byter schreef: ↑22 jun 2021, 12:02
Het was niet de bovenleiding.
Hij heeft het over de tractiekabels van het materieel.
heel verwarrend als hij schrijft:
Daviddb schreef: ↑22 jun 2021, 10:50Geen deffect aan het rollend materieel voor deze keer.
De tractiekabels van de loc, horen toch bij het rollend materieel?
Betreft inderdaad de tractiekabels onderling tussen locomotief en rijtuigen. Slecht gekoppeld beschouw ik hier persoonlijk niet als een echt "deffect" aan het rollend materieel, als zijnde een onderdeel dat stuk is gegaan of software. Voor interpretatie vatbaar, geef ik toe
Bij een correcte koppeling had dit (vermoedelijk!) kunnen vermeden worden.
Excuseert mijn domheid: waarom moeten er tractiekabels zijn vanuit de locomotief? Tractiekabels dienen toch om tractie-energie door te geven, zou ik denken - maar het is toch enkel de loc die tractie-energie nodig heeft?
Verder: zoals ik het lees is dat een menselijke fout (stekker maar half ingestoken? of zat er vuil tussen?), dat kan men nooit helemaal uitsluiten. 't Is dat ik zelf al wel enkele menselijke fouten heb begaan, inclusief het stilleggen gedurende meerdere uren van de meest cruciale databases van de spoorinformatica :oops:
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
De tractiekabels C-D-E zijn de oude kabels op de reeksen 21-27 waarvan er 2 nodig zijn om met een stuurrijtuig te communiceren (3 om 2 locs in treinschakeling te plaatsen). Doch op de reeks 27 zijn deze verdwenen. Het mux systeem werk via de uic-kabel (ook wel gekend als sonokabel), bij deze laatste gaat informatie dus digitaal tussen loc en stuurrijtuig daar waar dit vroeger analoog was met die tractiekabels.
JHS2013 schreef: ↑22 jun 2021, 16:40
De “tractiekabels” dienen om de bevelen van stuurrijtuig naar de loc over te brengen. Afhankelijk van de reeks 21 of 27 zijn dat andere kabels.
De dienstregeling op Hafas is in kader van de waterramp in Wallonië niet aangepast. De vervangende busdiensten worden nergens vermeld. Nochtans vind ik Hafas de beste routeplanner die er is, maar op deze manier niet erg betrouwbaar, jammer.
groentje schreef: ↑26 jul 2021, 16:16
Ik heb begrepen dat die database 2x per maand wordt geüpdatet, dus ja ..
2 keer per week. Maar ik weet niet hoe vaak de NMBS zelf wijzigingen stuurt.
Inmiddels zie ik in de internationale planners (DB en NMBS) wel aangepaste dienstregelingen.
Eupen wordt momenteel bediend door een Urlaubs-Express, zo heeft de NMBS dat doorgegeven...
Zwoopaman schreef: ↑04 apr 2021, 16:44
Een wild gerucht dat ook de ronde doet op de werkvloer is dat de S32 Roosendaal - Puurs weer gesplitst zou worden. Een pendeltrein Roosendaal - Essen met een sprinter en het stuk Essen - Puurs met Desiro. Dit zou zogezegd zijn om de vrijgekomen varkensneuzen richting Mol / Hamont te laten rijden. Zelf lijkt me dit nogal vergezocht.
Ook Lokeren - Gent Sint Pieters zou een MW worden.
Dat laatste heb ik nog eens rond gaan horen. Het is effectief dat de verbinding Lokeren - Gent in de week met motorwagens gaan rijden vanaf midden juni. Dat komt er sowieso door.
Vandaag (18 augustus) voor de eerste keer op een MW41 richting Beervelde. Is de verandering van elektrisch naar diesel nu doorgevoerd of is dit tijdelijk?
PS: zit nu op de 660 Gent-Lokeren.
De dienst wordt verleend door 2x MW41. Qua zitplaatsen weinig verschil met de desiro.
Zwoopaman schreef: ↑04 apr 2021, 16:44
Een wild gerucht dat ook de ronde doet op de werkvloer is dat de S32 Roosendaal - Puurs weer gesplitst zou worden. Een pendeltrein Roosendaal - Essen met een sprinter en het stuk Essen - Puurs met Desiro. Dit zou zogezegd zijn om de vrijgekomen varkensneuzen richting Mol / Hamont te laten rijden. Zelf lijkt me dit nogal vergezocht.
Ook Lokeren - Gent Sint Pieters zou een MW worden.
Dat laatste heb ik nog eens rond gaan horen. Het is effectief dat de verbinding Lokeren - Gent in de week met motorwagens gaan rijden vanaf midden juni. Dat komt er sowieso door.
Vandaag (18 augustus) voor de eerste keer op een MW41 richting Beervelde. Is de verandering van elektrisch naar diesel nu doorgevoerd of is dit tijdelijk?
PS: zit nu op de 660 Gent-Lokeren.
De dienst wordt verleend door 2x MW41. Qua zitplaatsen weinig verschil met de desiro.
Zal dan eerder een materieelwissel geweest zijn. Ik zit zeer vaak op L59 en heb daar tot nu toe nog nooit een MW gezien op de 6xx.
260689 schreef: ↑05 apr 2021, 13:03
Dat laatste heb ik nog eens rond gaan horen. Het is effectief dat de verbinding Lokeren - Gent in de week met motorwagens gaan rijden vanaf midden juni. Dat komt er sowieso door.
Vandaag (18 augustus) voor de eerste keer op een MW41 richting Beervelde. Is de verandering van elektrisch naar diesel nu doorgevoerd of is dit tijdelijk?
PS: zit nu op de 660 Gent-Lokeren.
De dienst wordt verleend door 2x MW41. Qua zitplaatsen weinig verschil met de desiro.
Zal dan eerder een materieelwissel geweest zijn. Ik zit zeer vaak op L59 en heb daar tot nu toe nog nooit een MW gezien op de 6xx.
Ik ben nu de verkeersleider die de lijn 59 doet tussen dampoort en Lokeren en ze rijden al heel de dag en zullen heel de dag met MW rijden op de 6xx.