Evolutie materieelinzet

Alles over reizigerstreinen in België.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door ianryckewaert13 »

Shrek schreef:
Terminus schreef:Was OBB geïnteresseerd geweest in Belgische tweedehandsjes, dan hadden ze volgens mij wel de I6bc (ligrijtuigen) aangekocht toen die te koop stonden.

I6 tja... voor verhuur? Voor dat fameuze project richting Parijs? Of invallers op de verbinding Brussel-Luxemburg?.
Zullen er daarvoor niet genoeg I11 voorhanden zijn?
De stammen op brussel Luxemburg zijn te kort 6 rijtuigen is te weinig voor de drukke route beter 9 rijtuigen of m6

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

trainlovertje
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door trainlovertje »

ianryckewaert13 schreef: 19 jun 2020, 19:37
Shrek schreef: Zullen er daarvoor niet genoeg I11 voorhanden zijn?
De stammen op brussel Luxemburg zijn te kort 6 rijtuigen is te weinig voor de drukke route beter 9 rijtuigen of m6

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Nu nog wel, maar als de M7 instroomt kunnen die treinen langer gemaakt worden met de I11 van bijvoorbeeld de Eupen Oostende.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door ianryckewaert13 »

trainlovertje schreef:
ianryckewaert13 schreef: 19 jun 2020, 19:37
Shrek schreef: Zullen er daarvoor niet genoeg I11 voorhanden zijn?
De stammen op brussel Luxemburg zijn te kort 6 rijtuigen is te weinig voor de drukke route beter 9 rijtuigen of m6

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Nu nog wel, maar als de M7 instroomt kunnen die treinen langer gemaakt worden met de I11 van bijvoorbeeld de Eupen Oostende.
Hoeveel mogen er in Luxemburg aan perron

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1952
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door Dieselfreak »

ronny schreef: 19 jun 2020, 09:12 In het geluidsactieplan staan de volgende aantallen voertuigkasten voor 2023 vermeld :
M5: 130
M6: 492
M7: 444
I6: 40
I10: 88
I11: 163

M7 BMX: 116

MS70: 40
MS75: 176
MS80: 417
MS86: 102
MS96: 348
MS08: 915
MW91: 190

In 2023 zouden er 61% stille voertuigkasten zijn.
Het geluidsactieplan??
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)
ronny
Berichten: 432
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door ronny »

Dieselfreak schreef: 19 jun 2020, 21:28 Het geluidsactieplan??
Voor de NMBS is dit de geluidsimpact van het rollend materieel beperken door vernieuwing.
dentheo
Berichten: 7888
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door dentheo »

Dit is vooral aanpassen van remmen ? Toch niet dreunen van de kast neem ik aan ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 21036
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door Steven »

Naar ik vernam verlopen de testen met de M7 minder vlot dan gewenst dus het zal nog even duren voor we volledige treinen zien met deze rijtuigen.
ianryckewaert13
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door ianryckewaert13 »

Steven schreef:Naar ik vernam verlopen de testen met de M7 minder vlot dan gewenst dus het zal nog even duren voor we volledige treinen zien met deze rijtuigen.
Ze kunnen tijdelijk met 2 locs rijden of een i11 stuurstand gebruiken tot de stellen goedgekeurd zijn

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 21036
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door Steven »

het betreft niet enkel de stuurrijtuigen, men heeft/had problemen met remmen die te snel warm lopen, daar zit je niet echt op te wachten als je een volledige trein M7 rijtuigen hebt. Blijkbaar verschillen de draaistellen nog redelijk wat met deze van de M6, ook de software in de stuurposten zou nog niet op punt staan .... kortweg heb nog wat geduld want het zal nodig zijn. Hopelijk hebben de testen op een bepaald moment een grote stap voorwaarts gezet en dan kan het snel gaan, maar tot dan is het afwachten.
Zwoopaman
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door Zwoopaman »

Een interessante slide tegengekomen tijdens een vergadering in de commissie mobiliteit omtrent het buitendienst stellen van de huidige nmbs vloot.

De afbeelding is wat wazig wegens de iets mindere kwaliteit van de stream dus hieronder alles nog eens uitgetypt.

