Pagina 9 van 9

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 dec 2020, 18:10
door trainlovertje
4017-4018 schreef: 27 dec 2020, 17:54 Dag

Ik heb van iemand gehoord dat de Hello Belgium niet heel de dag geldig is. Is dat waar? En zo ja, op welke uren kan je hem wel gebruiken?

Alvast bedankt.
Zoals het erop vermeld staat: elke weekdag vanaf 9u, de hele dag gedurende het weekend.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 dec 2020, 18:32
door rvdborgt
4017-4018 schreef: 27 dec 2020, 17:54 Ik heb van iemand gehoord dat de Hello Belgium niet heel de dag geldig is. Is dat waar? En zo ja, op welke uren kan je hem wel gebruiken?
https://www.belgiantrain.be/nl/tickets- ... /free-pass

Groetjes,
Rian

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 dec 2020, 21:49
door Zwoopaman
4017-4018 schreef: 27 dec 2020, 17:54 Dag

Ik heb van iemand gehoord dat de Hello Belgium niet heel de dag geldig is. Is dat waar? En zo ja, op welke uren kan je hem wel gebruiken?

Alvast bedankt.
Het staat op de pass zelf geschreven. Op weekdagen pas na 9u 's morgens.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 dec 2020, 22:26
door 4017-4018
Dank jullie alle drie voor jullie hulp

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 31 dec 2020, 10:32
door rdv
Gelukkig dat ik hier de reisbeperking voor 9u gelezen had. Ik nam gisteren de IC naar Eupen om 8u23 en had mijn Rail Pass ingevuld ipv de Hello Belgium Rail Pass. De reisbeperking is bij weinig mensen geweten, in mijn wagon heeft een 8-tal mensen een ticket moeten bijkopen van Oostende/Brugge/Gent tot Brussel. Een 5-tal mensen was wel in orde.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 31 dec 2020, 10:52
door Steve
Als je relatief dicht bij die grens van 9 u zit, is het vaak voordeliger een gewoon ticket te kopen tot het eerste station dat na 9 u bediend wordt dan een Rail Pass in te vullen. Hangt natuurlijk van het traject af.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 31 dec 2020, 12:21
door rdv
Mijn Rail Pass vervalt eind januari, en het ziet er niet naar uit dat hij nog veel gebruikt zal worden, dus in mijn geval was het goedkoper om de Rail Pass te gebruiken ipv een ticket te kopen.

Mijn verlies aan ongebruikte Key Cards en Rail Passen loopt hier op tot boven de 100 EUR. Ik had liever deze gecompenseerd gezien dan een Hello Belgium Railpass gekregen.

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 31 dec 2020, 12:40
door Knipex
Al aangedacht om je ongebruikte "Key Cards en Rail Passen" aan te bieden op een 2de hands site ?
Zo blijft je verlies beperkt

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 jan 2021, 08:55
door joverwimp
Met onze 'Hello Belgium' pass reisden we naar Mariembourg. We vertrokken om 9.30 en dachten toe te komen om 11.59 maar dat werd 13.21
Nooit eerder meegemaakt: de opgegeven verklaring door de treinbegeleiders. Trein Brussel-Charleroi: de treinbestuurder is binnen 20' op komst, hij zit in een andere trein met vertraging. Trein Charleroi-Mariembourg (-Couvin): andere treinbesturder, zelfde verhaal !
Ik vroeg de klantendienst of daarvoor compensatie voorzien wordt; we hoeven geen geld, maar een sorry-biljet zou welkom zijn.
Antwoord: Dit vervoerbewijs komt niet in aanmerking voor een compensatie. Meer info over onze compensatieregeling vindt u op https://www.belgiantrain.be/nl/tickets- ... /free-pass (een link die niet meer bestaat!)

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 jan 2021, 09:46
door pietje
Klantgerichtheid: het zit er bij de NMBS de eerste jaren nog niet in...

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 jan 2021, 10:28
door Zwoopaman
Het is een gratis ticket, wat valt er dan te compenseren?

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 jan 2021, 10:32
door jan_olieslagers
Klantgerichtheid: het zit er bij de NMBS de eerste jaren nog niet in...
Zo'n opmerkingen mag men hier niet maken: ze brengen geen oplossingen aan, en ze worden toch niet gelezen door diegenen die ze zouden moeten ter harte nemen.
Het is een gratis ticket, wat valt er dan te compenseren?
Verloren tijd, gemiste afspraak, verlate maaltijd...

Re: Hello Belgium

Geplaatst: 27 jan 2021, 18:21
door pietje
Zwoopaman schreef: 27 jan 2021, 10:28 Het is een gratis ticket, wat valt er dan te compenseren?
Het is gratis voor de gebruiker.
De NMBS wordt hier gewoon voor vergoed, dus dat is al zeker geen punt.
Een Sorry pass lijkt dan idd het minste dat je kan doen