koninklijke trein

Alles over reizigerstreinen in België.
DR-fan
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: koninklijke trein

Bericht door DR-fan »

Adler schreef: 16 okt 2019, 20:14 Veel andere keuze voor treinvervoer heeft men nog niet in Belgie.
In 2023 kan dit wel veranderen.
Maar ik wil dan toch wel even wijzen op de regels inzake deontologie (Hoofdstuk 3 van de voorwaarden);

a. Algemeen principe
Als algemeen principe geldt dat men over de relaties met de Koninklijke Familie en het Hof gereserveerd moet zijn en een absolute discretie in acht moet nemen.

b. De titularis zal in elk geval vermijden:
- zich te associëren met persberichten over de Koninklijke Familie;
- foto’s te gebruiken van de Koninklijke Familie zonder de uitdrukkelijke toelating van de Intendant van de Civiele Lijst;
- mondeling of via beeldmateriaal te verwijzen naar een prestatie voor, of een levering aan de Koninklijke Familie;
- naar het privéleven van de Koninklijke Familie te verwijzen of naar om het even welk gebruik van een product door een lid van de Koninklijke Familie.

c. De titularis stuurt best elke vraag van de media over het brevet door naar de vzw De Gebrevetteerde Hofleveranciers van België. Het is ook belangrijk dat hij beroep doet op de vzw voor advies over elke deontologische kwestie.

d. De titularis zal er ook over waken dat hij niet enkel het Paleis, maar zonder uitzondering al zijn klanten van de goede kwaliteit van zijn diensten laat genieten.

Punt a en b is zeker niet wat ik heb gezien deze week in de mediashow op tv en in de pers en internet.
Het is dan ook niet de NMBS die er een persmoment van maakt, maar wel het Hof zelf. Wat is het probleem?

Zoals Groentje al aanhaalde: leden van de koninklijke familie (en de regering) maken dikwijls gebruik van Thalys en Eurostar zonder dat iemand van het publiek dat weet. Maar ja, als we maar kunnen kankeren zeker?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: koninklijke trein

Bericht door Steve »

Net de koninklijke kameel zien passeren op lijn 50, vermoedelijk weer richting Oostende. Het was wel geen echte kameel meer: er was slechts 1 van de 2 HLE 13's mee en het geheel werd getrokken door een HLE 18, waarbij de rijtuigen zelfs niet in dienst waren (manueel sluitsein op de I11BDx achteraan).
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: koninklijke trein

Bericht door overweg13 »

Heeft iemand toevallig het nummer van dat I6-rijtuig?
Met vriendelijke groet

overweg13
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: koninklijke trein

Bericht door b-loc »

overweg13 schreef: 18 okt 2019, 09:39 Heeft iemand toevallig het nummer van dat I6-rijtuig?
n°11.601
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: koninklijke trein

Bericht door Adler »

Ik zag vandaag dat I6 rijtuig staan in Oostende.
Die koninklijke stickers hangen er nog steeds op.
Misschien dat men die laat hangen tot de koning nog eens de trein neemt binnen 10 jaar.
Ik vond het wel raar dat alle deuren van dat rijtuig openstonden.
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: koninklijke trein

Bericht door trainlovertje »

Vandaag deed hij het nog maar eens: met de trein naar Ottignies. Deze keer reed hij gewoon mee met de IC 2107. Volgens enkele beelden op Instagram zou hij zelfs plaats genomen in de tweede klasse, maar ik vermoed dat dat volledige rijtuig wel gereserveerd was voor Zijne Majesteit. Over de terugreis vind ik geen details.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: koninklijke trein

Bericht door Klassiekje »

Die was gewoon per auto volgens de pers :wink:
Plaats reactie