Als er tegen 2025 onvoldoende ICNG geleverd zijn voor een goede dienstverlening naar Belgie kunnen ze misschien enkele stammen I11 gebruiken om toch de geplande dienstverlening te geranderen. Momenteel is de indienstname van de ICNG in Nederland reeds een jaar vertraagd. Men hoopt dat in 2025 de achterstand in testen en leveringen is ingehaad zodat als volgens plan zou verlopen.Eimai schreef: ↑04 dec 2021, 15:38Er is het idee voor als de ICNG er is naast de Benelux een Breda-Antwerpen te laten rijden met de vrijgekomen traxxen en I11. Hoe concreet dat allemaal is, geen idee, maar dat is niet voor meteen alleszins.
Dienstregeling december 2021
Re: Dienstregeling december 2021
Re: Dienstregeling december 2021
Dat zal wel lukken denk ik. Er zijn er nu al 2 klaar en om de huidige dienstverlening te garanderen heb je maar 10 van de 20 bestelde eenheden nodig.
Re: Dienstregeling december 2021
Nog wat details:
- Een neveneffect van de toegevoegde S3 is dat S6 niet meer in Aalst begint & eindigt. Daarentegen beginnen P-treinen 8970 en 8971 (Denderleeuw – Geraardsbergen) voortaan wel in Aalst.
- IC-15 Antwerpen - Hasselt rijdt met een mix van Break, T18 + 5 M6 en T27 + 2 M4 + 7 I10.
- Per 13/12 wordt het materieel van de pendeldienst Noorderkempen - Antwerpen en van P-treinen 7226 en 7227 = T18 + M6
- L28 R67 (8xx Kortrijk – Mechelen) krijgt bijkomende stop te Wichelen
- S-trein 2391 N67 (Essen – Antwerpen) wordt verlengd tot Puurs
- Nieuw zijn ook 2572 en 2573 N67 tussen Puurs en Antwerpen-Centraal (rijden vervolgens verder naar Essen).
Zodra nachttrein 452 (Praag - Oostende) begint te rijden, wordt P 7629 (Rochefort-Jemelle 7:40 – Brussel-Zuid) aangepast: deze zal via lijn 28 rijden i.p.v. NZV, zonder stop in Brussel-Noord en Brussel-Centraal
Nachttreinen 1371 R5 (Brussel-Zuid – Milaan) en 1372 R7 (Milaan – Brussel-Zuid): rijpad beschikbaar vanaf 24/06/2022.
-
- Berichten: 3511
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2021
Waarop slaan die T18 en T27? Toeristenversies van de HLE18 resp. HLE27? Turboversies?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 3511
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2021
Ja, dat zou best wel eens kunnen, ja. Zucht.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 3511
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2021
Tsja, wie weet. Diepe zucht.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling december 2021
Veel zuchten kan wijzen op hyperventilatie. En dat is een stomme afkorting toch absoluut niet waard
Re: Dienstregeling december 2021
Type 11 rijtuigen mogen op het IC35/Benelux/IC-Nederland traject maar tot Rotterdam rijden en niet verder. Ze zijn immers niet toegelaten (tenzij na significante ombouw/investeringen) in de Groene Harttunnel Voorbij Rotterdam. Inzet voor de Brussel-Amsterdam is dus geen optie.kristofvt schreef: ↑04 dec 2021, 20:44Als er tegen 2025 onvoldoende ICNG geleverd zijn voor een goede dienstverlening naar Belgie kunnen ze misschien enkele stammen I11 gebruiken om toch de geplande dienstverlening te geranderen. Momenteel is de indienstname van de ICNG in Nederland reeds een jaar vertraagd. Men hoopt dat in 2025 de achterstand in testen en leveringen is ingehaad zodat als volgens plan zou verlopen.
spoorwegrealist
Re: Dienstregeling december 2021
Interessant, die beperking kende ik nog niet. Geldt die voor alle I-rijtuigen of enkel voor de I11?
Re: Dienstregeling december 2021
Vermoedelijke alle Belgische i rijtuigen. Ze hebben namelijk geen noodremoverbrugging.
Re: Dienstregeling december 2021
Vroeger (HLE 11) reden er soms toch I6/I10-stammen mee op die verbinding?
Waren die dan telkens beperkt tot Rotterdam?
Waren die dan telkens beperkt tot Rotterdam?
Ciao Ciao