minder treinen vanaf 2 november

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
joverwimp
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

minder treinen vanaf 2 november

Bericht door joverwimp »

Niet alleen vanwege de herfstvakantie, maar vooral door absenteisme: gemiddeld 8,7% van het spoorwegpersoneel, tot 13,4% bij de treinbegeleiders
trainlovertje
Berichten: 2340
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door trainlovertje »

Is dat al publiekelijk gecommuniceerd? Ik vind daarover nergens iets terug.
joverwimp
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door joverwimp »

Volgens de (Waalse) vereniging die de reizigersbelangen behartigt (https://navetteurs.be) en doorgaans goed geinformeerd is, check je best je treinreis vanaf 2 november op de routeplanner.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door Steven »

In het artikel staat toch dat het over bepaalde P en S treinen gaat, ik zie dus nog geen drastische inkrimping van het aanbod zoals in het voorjaar. Het schrappen van die die treinen tijdens vakantie periodes is standaard en uiteraard ook handig doordat er inderdaad weer meer zieken zijn binnen bepaalde beroepen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door dentheo »

Steven schreef: 30 okt 2020, 17:49 In het artikel staat toch dat het over bepaalde P en S treinen gaat, ik zie dus nog geen drastische inkrimping van het aanbod zoals in het voorjaar.
Was het absenteïsme toen geen drie keer hoger ? Stuk in de 20% ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door Steven »

Toen was het over de 30% bij treinbegeleiders.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door dentheo »

Zoveel zieken ? Voordeel dan heb je nu veel immune treinbegeleiders...
Theo
Groeten vanop de Heide
wuitz
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:00

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door wuitz »

dentheo schreef: 31 okt 2020, 14:53 Zoveel zieken ? Voordeel dan heb je nu veel immune treinbegeleiders...
Er was toen geen controle op ziekte en je kon gewoon een ziektebriefje per telefoon krijgen...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door overweg13 »

Steven schreef: 30 okt 2020, 17:49 Het schrappen van die die treinen tijdens vakantie periodes is standaard en uiteraard ook handig doordat er inderdaad weer meer zieken zijn binnen bepaalde beroepen.
Ja, maar nog nooit tijdens de Allerheiligenvakantie. En ook in het vigerende spoorboekje hoort deze vakantie niet bij de vakantieperiodes.
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door jan_olieslagers »

Het is dan ook de eerste keer (bij mijn weten) dat de herfstvakantie twee weken duurt. Dat is zoveel als "normaliter" de kerst- en paasvakanties. Er zijn geen zekerheden meer, en wat gisteren gebeurde is vandaag van geen tel meer. We zijn in oorlog, en leven dus van de dag in de dag.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door Paul »

jan_olieslagers schreef: 01 nov 2020, 17:46 We zijn in oorlog, en leven dus van de dag in de dag.
Die indruk heb ik toch niet als ik de beelden uit Antwerpen en uit de Brusselse Nieuwstraat dit weekend zie :shock:
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door overweg13 »

Dat is het precies: we zijn niet in oorlog, tenzij je degenen die niet willen luisteren als de vijand beschouwt. Als ik hen die WO II meegemaakt hebben, hoor zeggen dat dit erger is dan oorlog, dan vraag ik me af wat we allemaal nog moeten geloven van hun verhaaltjes over dé wereldoorlog, waarmee ze decennialang hun kinderen en kleinkinderen hebben opgezadeld. Dit is gewoon een moeilijke periode waar we door moeten. De kans dat ze vier jaar zal duren zoals WO II is trouwens erg klein én we kunnen zelf in sterke mate bepalen hoe lang ze zal duren.
Met vriendelijke groet

overweg13
jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: minder treinen vanaf 2 november

Bericht door jan_olieslagers »

Inderdaad, @Paul, sommigen zijn wat traag van begrip, blijkbaar. Zie ook de bijtende maar erg terechte opmerking van een verpleegkundige: (schaamteloos gekopieerd van de publiekelijk gefinancierde pagina's van de Vlaamse omroep)
"Geniet allemaal van jullie koopzondag. Wij doen hier nog wel even verder. Tot over een week of twee, dan kan je ineens laten weten wat je hebt gekocht."
Maar misschien houden we het hier beter bij de treinen die al dan niet rijden.
Dit is gewoon een moeilijke periode waar we door moeten. De kans dat ze vier jaar zal duren zoals WO II is trouwens erg klein én we kunnen zelf in sterke mate bepalen hoe lang ze zal duren.
Daar zie ik een sterke tegenspraak: inderdaad bepalen we het met ons allen zelf, en we hebben vanmiddag met ons allen aangetoond dat we er vierkantig onze [ diverse lichaamsdelen] aan vegen. Ik zie dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat het minder lang zal duren dan de vorige oorlogssituatie. Toegegeven: deze keer worden er geen bommen over ons hoofd uitgestrooid, de vijand is eerder onzichtbaar maar daarom niet minder gevaarlijk, en eerder veel meer venijnig.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie