Testritten T28 + I11 L66

Alles over reizigerstreinen in België.
ThomasNMBS
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:19

Testritten T28 + I11 L66

Bericht door ThomasNMBS »

Hallo hallo :)

Dit weekend worden er testritten gedaan ( zondag ) met 2 T28 ( TRAXX ) en een stam I11. Dit om te testen of ze compatibel zijn. Ze vertrekken zondag om 10h30 in oostende en rijden naar doornik via L50-66-75-94. De terugrit vertrekt normaal gezien om 12h30 in doornik naar oostende. Alles alles goed verloopt worden er deurtesten gedaan in Lichtervelde, Kortrijk en Moeskroen.
Is een mooie kans voor de spotters onder ons :)

groetjes
stijn
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door stijn »

Op naar Aken en Keulen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10515
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door Shrek »

stijn schreef: 05 mar 2021, 09:42 Op naar Aken en Keulen?
Of Eindhoven ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 21043
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door Steven »

Als het om hle28 van de Benelux gaat mogen die Duitsland niet binnen. Daarvoor hebben ze de verkeerde software aan boord. Enkel België en Nederland met de software 9.4.
stijn
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door stijn »

Steven schreef: 05 mar 2021, 10:34 Als het om hle28 van de Benelux gaat mogen die Duitsland niet binnen. Daarvoor hebben ze de verkeerde software aan boord. Enkel België en Nederland met de software 9.4.
Ik moet toegeven dat ik enkel naar de stroomsystemen gekeken heb. :oops: :oops: :oops:
260689
Berichten: 2498
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Meerhout

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door 260689 »

stijn schreef: 05 mar 2021, 09:42 Op naar Aken en Keulen?
Die mogen niet over de L2 dus geen goed plan!
Terminus
Berichten: 937
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door Terminus »

Ik dacht ook meteen aan 2 andere topics en dus: Antwerpen-Breda / Welkenraedt-Aachen..?
Deca
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2018, 15:16

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door Deca »

Het zou ook kunnen dat men een alternatief wilt voorzien voor de Benelux. De ICR rijtuigen moeten binnen een aantal jaar vervangen worden en recent is aangekondigd dat de indienststelling van de ICNG stellen uitgesteld wordt. Het zou kunnen dat men I11 rijtuigen als reserve wilt houden in het geval die vertraging doorstroomt naar ICNG-B stellen.

Groetjes,
Laatst gewijzigd door Deca op 05 mar 2021, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
JHS2013
Berichten: 146
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door JHS2013 »

Zijn er dan genoeg i11 om dat op te vangen? Het lijkt mij eerder voor een trein naar Eindhoven of voor het binnenland
LML
Berichten: 1228
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door LML »

Er zijn (dacht ik) een 163-tal I11-rijtuigen. Daar kan je al heel wat treintjes mee samenstellen... :)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Rww
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door Rww »

Deca schreef: 05 mar 2021, 18:00 Het zou ook kunnen dat men een alternatief wilt voorzien voor de Benelux. De ICR rijtuigen moeten binnen een aantal jaar vervangen worden en recent is aangekondigd dat de indienststelling van de ICNG stellen uitgesteld wordt. Het zou kunnen dat men I11 rijtuigen als reserve wilt houden in het geval die vertraging doorstroom naar ICNG-B stellen.

Groetjes,
Waar komt dit bericht toch vandaan?? Ns heeft jaren geleden al laten weten dat ICR ook na 2025 in dienst kan blijven na een zogenaamde tien jaars revisie. Dat staat uiteraard niet op de planning maar is mogelijk, zeker gezien het de bedoeling is dat ze een tweede leven krijgen en niet gesloopt gaan worden.


In 2025 zijn de jongste pas 37 jaar oud en de oudste pas 45, nog lang geen pensioenleeftijd.



Er is ooit een vaag plan geweest dat in 2025 alle treinen(uitgezonderd virm) rolstoelgeschikt moest zijn, dit plan is heel snel uit elkaar gespat, later is beslist dat elk nieuw materiaal vanaf 2025 een gelijkvloerse instap moet hebben, zover ik weet is ook dat op de lange baan geschoven.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10515
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door Shrek »

Er zullen nog altijd een heel aantal I11 richting Luxemburg rijden, Infrabel is alle perrons trouwens aan het verlengen zodat het er nog meer per trein kunnen zijn. Waardoor er nooit genoeg zouden zijn voor de IC naar Amsterdam. Het zal wel gewoon voor enkele treinen naar Eindhoven of Breda zijn, wat uiteraard ook een goede zaak zou zijn.
Deca
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2018, 15:16

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door Deca »

Rww schreef: 05 mar 2021, 19:31
Waar komt dit bericht toch vandaan?? Ns heeft jaren geleden al laten weten dat ICR ook na 2025 in dienst kan blijven na een zogenaamde tien jaars revisie. Dat staat uiteraard niet op de planning maar is mogelijk, zeker gezien het de bedoeling is dat ze een tweede leven krijgen en niet gesloopt gaan worden.


In 2025 zijn de jongste pas 37 jaar oud en de oudste pas 45, nog lang geen pensioenleeftijd.



Er is ooit een vaag plan geweest dat in 2025 alle treinen(uitgezonderd virm) rolstoelgeschikt moest zijn, dit plan is heel snel uit elkaar gespat, later is beslist dat elk nieuw materiaal vanaf 2025 een gelijkvloerse instap moet hebben, zover ik weet is ook dat op de lange baan geschoven.
Mijn excuses dat ik even van het oorspronkelijk onderwerp afwijk.

Na even online onderzoek te voeren naar ICR ben ik op de volgende bronnen, waaronder ook een persbericht van NS zelf, gekomen. Hiermee wil ik niet zeggen dat de rijtuigen sowieso uit dienst zullen gaan maar dat het gerucht diep geworteld is en waar het bericht vandaan zou kunnen komen.

1) "This would enable the locomotive-hauled ICR stock which is currently used on the international route to be withdrawn in 2025 when it will be life-expired." Amsterdam – Brussels trainsets ordered. (2019, 8 augustus). Railway Gazette International. https://www.railwaygazette.com/traction ... 35.article

2) "De ICRm-rijtuigen zijn in 2025 afgeschreven." Beneluxtrein. Wikipedia. https://nl.wikipedia.org/wiki/Beneluxtrein

3) "NS heeft in 2019 aanvullend 18 intercitytreinen met deze optie besteld. Door nu een serie te bestellen zijn vanaf 2025, wanneer de rijtuigen van IC direct en de Intercity Brussel het einde van hun levensduur bereiken, 20 nieuwe intercity’s beschikbaar die naast inzet op het binnenlands spoor ook naar Brussel kunnen rijden." (2019, 25 juli). NS en Alstom sluiten contract over levering van 79 snelle Intercity’s. https://nieuws.ns.nl/ns-en-alstom-sluit ... ntercitys/

Vermoedelijk gaat het inderdaad om een bijkomende dienst naar Breda.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10515
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door Shrek »

Het is niet omdat een rijtuig end of life is dat je het meteen buiten dienst moet nemen. De klassiekjes zijn al 10 jaar end of life en toch worden er nog enkele in dienst gehouden.
treinzot
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Testritten T28 + I11 L66

Bericht door treinzot »

Dacht vandaag met 2xT28 en morgen met 2xT18
Plaats reactie