Pagina 13 van 15

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 22 jun 2021, 13:15
door Daviddb
pietje schreef: 22 jun 2021, 13:06
byter schreef: 22 jun 2021, 12:02 Het was niet de bovenleiding.
Hij heeft het over de tractiekabels van het materieel.
heel verwarrend als hij schrijft:
Daviddb schreef: 22 jun 2021, 10:50Geen deffect aan het rollend materieel voor deze keer.
De tractiekabels van de loc, horen toch bij het rollend materieel?
Betreft inderdaad de tractiekabels onderling tussen locomotief en rijtuigen. Slecht gekoppeld beschouw ik hier persoonlijk niet als een echt "deffect" aan het rollend materieel, als zijnde een onderdeel dat stuk is gegaan of software. Voor interpretatie vatbaar, geef ik toe :wink:
Bij een correcte koppeling had dit (vermoedelijk!) kunnen vermeden worden.

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 22 jun 2021, 14:04
door jan_olieslagers
Excuseert mijn domheid: waarom moeten er tractiekabels zijn vanuit de locomotief? Tractiekabels dienen toch om tractie-energie door te geven, zou ik denken - maar het is toch enkel de loc die tractie-energie nodig heeft?

Verder: zoals ik het lees is dat een menselijke fout (stekker maar half ingestoken? of zat er vuil tussen?), dat kan men nooit helemaal uitsluiten. 't Is dat ik zelf al wel enkele menselijke fouten heb begaan, inclusief het stilleggen gedurende meerdere uren van de meest cruciale databases van de spoorinformatica :oops:

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 22 jun 2021, 16:40
door JHS2013
De “tractiekabels” dienen om de bevelen van stuurrijtuig naar de loc over te brengen. Afhankelijk van de reeks 21 of 27 zijn dat andere kabels.

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 22 jun 2021, 16:53
door Steven
De tractiekabels C-D-E zijn de oude kabels op de reeksen 21-27 waarvan er 2 nodig zijn om met een stuurrijtuig te communiceren (3 om 2 locs in treinschakeling te plaatsen). Doch op de reeks 27 zijn deze verdwenen. Het mux systeem werk via de uic-kabel (ook wel gekend als sonokabel), bij deze laatste gaat informatie dus digitaal tussen loc en stuurrijtuig daar waar dit vroeger analoog was met die tractiekabels.

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 29 jun 2021, 19:58
door ostbahnhof
Vandaag met een M5 naar Hamont, perfecte rit (vertrok uit Lier vanwege het gekende probleem in Antw. Centraal)

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 11 jul 2021, 10:41
door dentheo
JHS2013 schreef: 22 jun 2021, 16:40 De “tractiekabels” dienen om de bevelen van stuurrijtuig naar de loc over te brengen. Afhankelijk van de reeks 21 of 27 zijn dat andere kabels.
Zoals ik al dacht, het zijn dus stuurkabels....

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 26 jul 2021, 15:45
door TimJ36
De dienstregeling op Hafas is in kader van de waterramp in Wallonië niet aangepast. De vervangende busdiensten worden nergens vermeld. Nochtans vind ik Hafas de beste routeplanner die er is, maar op deze manier niet erg betrouwbaar, jammer.

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 26 jul 2021, 16:16
door groentje
Ik heb begrepen dat die database 2x per maand wordt geüpdatet, dus ja ..

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 26 jul 2021, 17:24
door TimJ36
groentje schreef: 26 jul 2021, 16:16 Ik heb begrepen dat die database 2x per maand wordt geüpdatet, dus ja ..
Dat moet toch wel beter kunnen

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 26 jul 2021, 18:02
door jan_olieslagers
Wie weet zullen ze blij zijn met een aanmelding als vrijwilliger :+ ?

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 26 jul 2021, 18:36
door rvdborgt
groentje schreef: 26 jul 2021, 16:16 Ik heb begrepen dat die database 2x per maand wordt geüpdatet, dus ja ..
2 keer per week. Maar ik weet niet hoe vaak de NMBS zelf wijzigingen stuurt.

Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21

Geplaatst: 28 jul 2021, 10:31
door rvdborgt
rvdborgt schreef: 26 jul 2021, 18:36
groentje schreef: 26 jul 2021, 16:16 Ik heb begrepen dat die database 2x per maand wordt geüpdatet, dus ja ..
2 keer per week. Maar ik weet niet hoe vaak de NMBS zelf wijzigingen stuurt.
Inmiddels zie ik in de internationale planners (DB en NMBS) wel aangepaste dienstregelingen.
Eupen wordt momenteel bediend door een Urlaubs-Express, zo heeft de NMBS dat doorgegeven...

Groetjes,
Rian

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 18 aug 2021, 10:42
door benimmeg
260689 schreef: 05 apr 2021, 13:03
Zwoopaman schreef: 04 apr 2021, 16:44 Een wild gerucht dat ook de ronde doet op de werkvloer is dat de S32 Roosendaal - Puurs weer gesplitst zou worden. Een pendeltrein Roosendaal - Essen met een sprinter en het stuk Essen - Puurs met Desiro. Dit zou zogezegd zijn om de vrijgekomen varkensneuzen richting Mol / Hamont te laten rijden. Zelf lijkt me dit nogal vergezocht.
Ook Lokeren - Gent Sint Pieters zou een MW worden.
Dat laatste heb ik nog eens rond gaan horen. Het is effectief dat de verbinding Lokeren - Gent in de week met motorwagens gaan rijden vanaf midden juni. Dat komt er sowieso door.
Vandaag (18 augustus) voor de eerste keer op een MW41 richting Beervelde. Is de verandering van elektrisch naar diesel nu doorgevoerd of is dit tijdelijk?
PS: zit nu op de 660 Gent-Lokeren.

De dienst wordt verleend door 2x MW41. Qua zitplaatsen weinig verschil met de desiro.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 18 aug 2021, 15:00
door Ducktape
benimmeg schreef: 18 aug 2021, 10:42
260689 schreef: 05 apr 2021, 13:03
Zwoopaman schreef: 04 apr 2021, 16:44 Een wild gerucht dat ook de ronde doet op de werkvloer is dat de S32 Roosendaal - Puurs weer gesplitst zou worden. Een pendeltrein Roosendaal - Essen met een sprinter en het stuk Essen - Puurs met Desiro. Dit zou zogezegd zijn om de vrijgekomen varkensneuzen richting Mol / Hamont te laten rijden. Zelf lijkt me dit nogal vergezocht.
Ook Lokeren - Gent Sint Pieters zou een MW worden.
Dat laatste heb ik nog eens rond gaan horen. Het is effectief dat de verbinding Lokeren - Gent in de week met motorwagens gaan rijden vanaf midden juni. Dat komt er sowieso door.
Vandaag (18 augustus) voor de eerste keer op een MW41 richting Beervelde. Is de verandering van elektrisch naar diesel nu doorgevoerd of is dit tijdelijk?
PS: zit nu op de 660 Gent-Lokeren.

De dienst wordt verleend door 2x MW41. Qua zitplaatsen weinig verschil met de desiro.
Zal dan eerder een materieelwissel geweest zijn. Ik zit zeer vaak op L59 en heb daar tot nu toe nog nooit een MW gezien op de 6xx.

Re: Electrificatie Mol-Hamont

Geplaatst: 18 aug 2021, 16:56
door benimmeg
Ducktape schreef: 18 aug 2021, 15:00
benimmeg schreef: 18 aug 2021, 10:42
260689 schreef: 05 apr 2021, 13:03
Dat laatste heb ik nog eens rond gaan horen. Het is effectief dat de verbinding Lokeren - Gent in de week met motorwagens gaan rijden vanaf midden juni. Dat komt er sowieso door.
Vandaag (18 augustus) voor de eerste keer op een MW41 richting Beervelde. Is de verandering van elektrisch naar diesel nu doorgevoerd of is dit tijdelijk?
PS: zit nu op de 660 Gent-Lokeren.

De dienst wordt verleend door 2x MW41. Qua zitplaatsen weinig verschil met de desiro.
Zal dan eerder een materieelwissel geweest zijn. Ik zit zeer vaak op L59 en heb daar tot nu toe nog nooit een MW gezien op de 6xx.
Ik ben nu de verkeersleider die de lijn 59 doet tussen dampoort en Lokeren en ze rijden al heel de dag en zullen heel de dag met MW rijden op de 6xx.