Te vroeg vertrokken

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Te vroeg vertrokken

Bericht door HLE18 »

Regelmatig hoor ik het van collega's maar vandaag waren wij de pechvogels :( IC 4137 in Mechelen om 16:12 waren de deuren al toe en AVG gedraaid normaal vertrek om 16:14. Gevolg bende van 20 man zijn trein gemist :roll:

Aan het loket gaan vragen waar de stationschef ergens kunnen vinden om dat te melden: "stationschef ?? dat is hier niet meer zenne, te vroeg vertrokken tja das mijn probleem niet hé pech voor jullie...".
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Te vroeg vertrokken

Bericht door jan_olieslagers »

En wordt NMBS hier (financieel) op afgerekend? Het lijkt me nog niet simpel om onweerlegbaar aan te tonen, om nog maar te beginnen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Te vroeg vertrokken

Bericht door HLE18 »

Uiteindelijk hebben we de stationschef gevonden en ging het nakijken, normaal kunnen ze aan de AVG zien wanneer vertrek gegeven is.

Ze vertelden ons ook nog dat het tegenwoordig wel meer voorvalt, dit weekend waren ze nog een groep reizigers aan het begeleiden die een overstap moesten halen toen ze op het perron aankwamen gingen de deuren toe en weg trein...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Te vroeg vertrokken

Bericht door Shrek »

Hij is een seconde of 30 te vroeg vertrokken, vroeger kon ook niet want de S1 moest eerst nog kruisen. Dus ofwel heeft hij bijna 2 minuten met gesloten deuren en gedraaide AVG stilgestaan ofwel was jullie tijdsregistratie niet helemaal juist.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Te vroeg vertrokken

Bericht door rvdborgt »

Shrek schreef: 03 feb 2021, 20:41 Hij is een seconde of 30 te vroeg vertrokken, vroeger kon ook niet want de S1 moest eerst nog kruisen. Dus ofwel heeft hij bijna 2 minuten met gesloten deuren en gedraaide AVG stilgestaan ofwel was jullie tijdsregistratie niet helemaal juist.
Veel te vroeg deuren gesloten en dan met gedraaide AVG blijven staan heb ik al meermaals bij andere treinen meegemaakt.
Maar inderdaad, het tijdstip dat de AVG wordt gedraaid, wordt zeer nauwkeurig vastgelegd. Dien hierover zeker een klacht in. Niet om een zinnig antwoord te krijgen (dat komt helaas niet altijd) maar pas als voldoende mensen klagen, dan is er voor de NMBS een probleem.

Groetjes,
Rian
HLE18
Berichten: 433
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Te vroeg vertrokken

Bericht door HLE18 »

Hij is nog een hele tijd blijven staan met gesloten deuren.

Het moet blijkbaar een stagair geweest zijn die zich vergist heeft (mogelijk smartwatch die te vroeg trilde of zoiets). Dat heb ik horen zeggen van collega's die nog wel konden opstappen. Het was dus zeker niet opzettelijk te vroeg vertrokken.

Vandaag hebben ze ter compensatie de deuren pas om .15 gesloten wanneer de S1 binnen was :lol:
Plaats reactie