Trains For Cyclists

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Trains For Cyclists

Bericht door overweg13 »

Wie is eigenlijk de patroonheilige van de fietsers, want ik denk dat die op dit ogenblik overuren draait...
Met vriendelijke groet

overweg13
TimJ36
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: Trains For Cyclists

Bericht door TimJ36 »

Er mag ook een uitklaptafeltje in het toilet komen zodat ouders hun baby kunnen verschonen.
joverwimp
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Trains For Cyclists

Bericht door joverwimp »

overweg13 schreef: 19 dec 2021, 13:17 Wie is eigenlijk de patroonheilige van de fietsers, want ik denk dat die op dit ogenblik overuren draait...
Een patroonheilige is nodig: de fiets is een miskende schakel in het openbaar vervoer, want belangrijk in het voor- en natransport.
De verkoop van fietstickets (4 €) verdubbelde de laatste 10 jaar, tot 251.000 trajecten in 2019. In de zomer 2020 mocht de fiets gratis mee: een schot in de roos.
Persoonlijk heb ik dit probleem al 20 jaar geleden opgelost door de aankoop van een Brompton-vouwfiets: een van mijn meest gelukkige investeringen. Wie het houdt bij een gewone fiets zal die meestal achterlaten in een onbewaakte stationsparking en hopen dat hij niet gestolen wordt. Tegenwoordig verdwijnen zelfs onderdelen, bv zadels. Blijft dan nog het natransport.

Overweg 13: je combineert wandelingen met openbaar vervoer. Prima, dat geeft mogelijkheden die je niet hebt met een auto: een wandeltraject van A naar B, dus geen circuit. Wel, ik doe hetzelfde met de (vouw)fiets. (https://www.routeyou.com/nl/group/view/ ... ar-vervoer)
Plaats reactie