IC-T treinen in 2021

Alles over reizigerstreinen in België.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door Treinenman »

Ik heb het in het station van Lier aan het loket gevraagd, maar men zei daar dat ze de uren van de T-treinen naar Blankenberge nog niet hadden, en dat deze pas einde juni beschikbaar zouden zijn.

Volgens de FB-pagina 'Treinen Weert' zouden de T-treinen Neerpelt - Blankenberge ook dit jaar rijden, met MW41.
De trein is altijd een beetje reizen.
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door 260689 »

Treinenman schreef: 20 jun 2021, 22:26 Ik heb het in het station van Lier aan het loket gevraagd, maar men zei daar dat ze de uren van de T-treinen naar Blankenberge nog niet hadden, en dat deze pas einde juni beschikbaar zouden zijn.

Volgens de FB-pagina 'Treinen Weert' zouden de T-treinen Neerpelt - Blankenberge ook dit jaar rijden, met MW41.
Als je de app 'DB Navigators installeert kan je ze wel vinden
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door trainlovertje »

Treinenman schreef: 20 jun 2021, 22:26 Ik heb het in het station van Lier aan het loket gevraagd, maar men zei daar dat ze de uren van de T-treinen naar Blankenberge nog niet hadden, en dat deze pas einde juni beschikbaar zouden zijn.

Volgens de FB-pagina 'Treinen Weert' zouden de T-treinen Neerpelt - Blankenberge ook dit jaar rijden, met MW41.
De uren staan wel degelijk in de NMBS-planner. Op weekdagen vanaf Hamont, in het weekend vanaf Neerpelt.
trainlovertje
Berichten: 2313
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door trainlovertje »

Een andere vraag die mij te binnen schiet: hoe doet men dat in Hamont wanneer de T-trein naar Blankenberge daar moet vertrekken? Wanneer die trein daar vertrekt hoort er aan dat perron namelijk ook een IC-trein te staan. Schuift de IC-trein dan even een stukje op richting de grens? Iemand die weet hoe dat vroeger gebeurde?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat beide treinen daar aan het perron kunnen, zeker omdat die T-trein (vroeger toch) 10 rijtuigen lang is.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door LML »

Treinenman schreef: 20 jun 2021, 22:26 Volgens de FB-pagina 'Treinen Weert' zouden de T-treinen Neerpelt - Blankenberge ook dit jaar rijden, met MW41.
Er is geen facebookpagina 'Treinen Weert', wel 'Trein Weert-België'...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door LML »

trainlovertje schreef: 20 jun 2021, 23:11 Een andere vraag die mij te binnen schiet: hoe doet men dat in Hamont wanneer de T-trein naar Blankenberge daar moet vertrekken? Wanneer die trein daar vertrekt hoort er aan dat perron namelijk ook een IC-trein te staan. Schuift de IC-trein dan even een stukje op richting de grens? Iemand die weet hoe dat vroeger gebeurde?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat beide treinen daar aan het perron kunnen, zeker omdat die T-trein (vroeger toch) 10 rijtuigen lang is.
De voorgaande jaren vertrok deze ICT telkens vanuit Neerpelt omdat daar 3 perronsporen zijn, dus meer mogelijkheden. In Hamont is er maar 1 perronspoor. Volgens mij vertrekt die in praktijk telkens vanuit Neerpelt...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door Treinenman »

LML schreef: 20 jun 2021, 23:32
Treinenman schreef: 20 jun 2021, 22:26 Volgens de FB-pagina 'Treinen Weert' zouden de T-treinen Neerpelt - Blankenberge ook dit jaar rijden, met MW41.
Er is geen facebookpagina 'Treinen Weert', wel 'Trein Weert-België'...
Ik bedoelde die fb-pagina.
De trein is altijd een beetje reizen.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door ijzeren rijn 82 »

trainlovertje schreef: 20 jun 2021, 23:11 Een andere vraag die mij te binnen schiet: hoe doet men dat in Hamont wanneer de T-trein naar Blankenberge daar moet vertrekken? Wanneer die trein daar vertrekt hoort er aan dat perron namelijk ook een IC-trein te staan. Schuift de IC-trein dan even een stukje op richting de grens? Iemand die weet hoe dat vroeger gebeurde?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat beide treinen daar aan het perron kunnen, zeker omdat die T-trein (vroeger toch) 10 rijtuigen lang is.
Daar ben ik ook eens benieuwd naar .

Ik vermoed dat de IC Antwerpen-Hamont het Blankenberge gedeelte meeneemt . In Hamont los koppelt en splitst in de IC en ICT gedeelte . Dan in Mol wat extra stellen aan koppelt en zo naar Blankenberge gaat . Dat verklaard dan ook waarom er met 41ers gereden zou worden .
sander855
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jul 2016, 18:58
Locatie: Lint

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door sander855 »

Beluxtrains staat ondertussen al een paar dagen terug online. Daar wordt vermeld dat de ICT Hamont/Neerpelt - Blankenberge toch met elektrisch materieel zal worden gereden. Op werkdagen met HLE 27 + 7 I10 + 2M4 + HLE 27 (met een M4 stuurstandrijtuig dat dus niet gebruikt zal worden). Tijdens het weekend met HLE 27 + 7 M5. Er lijkt nog wel een foutje te zitten in deze (theoretische) samenstelling. Voor de rit naar Blankenberge is er geen stuurstandrijtuig voorzien en bestaat dus uit 6 M5-rijtuigen i.p.v. 7.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door Treinenman »

Ik heb opnieuw in Lier station aan het loket gevraagd naar de toeristentreinen naar Blankenberge en volgens hen zouden er geen toeristentreinen (van Lier naar Blankenberge) rijden. Dezelfde uitleg als 2 weken geleden. De uren zouden nog steeds niet online staan.

Men had het wel over treinen met reservatie maar dan vanaf Antwerpen.

Vandaar de vraag of er dit jaar wel of geen toeristentreinen rijden.
De trein is altijd een beetje reizen.
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door 260689 »

Heentrein 6712 Hamont - Blankenberge
Terugtrein 6762 Blankenberge - Neerpelt

Zijn uren voor op een weekdag
Bijlagen
6712 weekdag
6712 weekdag
6762 weekdag
6762 weekdag
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door Treinenman »

Op B-rail zijn de uren v.d. toeristentreinen niet te vinden. Alleen treinen van Lier naar Blankenberge met 1 tot 2 overstappen.

Waarom zeggen die van station Lier dat de toeristentreinen niet rijden?
De trein is altijd een beetje reizen.
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door 260689 »

Treinenman schreef: 25 jun 2021, 13:35 Op B-rail zijn de uren v.d. toeristentreinen niet te vinden. Alleen treinen van Lier naar Blankenberge met 1 tot 2 overstappen.

Waarom zeggen die van station Lier dat de toeristentreinen niet rijden?
Het toeristische seizoen begin dit jaar op maandag 5 juli.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door Treinenman »

In station Lier keken ze op meerdere datums in juli en zelfs augustus, en geen rechtstreekse treinen naar Blankenberge.
De trein is altijd een beetje reizen.
Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: IC-T treinen in 2021

Bericht door Freken »

Dan kijkt men in Lier toch niet goed op de computer, ze staan vanaf 3 juli tot en met 29 augustus in de planner. Het eerste weekend uitzonderlijk vanuit Lier, daarna in de week vertrek te Hamont en in het weekend in Neerpelt.

Afbeelding
Plaats reactie