Testers gevraagd voor nieuwe app

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door Adler »

De NMBS zoekt testers voor een nieuwe app.
Blijkbaar gaat het over FAIRTIQ dat al bestaat in Zwitserland.

Hier kan je je inschrijven als tester:
https://s.enquete.belgiantrain.be/?e=19 ... nl_fairtiq
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door Steven »

Ik heb die app al jaren staan. Ze zit er vlot uit. Eenvoudig in gebruik.
jotie
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door jotie »

Net de eerste rit gemaakt als beta-tester. Dat werkte zonder problemen.
Ben wel nog wat op zoek naar de meerwaarde tegenover een gewoon ticket. In veruit de meeste gevallen weet ik immers wel wat mijn bestemmingsstation zal zijn :D
Wat wel handig zou zijn: mochten de ritten op die manier gemaakt maandelijks op een factuur kunnen gezet worden, die dan ook slechts één keer per maand hoeft betaald te worden.
Misschien toch ook wel interessant voor toeristische ritten waarbij je wel weet wat je eerste bestemming wordt, maar de rest van de dag nog onbepaald is (maar ook dan is doodgewoon smartphone-ticket eigenlijk prima mogelijk).
Enfin, ik doe gewoon mee aan het experiment. We zien wel wat het wordt.
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door joverwimp »

In mei schreef ik me in op de actie https://30dagenminderwagen.be
Door het invullen van de eerste enquete krijg ik vorige donderdag een pakket voordelen, waaronder gratis reizen met de trein in juni.
Daarvoor moest (voor zondag) op de app FTQ-lab geinstalleerd worden en een promotiecode ingevuld. maar ik zag geen geen menu promoties, geen mogelijkheid omte klikken op ‘doe mee aan de nieuwe promoties’, er werd niet gevraagd naar de activatiecode van de nmbs.
Ik heb wat aangemodderd, een mailtje met vragen gestuurd, en zie: gisteren kwam dit bericht

Je ‘30 dagen minder wagen’-promotiecode is succesvol geactiveerd! Je zal van 1 tot en met 30 juni gratis kunnen reizen met NMBS.
Hoe ga je dan te werk? Open de FTQ Lab-app bij het vertrekstation en veeg de grote knop naar rechts om in te checken en je reis aan te vatten. Aangekomen? In het eindstation veeg je de knop opnieuw naar links om uit te checken en klaar.
Tot binnenkort op de trein,
Jouw FAIRTIQ & NMBS-team

Benieuwd hoe het loopt. Wij zijn allicht proefkonijnen voor de NMBS.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door overweg13 »

Ik gun het je, hoor, maar het is weer hetzelfde liedje: ik kan niet meedoen aan die actie zonder wagen, ik heb niet eens een rijbewijs, laat staan dat ik hem een maand lang zou laten staan...
Met vriendelijke groet

overweg13
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door joverwimp »

overweg13 schreef: 14 mei 2022, 11:53 Ik gun het je, hoor, maar het is weer hetzelfde liedje: ik kan niet meedoen aan die actie zonder wagen, ik heb niet eens een rijbewijs, laat staan dat ik hem een maand lang zou laten staan...
In de praktijk kon/kan iedereen meedoen. Ik heb wel een wagen maar die heeft sinds zes maanden niet meer gereden: een test om te zien hoe het loopt zonder.
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door joverwimp »

"Je ‘30 dagen minder wagen’-promotiecode is succesvol geactiveerd! Je zal van 1 tot en met 30 juni gratis kunnen reizen met NMBS."
Toch leek de activatie mij niet o.k. en dat werd bevestigd door 'FAIRTIQ' (support+id305901@fairtiq.zendesk.com). Die raadde aan de promotiecode opnieuw in te vullen maar dat lukt niet: de app stopt telkens.
Screenshot_20220525-154158.jpeg
Screenshot_20220525-154158.jpeg (25.13 KiB) 5104 keer bekeken

Tenslotte heb ik de app opnieuw geinstalleerd. Helaas werd mijn promocode niet aanvaard want ‘deze code werd reeds gebruikt’ (...door mezelf)
Fairtiq laat niet meer van zich horen.
Is er iemand in geslaagd de installatie tot een goed eind te brengen? Benieuwd wie daar gratis kan mee reizen in juni.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door rdv »

Hier ook problemen.
Had de code geactiveerd na de deadline (je kreeg maar 2 dagen na het aankomen van de mail, die bij mij dan nog in de spam terecht gekomen is), en kreeg dan de fout dat de code reeds werd gebruikt. Nochtans word de code niet weergegeven in mijn profiel.

Er werd dan een herinneringsnieuwsbrief rondgestuurd, maar nog steeds dezelfde code, dus probleem nog niet opgelost.

De helpdesk heeft me zaterdag laten weten dat ze het gaan nagaan, maar nog geen antwoord ontvangen.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door rdv »

Net antwoord ontvangen van de helpdesk dat alles in orde is.
Maar ik zie de promotie nog steeds niet onder mijn promoties staan, dus vertrouw het zaakje niet helemaal.
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door joverwimp »

rdv schreef: 01 jun 2022, 15:07 Net antwoord ontvangen van de helpdesk dat alles in orde is.
Maar ik zie de promotie nog steeds niet onder mijn promoties staan, dus vertrouw het zaakje niet helemaal.
Net hetzelfde antwoord ontvangen, heb ook mijn twijfels.
Ga je het proberen?
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door rdv »

Voorlopig geen treinreis gepland.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door rdv »

Gisteren 1e rit gedaan, en een afrekening van 0 € gekregen. Het lijkt dus te werken, ook zonder dat je de code ziet.
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door joverwimp »

Gisteren een rit gemaakt en afrekening gekregen.
Vanmorgen kwam een mail met voucher (30 dagen minder wagen), waarin de kost werd afgetrokken en tot nul gebracht
koeleboe1
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:10

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door koeleboe1 »

Ik heb Fairtiq reeds gebruikt en heb ook 30 dagen minder wagen, maar heb nog geen vouchercode gekregen. Dit lijkt dus vooral ad random te gebeuren?
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Testers gevraagd voor nieuwe app

Bericht door joverwimp »

koeleboe1 schreef: 11 jun 2022, 09:41 Ik heb Fairtiq reeds gebruikt en heb ook 30 dagen minder wagen, maar heb nog geen vouchercode gekregen. Dit lijkt dus vooral ad random te gebeuren?
Na mijn (te betalen) afrekening heb ik wel mijn beklag gedaan, zowel via de app als per mail. Mogelijks met die voucher tot gevolg.
Plaats reactie