Pagina 1 van 1

Welke treinstellen/rijtuigen least de NMBS?

Geplaatst: 14 apr 2020, 18:19
door TimJ36
Ik zag laatst bij het uitstappen van een M6-rijtuig een zilverkleurige sticker boven de deur hangen. Ik had dat nog nooit eerder opgemerkt bij een M6-rijtuig. Het ging over dat het rijtuig eigendom was van het bedrijf ... (de naam kan ik me niet goed meer herinneren).

Welke (en hoeveel) rijtuigen/treinstellen/locomotieven van de NMBS worden geleased (ik neem aan dat het om leasing gaat)? En om welke leasingbedrijven gaat het telkens? Alleen bij de I11 heb ik in het verleden wel eens zo'n leasing-plakkaatje zien hangen, maar anders niet.

Re: Welke treinstellen/rijtuigen least de NMBS?

Geplaatst: 14 apr 2020, 18:37
door Jan-Mark
Heb ook al dikwijls leasestickers op HV’s M4m gezien.

Re: Welke treinstellen/rijtuigen least de NMBS?

Geplaatst: 14 apr 2020, 22:52
door Kevin
op breaks heb ik deze ook nog geweten... (voor de renovatie)

Re: Welke treinstellen/rijtuigen least de NMBS?

Geplaatst: 15 apr 2020, 16:31
door thejay
https://www.eurofima.org/our-services/

EQUIPMENT AS AT DECEMBER 31, 2019 - zonder verdere specificatie:

91 elektrische locomotieven
31 rangeerlocomotieven
60 dieseltreinstellen
519 elektrische treinstellen
270 stuurstandrijtuigen
277 losse personenrijtuigen
27 'equipment' tbv infrastructuur
EUROFIMA either holds title to the equipment until the financing has been completely reimbursed or it holds a direct or indirect security interest deemed equivalent, particularly pledges. The equipment is recorded in the company’s register with its number and type. Each railway is responsible for maintaining the equipment. In case of damage or loss, the equipment must be replaced without delay and at the railway’s expense. If a railway does not fulfill its obligations, EUROFIMA has the right to repossess the equipment to cover its exposure. The railway continues to assume responsibility for all contracts into which it has entered with the company. EUROFIMA has never experienced a loss due to the failure of a railway to assume its contractual obligations.

Re: Welke treinstellen/rijtuigen least de NMBS?

Geplaatst: 16 apr 2020, 13:29
door traxie
thejay schreef:https://www.eurofima.org/our-services/

EQUIPMENT AS AT DECEMBER 31, 2019 - zonder verdere specificatie:

91 elektrische locomotieven
31 rangeerlocomotieven
60 dieseltreinstellen
519 elektrische treinstellen
270 stuurstandrijtuigen
277 losse personenrijtuigen
27 'equipment' tbv infrastructuur
EUROFIMA either holds title to the equipment until the financing has been completely reimbursed or it holds a direct or indirect security interest deemed equivalent, particularly pledges. The equipment is recorded in the company’s register with its number and type. Each railway is responsible for maintaining the equipment. In case of damage or loss, the equipment must be replaced without delay and at the railway’s expense. If a railway does not fulfill its obligations, EUROFIMA has the right to repossess the equipment to cover its exposure. The railway continues to assume responsibility for all contracts into which it has entered with the company. EUROFIMA has never experienced a loss due to the failure of a railway to assume its contractual obligations.
Het valt wel op dat het aantal eurofirma stock grote verschillen kent per land.