Pagina 3 van 5

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 14 mar 2022, 15:40
door Steve
Volgens wat ik gelezen heb op een Facebook-groep (kan de post even niet terugvinden), zouden enkel de "200"-M6'en die grotere klasse-aanduidingen krijgen omdat ze in een pool zouden terechtkomen met de M7 of er toch potentieel samen mee worden ingezet. In dat opzicht is het niet onlogisch ze momenteel te zien op Kortrijk - Sint-Niklaas want daar rijden veel 200's op (overschot dat in Kortrijk niet nodig is op de IC naar Welkenraedt). Als het klopt, biedt het in ieder geval mogelijkheden om eventueel toch samenstellingen als HLE 18 + M7 Bmx of zelfs twee Bmx'en in te zetten, je zou dan een M6 BD ertussen kunnen gooien om toch een multifunctioneel rijtuig te hebben.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 17 mar 2022, 11:32
door 4017-4018
Vraagje: bij de revisie, is het geluid bij het sluiten van de deuren verandert

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 17 mar 2022, 14:04
door b-loc
Steven schreef: 09 mar 2022, 11:57 Dan is de belangrijkste vraag nog niet gesteld. Is het multifunctioneel rijtuig aangepast zodat reizigers zelf ook die ene deur kunnen bedienen.
Helaas nog altijd met een vierkantsleutel.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 02 aug 2022, 13:47
door wuitz
Ondertussen hebben 2 rijtuigen (M6B 62273 & Bd 69061) binnenin schermen gekregen zoals de M7 heeft, op termijn worden alle M6-200km/u rijtuigen hiermee uitgerust om ze zo de info te standaardiseren.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 02 aug 2022, 15:53
door desirootje
wuitz schreef: 02 aug 2022, 13:47 Ondertussen hebben 2 rijtuigen (M6B 62273 & Bd 69061) binnenin schermen gekregen zoals de M7 heeft, op termijn worden alle M6-200km/u rijtuigen hiermee uitgerust om ze zo de info te standaardiseren.
ik hoop niet enkel de M6 200, de gemoderniseerde M6 hebben momenteel geen schermen meer, hoe men dat over het hoofd heeft gezien ontgaat mij...

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 02 aug 2022, 16:10
door wuitz
Het gaat ook maar enkel om de tv schermen binnen, buiten komt er tot nu toe niks meer....

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 07 aug 2022, 01:07
door trainfan03
4017-4018 schreef: 17 mar 2022, 11:32 Vraagje: bij de revisie, is het geluid bij het sluiten van de deuren verandert
Nog steeds hetzelfde geluid :/

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 07 aug 2022, 01:09
door trainfan03
wuitz schreef: 02 aug 2022, 16:10 Het gaat ook maar enkel om de tv schermen binnen, buiten komt er tot nu toe niks meer....
Als de schermen binnenin werken, wat jammer genoeg vaker niet dan wel is

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 24 nov 2022, 22:19
door Giruno
Vandaag zag ik op IC2206 een M6-stuurrijtuig met de grote cijfers, dus vermoedelijk gereviseerd.
Krijgen dan alle gereviseerde M6'en de grote cijfers?

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 25 nov 2022, 08:14
door trainfan03
Normaal zou dit wel de bedoeling worden. Ze zouden elk rijtuig stopcontacten, witte (veel te felle) lampen, die grote twee's en potentieel RIS infoschermen willen geven. Alleen weet niemand wat de definitieve versie van de gereviseerde/gemoderniseerde M6 zal worden, ze zijn nog een beetje aan het experimenteren is het laatste wat ik gehoord had van bundelpersoneel.
Ik vermoed ook dat je dit stuurrijtuig bedoelt?
Afbeelding

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 25 nov 2022, 08:32
door 260689
trainfan03 schreef: 25 nov 2022, 08:14 Normaal zou dit wel de bedoeling worden. Ze zouden elk rijtuig stopcontacten, witte (veel te felle) lampen, die grote twee's en potentieel RIS infoschermen willen geven. Alleen weet niemand wat de definitieve versie van de gereviseerde/gemoderniseerde M6 zal worden, ze zijn nog een beetje aan het experimenteren is het laatste wat ik gehoord had van bundelpersoneel.
Ik vermoed ook dat je dit stuurrijtuig bedoelt?
Afbeelding
Het is wel een beter zicht dat het 1e en 2e klasse is qua onderscheid.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 25 nov 2022, 09:26
door Steve
Eerder was hier gemeld dat enkel de 200 km/h-rijtuigen die grote klasse-aanduidingen zouden krijgen, met het idee dat ze op die manier volledig omwisselbaar zijn met de M7. Als nu ook stuurrijtuigen blijkbaar zo uitgerust worden, dan betekent dat ofwel dat die nu ook voor 200 km/h geschikt gemaakt worden (voorheen onmogelijk dacht ik), ofwel dat die nieuwe stijl alsnog naar de hele M6-vloot uitgebreid wordt. Iemand een idee?

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 26 nov 2022, 17:12
door desirootje
De laatste tijd ontbreken er wel heel veel tafeltjes in de M6'en, en het lijkt wel alsof het probleem erger is in de gemoderniseerde dan de oudere rijtuigen, wss door beschadigde tafeltjes die er dan eerder uitgehaald worden. Is er een tekort aan die tafeltjes, kan men er geen bij laten maken via een mal?

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 28 nov 2022, 13:59
door trainfan03
Steve schreef: 25 nov 2022, 09:26 Eerder was hier gemeld dat enkel de 200 km/h-rijtuigen die grote klasse-aanduidingen zouden krijgen, met het idee dat ze op die manier volledig omwisselbaar zijn met de M7. Als nu ook stuurrijtuigen blijkbaar zo uitgerust worden, dan betekent dat ofwel dat die nu ook voor 200 km/h geschikt gemaakt worden (voorheen onmogelijk dacht ik), ofwel dat die nieuwe stijl alsnog naar de hele M6-vloot uitgebreid wordt. Iemand een idee?
Na een kijkje te nemen op het rijtuig zelf, is de stuurpost nog steeds enkel gecertificeerd voor 160 km/u.
Heel de voorkant is volledig nieuw, dus dit rijtuig kwam waarschijnlijk uit een "ongelukje" en hebben ze meteen geverfd en de lichten vervangen en de tapijten en de stoelen en het plafond (Work In Progress, wegens loshangende panelen).

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 28 nov 2022, 18:13
door ostbahnhof
Vanmorgen had ik een gereviseerd stuurrijtuig. M6-bx
Netjes proper maar te fel wit licht en een veel te luide intercom.