Terminus schreef:Was OBB geïnteresseerd geweest in Belgische tweedehandsjes, dan hadden ze volgens mij wel de I6bc (ligrijtuigen) aangekocht toen die te koop stonden.
I6 tja... voor verhuur? Voor dat fameuze project richting Parijs? Of invallers op de verbinding Brussel-Luxemburg?.
Zullen er daarvoor niet genoeg I11 voorhanden zijn?
De stammen op brussel Luxemburg zijn te kort 6 rijtuigen is te weinig voor de drukke route beter 9 rijtuigen of m6
ronny schreef: ↑19 jun 2020, 09:12
In het geluidsactieplan staan de volgende aantallen voertuigkasten voor 2023 vermeld :
M5: 130
M6: 492
M7: 444
I6: 40
I10: 88
I11: 163
Steven schreef:Naar ik vernam verlopen de testen met de M7 minder vlot dan gewenst dus het zal nog even duren voor we volledige treinen zien met deze rijtuigen.
Ze kunnen tijdelijk met 2 locs rijden of een i11 stuurstand gebruiken tot de stellen goedgekeurd zijn
het betreft niet enkel de stuurrijtuigen, men heeft/had problemen met remmen die te snel warm lopen, daar zit je niet echt op te wachten als je een volledige trein M7 rijtuigen hebt. Blijkbaar verschillen de draaistellen nog redelijk wat met deze van de M6, ook de software in de stuurposten zou nog niet op punt staan .... kortweg heb nog wat geduld want het zal nodig zijn. Hopelijk hebben de testen op een bepaald moment een grote stap voorwaarts gezet en dan kan het snel gaan, maar tot dan is het afwachten.
Zwoopaman schreef: ↑11 mar 2021, 11:51
Een interessante slide tegengekomen tijdens een vergadering in de commissie mobiliteit omtrent het buitendienst stellen van de huidige nmbs vloot.
De afbeelding is wat wazig wegens de iets mindere kwaliteit van de stream dus hieronder alles nog eens uitgetypt.
Moeten we nog zo lang blijven sukkelen met die varkens? Ik zou zó veel liever de M4 nog wat langer in de plaats zien rondrijden...
En M6 en Desiro gaan er dan nog relatief vroeg uit, al na (dan wel ten vroegste) 35 à 40 jaar.
Zwoopaman schreef: ↑11 mar 2021, 11:51
Een interessante slide tegengekomen tijdens een vergadering in de commissie mobiliteit omtrent het buitendienst stellen van de huidige nmbs vloot.
De afbeelding is wat wazig wegens de iets mindere kwaliteit van de stream dus hieronder alles nog eens uitgetypt.
Moeten we nog zo lang blijven sukkelen met die varkens? Ik zou zó veel liever de M4 nog wat langer in de plaats zien rondrijden...
En M6 en Desiro gaan er dan nog relatief vroeg uit, al na (dan wel ten vroegste) 35 à 40 jaar.
Waarschijnlijk komt er weinigvan terecht. Binnen een paar jaar is de directie weer gewisseld met een nieuwe visie. De economische situatie zal bepalen wat de echte uitdienstname jaar zal zijn. Waarschijnlijk later.
Denken ze bij de NMBS al na over wat voor materieel er na de M7-levering in aanmerking komt (lees: wat er gaat komen bij buitendienststelling van de AM75 en AM80)? Er bestaat ook ander materieel dan logge dubbeldeksrijtuigen...