Hello Belgium

Alles over reizigerstreinen in België.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Hello Belgium

Bericht door trainlovertje »

4017-4018 schreef: 27 dec 2020, 17:54 Dag

Ik heb van iemand gehoord dat de Hello Belgium niet heel de dag geldig is. Is dat waar? En zo ja, op welke uren kan je hem wel gebruiken?

Alvast bedankt.
Zoals het erop vermeld staat: elke weekdag vanaf 9u, de hele dag gedurende het weekend.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Hello Belgium

Bericht door rvdborgt »

4017-4018 schreef: 27 dec 2020, 17:54 Ik heb van iemand gehoord dat de Hello Belgium niet heel de dag geldig is. Is dat waar? En zo ja, op welke uren kan je hem wel gebruiken?
https://www.belgiantrain.be/nl/tickets- ... /free-pass

Groetjes,
Rian
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Hello Belgium

Bericht door Zwoopaman »

4017-4018 schreef: 27 dec 2020, 17:54 Dag

Ik heb van iemand gehoord dat de Hello Belgium niet heel de dag geldig is. Is dat waar? En zo ja, op welke uren kan je hem wel gebruiken?

Alvast bedankt.
Het staat op de pass zelf geschreven. Op weekdagen pas na 9u 's morgens.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Hello Belgium

Bericht door 4017-4018 »

Dank jullie alle drie voor jullie hulp
Ciao Ciao
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Hello Belgium

Bericht door rdv »

Gelukkig dat ik hier de reisbeperking voor 9u gelezen had. Ik nam gisteren de IC naar Eupen om 8u23 en had mijn Rail Pass ingevuld ipv de Hello Belgium Rail Pass. De reisbeperking is bij weinig mensen geweten, in mijn wagon heeft een 8-tal mensen een ticket moeten bijkopen van Oostende/Brugge/Gent tot Brussel. Een 5-tal mensen was wel in orde.
Laatst gewijzigd door rdv op 31 dec 2020, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Hello Belgium

Bericht door Steve »

Als je relatief dicht bij die grens van 9 u zit, is het vaak voordeliger een gewoon ticket te kopen tot het eerste station dat na 9 u bediend wordt dan een Rail Pass in te vullen. Hangt natuurlijk van het traject af.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Hello Belgium

Bericht door rdv »

Mijn Rail Pass vervalt eind januari, en het ziet er niet naar uit dat hij nog veel gebruikt zal worden, dus in mijn geval was het goedkoper om de Rail Pass te gebruiken ipv een ticket te kopen.

Mijn verlies aan ongebruikte Key Cards en Rail Passen loopt hier op tot boven de 100 EUR. Ik had liever deze gecompenseerd gezien dan een Hello Belgium Railpass gekregen.
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Hello Belgium

Bericht door Knipex »

Al aangedacht om je ongebruikte "Key Cards en Rail Passen" aan te bieden op een 2de hands site ?
Zo blijft je verlies beperkt
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Hello Belgium

Bericht door joverwimp »

Met onze 'Hello Belgium' pass reisden we naar Mariembourg. We vertrokken om 9.30 en dachten toe te komen om 11.59 maar dat werd 13.21
Nooit eerder meegemaakt: de opgegeven verklaring door de treinbegeleiders. Trein Brussel-Charleroi: de treinbestuurder is binnen 20' op komst, hij zit in een andere trein met vertraging. Trein Charleroi-Mariembourg (-Couvin): andere treinbesturder, zelfde verhaal !
Ik vroeg de klantendienst of daarvoor compensatie voorzien wordt; we hoeven geen geld, maar een sorry-biljet zou welkom zijn.
Antwoord: Dit vervoerbewijs komt niet in aanmerking voor een compensatie. Meer info over onze compensatieregeling vindt u op https://www.belgiantrain.be/nl/tickets- ... /free-pass (een link die niet meer bestaat!)
pietje
Berichten: 637
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Hello Belgium

Bericht door pietje »

Klantgerichtheid: het zit er bij de NMBS de eerste jaren nog niet in...
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Hello Belgium

Bericht door Zwoopaman »

Het is een gratis ticket, wat valt er dan te compenseren?
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hello Belgium

Bericht door jan_olieslagers »

Klantgerichtheid: het zit er bij de NMBS de eerste jaren nog niet in...
Zo'n opmerkingen mag men hier niet maken: ze brengen geen oplossingen aan, en ze worden toch niet gelezen door diegenen die ze zouden moeten ter harte nemen.
Het is een gratis ticket, wat valt er dan te compenseren?
Verloren tijd, gemiste afspraak, verlate maaltijd...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
pietje
Berichten: 637
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Hello Belgium

Bericht door pietje »

Zwoopaman schreef: 27 jan 2021, 10:28 Het is een gratis ticket, wat valt er dan te compenseren?
Het is gratis voor de gebruiker.
De NMBS wordt hier gewoon voor vergoed, dus dat is al zeker geen punt.
Een Sorry pass lijkt dan idd het minste dat je kan doen
Plaats reactie