het forum die meer weten over de stand van zaken?
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door 260689 »

Daviddb schreef: 03 dec 2021, 12:03
Terminus schreef: 03 dec 2021, 10:01
(Waarbij ik me dan afvraag of er stilaan een plan is met de vrijgekomen I11-rijtuigen...)
Er was sprake om de Benelux te rijden met 2x HLE28 met I11 rijtuigen.
Misschien mensen hier op het forum die meer weten over de stand van zaken?
Dan hebben ze digitale infoborden wat zeker geen overbodige luxe is, want ik neem aan dat er toch wel wat dove en slechthorende mensen op de Benelux zitten. I11 zijn dan ook heel betrouwbare rijtuigen. Betrouwbaarder dan de huidige Benelux-rijtuigen.
Gebruikersavatar
DDietzen
Berichten: 258
Lid geworden op: 20 jan 2018, 17:57
Locatie: Apeldoorn (NL)

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door DDietzen »

Daviddb schreef: 03 dec 2021, 12:03
Terminus schreef: 03 dec 2021, 10:01
(Waarbij ik me dan afvraag of er stilaan een plan is met de vrijgekomen I11-rijtuigen...)
Er was sprake om de Benelux te rijden met 2x HLE28 met I11 rijtuigen.
Misschien mensen hier op het forum die meer weten over de stand van zaken?
Aan Nederlandse zijde heb ik daar in ieder geval niets over gehoord, althans niet voor wat betreft de korte termijn. Ik betwijfel het dus, tenzij ICR ineens zodanig snel blijkt te verouderen dat het sneller moet worden afgevoerd dan ICNG het kan vervangen.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Terminus »

NS is van plan om vanaf 2022 de ICNG uit te rollen in de binnenlandse Intercity Directs (hebben ze recent nog gecommuniceerd). Dus komen er ICR-rijtuigen vrij. Ok, niet alle ICR zijn geschikt voor inzet in België, maar een inzet van I11 op Brussel-Amsterdam verwacht ik toch niet meer.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Terminus »

nibura schreef: 03 dec 2021, 10:44
Steve schreef: 30 nov 2021, 19:56 Heeft iemand een breder overzicht van materieelinzet (en in het bijzonder wijzigingen ten opzichte van nu en nieuwe verbindingen) in de nieuwe dienstregeling?
Ik had hier al eens gelezen dat de IC26xx (Hasselt - Leuven - Airport - Antwerpen) met MS96 ipv Break gereden zal worden. De nieuwe IC Hasselt - Antwerpen zal gereden worden met breaks afgewisseld met HLE 27 met M4/M5.
De IC26** staan voor zover ik kan en mag zien nog steeds met Breaks gepland, zowel in de week als in het weekend.
Ook geen idee trouwens waar men anders die MR96 zou vandaan halen?
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Klassiekje »

[quote=Daviddb post_id=261937 time=1638529396 user_id=8502]
[quote=Terminus post_id=261932 time=1638522075 user_id=113]

(Waarbij ik me dan afvraag of er stilaan een plan is met de vrijgekomen I11-rijtuigen...)
[/quote]

Er was sprake om de Benelux te rijden met 2x HLE28 met I11 rijtuigen.
Misschien mensen hier op het forum die meer weten over de stand van zaken?
[/quote]

Dat project hebben ze verlaten wegens geen voldoening dacht ik.
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Zwoopaman »

nibura schreef: 03 dec 2021, 10:44
Steve schreef: 30 nov 2021, 19:56 Heeft iemand een breder overzicht van materieelinzet (en in het bijzonder wijzigingen ten opzichte van nu en nieuwe verbindingen) in de nieuwe dienstregeling?
Ik had hier al eens gelezen dat de IC26xx (Hasselt - Leuven - Airport - Antwerpen) met MS96 ipv Break gereden zal worden. De nieuwe IC Hasselt - Antwerpen zal gereden worden met breaks afgewisseld met HLE 27 met M4/M5.
Ik weet dat 1 stam M4/I10 dienst zal doen op de nieuwe IC Hasselt - Antwerpen.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door LML »

Matcht dat al beter met elkaar: 21/27 + I10 + M4 + M4 stuurstand? Zijn die problemen opgelost? Naar het schijnt geeft zo'n samenstelling problemen met openen en sluiten van de deuren...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Zwoopaman »

LML schreef: 03 dec 2021, 19:45 Matcht dat al beter met elkaar: 21/27 + I10 + M4 + M4 stuurstand? Zijn die problemen opgelost? Naar het schijnt geeft zo'n samenstelling problemen met openen en sluiten van de deuren...
Nee, het is blijkbaar nog altijd een drama als ik de collega's mag geloven.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Ducktape »

Er zijn constant volledige rijtuigen afgezonderd op die samenstellingen, dus ik denk ook niet dat de problemen van de baan zijn.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Eimai »

Daviddb schreef: 03 dec 2021, 12:03
Terminus schreef: 03 dec 2021, 10:01
(Waarbij ik me dan afvraag of er stilaan een plan is met de vrijgekomen I11-rijtuigen...)
Er was sprake om de Benelux te rijden met 2x HLE28 met I11 rijtuigen.
Misschien mensen hier op het forum die meer weten over de stand van zaken?
Er is het idee voor als de ICNG er is naast de Benelux een Breda-Antwerpen te laten rijden met de vrijgekomen traxxen en I11. Hoe concreet dat allemaal is, geen idee, maar dat is niet voor meteen alleszins.
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door Floris Cappelle »

trainlovertje schreef: 01 dec 2021, 23:16
Floris Cappelle schreef: 01 dec 2021, 22:10 Beste,

Gaat de verlenging van de S9 Eigenbrakel - Nijvel nog door?
Staat niet meer in de raeltime planner van de NMBS...

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Dat lijkt inderdaad niet door te gaan (en was ook niet opgenomen in het vervoersplan 2020 - 2023). Ik vermoed omdat de extra sporen tussen Baulers en Nivelles(-Sud) niet op tijd af zullen geraken, waardoor er zich capaciteitsproblemen zouden voordoen op die lijn.
Dat stond idd niet in het vvp.
Vond het al vreemd dat het verdwenen was.
Voor de rest zijn er enkele mooie uitbreidingen.

Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling december 2021

Bericht door FLV-FGSP »

Volgens de jongste berichten is de verlenging naar Nijvel voor februari. De verbeterde bediening van NDK zou voor september zijn.
Plaats reactie