Pagina 2 van 5

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 10 mei 2021, 12:11
door Reuel
Ik heb de indruk dat er nieuwe bekleding is voorzien (met hetzelfde motief weliswaar).

En er zijn ook meer stopcontacten te vinden!

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 10 mei 2021, 14:34
door Steven
Na 20 jaar gebruik kan de stof al eens versleten zijn :wink:

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 10:02
door Steve
Krijgt de M6 bij z'n revisie nu ook de grote klasse-aanduidingen zoals de M7, of is dat altijd al het geval geweest? Ik zou gezworen hebben dat er in de 3230 twee M7's mee zijn, maar bij nader inzien blijken het toch gereviseerde M6'en. Aan de buitenkant zo bijna helemaal niet meer te onderscheiden van M7.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 10:31
door 260689
Steve schreef: 09 mar 2022, 10:02 Krijgt de M6 bij z'n revisie nu ook de grote klasse-aanduidingen zoals de M7, of is dat altijd al het geval geweest? Ik zou gezworen hebben dat er in de 3230 twee M7's mee zijn, maar bij nader inzien blijken het toch gereviseerde M6'en. Aan de buitenkant zo bijna helemaal niet meer te onderscheiden van M7.
Wat ik niet begrijp is waarom m'n de rest van de M6en bij de revisie niet naar 200km/h brengt.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 11:01
door DDietzen
Omdat 200 duurder is en ook niet meer nodig is, aangezien er een hele sloot M7 wordt geïntroduceerd die meer dan voldoende is om de bestaande M6-200 te vervangen op de routes waar 200 wordt gereden. Laat staan dat er nood is aan meer M6-200.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 11:22
door 260689
Ze wouden M6/M7 in dezelfde pool steken. Dan zou m'n denken dat die ook 200km/h worden. Dat was oorspronkelijk het plan. Maar ze zullen van dat plan zijn afgeweken.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 11:24
door Steven
Die mengen is ook niet nodig. Van beide types zijn er uiteindelijk voldoende voorzien om ze afzonderlijk te houden.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 11:38
door overweg13
Steve schreef: 09 mar 2022, 10:02 Krijgt de M6 bij z'n revisie nu ook de grote klasse-aanduidingen zoals de M7, of is dat altijd al het geval geweest? Ik zou gezworen hebben dat er in de 3230 twee M7's mee zijn, maar bij nader inzien blijken het toch gereviseerde M6'en. Aan de buitenkant zo bijna helemaal niet meer te onderscheiden van M7.
Ik heb ze ook gezien en mijn eerste reactie was inderdaad ook dat het M7'en waren. Maar ik had gelukkig de reflex om naar hun B-nummer te kijken en toen bleken het inderdaad 2 M6-B te zijn.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 11:55
door Steve
Hier een stuk van een foto die ik in de rapte genomen heb, echt amper te onderscheiden van een echte M7. De B-nummers kon ik uiteraard niet zien, ik ging vooral af op het feit dat er een multifunctioneel rijtuig bij zat en bij M7 heb je die enkel als stuurrijtuig (BDx)...
m6.png

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 11:57
door Steven
Dan is de belangrijkste vraag nog niet gesteld. Is het multifunctioneel rijtuig aangepast zodat reizigers zelf ook die ene deur kunnen bedienen.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 20:44
door trainfreak
Steve schreef: 09 mar 2022, 10:02 Krijgt de M6 bij z'n revisie nu ook de grote klasse-aanduidingen zoals de M7, of is dat altijd al het geval geweest? Ik zou gezworen hebben dat er in de 3230 twee M7's mee zijn, maar bij nader inzien blijken het toch gereviseerde M6'en. Aan de buitenkant zo bijna helemaal niet meer te onderscheiden van M7.
Had ik dat geweten dan was ik toch eens gaan kijken...
Helaas moet ik me soms haasten om de overstap in Dendermonde te halen en dan neem ik de eerste beste (meestal vrije) zitplaats.
Het rijtuig waarin ik zat was in elk geval geen gemoderniseerde M6 want er waren geen stopcontacten aan de plaatsen.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 09 mar 2022, 21:03
door Steve
Als het kan helpen voor het vervolg: het waren de (vanaf Dendermonde) twee laatste rijtuigen, tegen de loc aan.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 13 mar 2022, 20:33
door jpvdveer
Vandaag voor het eerst een rit gemaakt met een gereviseerde M6, bovenin.

Wat opviel: 100% van de reizigers die gebruik maakten van het stopcontact worstelden met de kabel, die als je bij het raam zit behoorlijk in de weg zit. Langs het hoofd, achter je oor, dwars door je kapsel - ik heb het allemaal zien gebeuren. Meest comfortabele oplossing voor mij was om de telefoon maar gewoon aan de kabel te laten bungelen.

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 14 mar 2022, 15:09
door ToMiKoN
Ik zit veel op de Blankenberge-Genk en daar zijn de M6 revisie al enige tijd in opmars. De stopcontacten zijn handig. Persoonlijk heb ik weinig problemen met de plaatsing, dat ze aan het raam zitten zal waarschijnlijk een technische reden hebben.

De grotere klasse aanduiding vind ik als slechtziende wel duidelijk, dus graag op alle M6 revisie. Het geeft ook een modernere look!

Re: Revisie M6-rijtuigen

Geplaatst: 14 mar 2022, 15:28
door 4017-4018
Zijn er nu dan bij elke gereviseerde M6-rijtuig een stopcontact bij elke zitplaats (aan het raam dan)?