Revisie M6-rijtuigen

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door Steve »

Volgens wat ik gelezen heb op een Facebook-groep (kan de post even niet terugvinden), zouden enkel de "200"-M6'en die grotere klasse-aanduidingen krijgen omdat ze in een pool zouden terechtkomen met de M7 of er toch potentieel samen mee worden ingezet. In dat opzicht is het niet onlogisch ze momenteel te zien op Kortrijk - Sint-Niklaas want daar rijden veel 200's op (overschot dat in Kortrijk niet nodig is op de IC naar Welkenraedt). Als het klopt, biedt het in ieder geval mogelijkheden om eventueel toch samenstellingen als HLE 18 + M7 Bmx of zelfs twee Bmx'en in te zetten, je zou dan een M6 BD ertussen kunnen gooien om toch een multifunctioneel rijtuig te hebben.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door 4017-4018 »

Vraagje: bij de revisie, is het geluid bij het sluiten van de deuren verandert
Ciao Ciao
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door b-loc »

Steven schreef: 09 mar 2022, 11:57 Dan is de belangrijkste vraag nog niet gesteld. Is het multifunctioneel rijtuig aangepast zodat reizigers zelf ook die ene deur kunnen bedienen.
Helaas nog altijd met een vierkantsleutel.
wuitz
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:00

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door wuitz »

Ondertussen hebben 2 rijtuigen (M6B 62273 & Bd 69061) binnenin schermen gekregen zoals de M7 heeft, op termijn worden alle M6-200km/u rijtuigen hiermee uitgerust om ze zo de info te standaardiseren.
desirootje
Berichten: 644
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door desirootje »

wuitz schreef: 02 aug 2022, 13:47 Ondertussen hebben 2 rijtuigen (M6B 62273 & Bd 69061) binnenin schermen gekregen zoals de M7 heeft, op termijn worden alle M6-200km/u rijtuigen hiermee uitgerust om ze zo de info te standaardiseren.
ik hoop niet enkel de M6 200, de gemoderniseerde M6 hebben momenteel geen schermen meer, hoe men dat over het hoofd heeft gezien ontgaat mij...
wuitz
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:00

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door wuitz »

Het gaat ook maar enkel om de tv schermen binnen, buiten komt er tot nu toe niks meer....
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door trainfan03 »

4017-4018 schreef: 17 mar 2022, 11:32 Vraagje: bij de revisie, is het geluid bij het sluiten van de deuren verandert
Nog steeds hetzelfde geluid :/
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door trainfan03 »

wuitz schreef: 02 aug 2022, 16:10 Het gaat ook maar enkel om de tv schermen binnen, buiten komt er tot nu toe niks meer....
Als de schermen binnenin werken, wat jammer genoeg vaker niet dan wel is
Giruno
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2021, 10:45
Locatie: Holsbeek

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door Giruno »

Vandaag zag ik op IC2206 een M6-stuurrijtuig met de grote cijfers, dus vermoedelijk gereviseerd.
Krijgen dan alle gereviseerde M6'en de grote cijfers?
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door trainfan03 »

Normaal zou dit wel de bedoeling worden. Ze zouden elk rijtuig stopcontacten, witte (veel te felle) lampen, die grote twee's en potentieel RIS infoschermen willen geven. Alleen weet niemand wat de definitieve versie van de gereviseerde/gemoderniseerde M6 zal worden, ze zijn nog een beetje aan het experimenteren is het laatste wat ik gehoord had van bundelpersoneel.
Ik vermoed ook dat je dit stuurrijtuig bedoelt?
Afbeelding
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door 260689 »

trainfan03 schreef: 25 nov 2022, 08:14 Normaal zou dit wel de bedoeling worden. Ze zouden elk rijtuig stopcontacten, witte (veel te felle) lampen, die grote twee's en potentieel RIS infoschermen willen geven. Alleen weet niemand wat de definitieve versie van de gereviseerde/gemoderniseerde M6 zal worden, ze zijn nog een beetje aan het experimenteren is het laatste wat ik gehoord had van bundelpersoneel.
Ik vermoed ook dat je dit stuurrijtuig bedoelt?
Afbeelding
Het is wel een beter zicht dat het 1e en 2e klasse is qua onderscheid.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door Steve »

Eerder was hier gemeld dat enkel de 200 km/h-rijtuigen die grote klasse-aanduidingen zouden krijgen, met het idee dat ze op die manier volledig omwisselbaar zijn met de M7. Als nu ook stuurrijtuigen blijkbaar zo uitgerust worden, dan betekent dat ofwel dat die nu ook voor 200 km/h geschikt gemaakt worden (voorheen onmogelijk dacht ik), ofwel dat die nieuwe stijl alsnog naar de hele M6-vloot uitgebreid wordt. Iemand een idee?
desirootje
Berichten: 644
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door desirootje »

De laatste tijd ontbreken er wel heel veel tafeltjes in de M6'en, en het lijkt wel alsof het probleem erger is in de gemoderniseerde dan de oudere rijtuigen, wss door beschadigde tafeltjes die er dan eerder uitgehaald worden. Is er een tekort aan die tafeltjes, kan men er geen bij laten maken via een mal?
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door trainfan03 »

Steve schreef: 25 nov 2022, 09:26 Eerder was hier gemeld dat enkel de 200 km/h-rijtuigen die grote klasse-aanduidingen zouden krijgen, met het idee dat ze op die manier volledig omwisselbaar zijn met de M7. Als nu ook stuurrijtuigen blijkbaar zo uitgerust worden, dan betekent dat ofwel dat die nu ook voor 200 km/h geschikt gemaakt worden (voorheen onmogelijk dacht ik), ofwel dat die nieuwe stijl alsnog naar de hele M6-vloot uitgebreid wordt. Iemand een idee?
Na een kijkje te nemen op het rijtuig zelf, is de stuurpost nog steeds enkel gecertificeerd voor 160 km/u.
Heel de voorkant is volledig nieuw, dus dit rijtuig kwam waarschijnlijk uit een "ongelukje" en hebben ze meteen geverfd en de lichten vervangen en de tapijten en de stoelen en het plafond (Work In Progress, wegens loshangende panelen).
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Revisie M6-rijtuigen

Bericht door ostbahnhof »

Vanmorgen had ik een gereviseerd stuurrijtuig. M6-bx
Netjes proper maar te fel wit licht en een veel te luide intercom.
Plaats reactie