Ontsporing Weerde

Alles over reizigerstreinen in België.
Klassiekje
Berichten: 200
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door Klassiekje »

Het zal wel weer de schuld zijn van de onderaannemer.
Infrabel doet namelijk nooit iets verkeerd. :wink:
Lorre
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 jul 2015, 01:21
Locatie: Hoeleden

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door Lorre »

Shrek schreef: 29 jan 2021, 12:45
Lorre schreef: 29 jan 2021, 12:37 Vind wel dat Infrabel er wat lichtzinnig overgaat, het is een stoptrein aan lage snelheid dus cava. Nee helemaal niet, je mag daar 120 km/h. Daarvan moet er uit gegaan worden en dan had er een vele grotere ramp kunnen gebeurd zijn. Het is een geluk dat het nu nog meeviel. Dat er meters infrastructuur stuk is, daar zijn ze precies meer bekommerd over.

In plaats van eens al hun rommel op te kuisen na werken. Rails vervangen en de oude rails direct mee weg. Nu blijft dat allemaal maar liggen en gaat het zoals gisteren mis. Ik zie als bestuurder op zo veel plaatsen nog zaken liggen van werken en die blijven daar dan jaren liggen of staan. Denk zelfs dat Infrabel zelf al niet meer weet waar wat nog ligt.
Wie zegt er dat Infrabel hier lichtzinnig mee omgaat? In de pers moet je daar uiteraard niets meer verwachten, maar intern wordt dit zeer grondig bekeken en worden er lessen uit getrokken. Daarnaast zal ook DVIS hier zeker nog op terugkomen wanneer ze de werkprocedures nog eens onder de loep nemen.
Van de gesuggereerde lichtzinnigheid is zeker geen sprake.
Ze mogen dat ook zijn in de pers, geeft niet een bepaald een veiligheidsgevoel naar buiten toe en dat is toch hun prioriteit nummer 1 hoop ik. En intern zal er zeker wel genoeg onderzocht worden daar ben ik ook wel zeker van. Maar zo uitspraken van het was maar een stoptrein, dat is onzin en die moet je niet doen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door Shrek »

Klassiekje schreef: 29 jan 2021, 14:05 Het zal wel weer de schuld zijn van de onderaannemer.
Infrabel doet namelijk nooit iets verkeerd. :wink:
Infrabel moet wel controleren. Bij de problemen met werken S460 in de buurt van een spoor in dienst waren het ook steeds aannemers die in de fout gingen, toch is het Infrabel dat sindsdien zo niet meer mag werken.
dekooiker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Ontsporing Weerde

Bericht door dekooiker »

Ik zou niet graag zeggen dat u het heel eenvoudig voorstelt. Veiligheid is uiteraard een gegeven dat niet genegeerd kan worden. Maar als alle rommel (uw woorden, niet de mijne :mrgreen: ) meteen opgekuist moet worden mag u erop rekenen dat de spoorwerken niet alleen in het holst van de nacht zullen doorgaan. Dan zullen ofwel de avondtreinen vanaf pakweg 20:00 niet meer kunnen rijden, ofwel de ochtendspits zonder treinverkeer moeten verlopen. De werken op zich krijgen zo weinig tijd dat er per nacht (4 uur op lijnen 25/27 is tegenwoordig veel) om goed door te werken en als daar de opkuis nog eens bij moet komen mag je al snel op 9 à 10 uur onderbreking rekenen.

Als er kabelwerken gebeuren moet de kabelrol ook ver weg van het spoor geborgen worden bijvoorbeeld, dat scheelt alweer tijd. Het is lang niet zo eenvoudig als men wel zou willen. Maar zeker is dat hier een zeer zwaar ongeval had kunnen gebeuren.
De trein.
Alleen voor durvers.
trainlovertje
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door trainlovertje »