MR 66-79 uitdienstname 2023
MR 75-77 / MR 75m uitdienstname 2033
MR 80-83 / MR 80m uitdienstname 2034
MR 96 uitdienstname na 2040
MR 08 uitdienstname na 2050
I6 uitdienstname 2033
I10 uitdienstname 2033
I11 uitdienstname na 2040
M4m uitdienstname 2023
M5m uitdienstname 2033
MW41 uitdienstname 2033
M6 uitdienstname na 2040
M7 uitdienstname na 2070
Bijlagen
Meterieel NMBS.png
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 1952
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: In de buurt van Kortrijk.

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door Dieselfreak »

Allez, ik heb die bijlage opgeslagen, ben eens benieuwd of de huidige verwachtingen zullen blijken te kloppen! :D
19/12/2015: 1. België (11490) 2. Nederland (6430) 3. Duitsland (3430) 4. Luxemburg (2625) 5. Frankrijk (2540) 6. Zwitserland (1915) 7. Italië (1066) 8. Oostenrijk (480) 9. Spanje (397) 10. Polen (267)
trainlovertje
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door trainlovertje »

Zwoopaman schreef: 11 mar 2021, 11:51 Een interessante slide tegengekomen tijdens een vergadering in de commissie mobiliteit omtrent het buitendienst stellen van de huidige nmbs vloot.

De afbeelding is wat wazig wegens de iets mindere kwaliteit van de stream dus hieronder alles nog eens uitgetypt.

MR 66-79 uitdienstname 2023
MR 75-77 / MR 75m uitdienstname 2033
MR 80-83 / MR 80m uitdienstname 2034
MR 96 uitdienstname na 2040
MR 08 uitdienstname na 2050
I6 uitdienstname 2033
I10 uitdienstname 2033
I11 uitdienstname na 2040
M4m uitdienstname 2023
M5m uitdienstname 2033
MW41 uitdienstname 2033
M6 uitdienstname na 2040
M7 uitdienstname na 2070
Moeten we nog zo lang blijven sukkelen met die varkens? :cry: Ik zou zó veel liever de M4 nog wat langer in de plaats zien rondrijden...
En M6 en Desiro gaan er dan nog relatief vroeg uit, al na (dan wel ten vroegste) 35 à 40 jaar.
Rww
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 mei 2018, 15:51

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door Rww »

trainlovertje schreef: 11 mar 2021, 18:26
Zwoopaman schreef: 11 mar 2021, 11:51 Een interessante slide tegengekomen tijdens een vergadering in de commissie mobiliteit omtrent het buitendienst stellen van de huidige nmbs vloot.

De afbeelding is wat wazig wegens de iets mindere kwaliteit van de stream dus hieronder alles nog eens uitgetypt.

MR 66-79 uitdienstname 2023
MR 75-77 / MR 75m uitdienstname 2033
MR 80-83 / MR 80m uitdienstname 2034
MR 96 uitdienstname na 2040
MR 08 uitdienstname na 2050
I6 uitdienstname 2033
I10 uitdienstname 2033
I11 uitdienstname na 2040
M4m uitdienstname 2023
M5m uitdienstname 2033
MW41 uitdienstname 2033
M6 uitdienstname na 2040
M7 uitdienstname na 2070
Moeten we nog zo lang blijven sukkelen met die varkens? :cry: Ik zou zó veel liever de M4 nog wat langer in de plaats zien rondrijden...
En M6 en Desiro gaan er dan nog relatief vroeg uit, al na (dan wel ten vroegste) 35 à 40 jaar.
Waarschijnlijk komt er weinigvan terecht. Binnen een paar jaar is de directie weer gewisseld met een nieuwe visie. De economische situatie zal bepalen wat de echte uitdienstname jaar zal zijn. Waarschijnlijk later.
LML
Berichten: 1221
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door LML »

Denken ze bij de NMBS al na over wat voor materieel er na de M7-levering in aanmerking komt (lees: wat er gaat komen bij buitendienststelling van de AM75 en AM80)? Er bestaat ook ander materieel dan logge dubbeldeksrijtuigen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
groentje
Berichten: 6455
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Evolutie materieelinzet

Bericht door groentje »

We evolueren naar een netwerk van voornamelijk dubbeldekkers voor IC-verbindingen, vrees ik, we hebben de capaciteit die ze bieden nodig.
Plaats reactie