Lorre schreef: 29 jan 2021, 15:20
Shrek schreef: 29 jan 2021, 12:45 Wie zegt er dat Infrabel hier lichtzinnig mee omgaat? In de pers moet je daar uiteraard niets meer verwachten, maar intern wordt dit zeer grondig bekeken en worden er lessen uit getrokken. Daarnaast zal ook DVIS hier zeker nog op terugkomen wanneer ze de werkprocedures nog eens onder de loep nemen.
Van de gesuggereerde lichtzinnigheid is zeker geen sprake.
Ze mogen dat ook zijn in de pers, geeft niet een bepaald een veiligheidsgevoel naar buiten toe en dat is toch hun prioriteit nummer 1 hoop ik. En intern zal er zeker wel genoeg onderzocht worden daar ben ik ook wel zeker van. Maar zo uitspraken van het was maar een stoptrein, dat is onzin en die moet je niet doen.
Maar men mag toch uiten dat het veel erger kon? Het is namelijk ook niet zo dat je onder stoelen of banken moet steken dat het erger kon en dat de trein gelukkig traag reed (want wie is hier niet gelukkig om?). Als je express verzwijgt hoe erg het kunnen aflopen, doe je ook niet het juiste.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door Shrek »

trainlovertje schreef: 29 jan 2021, 18:57 Maar men mag toch uiten dat het veel erger kon? Het is namelijk ook niet zo dat je onder stoelen of banken moet steken dat het erger kon en dat de trein gelukkig traag reed (want wie is hier niet gelukkig om?). Als je express verzwijgt hoe erg het kunnen aflopen, doe je ook niet het juiste.
Er gebeuren zoveel bijna-ongelukken in zoveel bedrijven. Die doen allemaal hetzelfde en houden het zoveel mogelijk stil. Ik zie ook geen enkel voordeel waarom je zoiets zou moeten benadrukken en zo mensen nog schrik zou doen krijgen van de trein.
trainlovertje
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door trainlovertje »

Shrek schreef: 29 jan 2021, 19:07
trainlovertje schreef: 29 jan 2021, 18:57 Maar men mag toch uiten dat het veel erger kon? Het is namelijk ook niet zo dat je onder stoelen of banken moet steken dat het erger kon en dat de trein gelukkig traag reed (want wie is hier niet gelukkig om?). Als je express verzwijgt hoe erg het kunnen aflopen, doe je ook niet het juiste.
Er gebeuren zoveel bijna-ongelukken in zoveel bedrijven. Die doen allemaal hetzelfde en houden het zoveel mogelijk stil. Ik zie ook geen enkel voordeel waarom je zoiets zou moeten benadrukken en zo mensen nog schrik zou doen krijgen van de trein.
Ik zei ook niet dat het per se benadrukt moest worden, maar wel dat je het niet expres mag verstoppen voor de buitenwereld, want als zoiets naar buiten kan dat resulteren in een nog slechter imago en de spoorwegen zijn nu net zo gevoelig daaraan.
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door HLE21 »

08039?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door Shrek »

HLE21 schreef: 27 feb 2021, 23:0908039?
Heb je nu je eigen post verwijderd en terug geplaatst? :roll:
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door HLE21 »

Shrek schreef: 28 feb 2021, 00:40
HLE21 schreef: 27 feb 2021, 23:0908039?
Heb je nu je eigen post verwijderd en terug geplaatst? :roll:
Neen, gewoon aangepast
Waarom?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 10493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door Shrek »

HLE21 schreef: 28 feb 2021, 01:01
Shrek schreef: 28 feb 2021, 00:40
HLE21 schreef: 27 feb 2021, 23:0908039?
Heb je nu je eigen post verwijderd en terug geplaatst? :roll:
Neen, gewoon aangepast
Waarom?
Omdat de forumlogs melden dat je het bericht verwijderd hebt. Het zou aangenamer zijn moest je niet liegen.
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (18.2 KiB) 625 keer bekeken
HLE21
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2021, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door HLE21 »

Shrek schreef: 28 feb 2021, 01:04
HLE21 schreef: 28 feb 2021, 01:01
Shrek schreef: 28 feb 2021, 00:40
Heb je nu je eigen post verwijderd en terug geplaatst? :roll:
Neen, gewoon aangepast
Waarom?
Omdat de forumlogs melden dat je het bericht verwijderd hebt. Het zou aangenamer zijn moest je niet liegen.
Hm das raar, ik heb het echt wel enkel aangepast
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
wva
Berichten: 250
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Ontsporing Weerde

Bericht door wva »

Plaats reactie