Ticketje kopen aan het loket ook afgeschaft in grootste stations van het land.

Alles over reizigerstreinen in België.
rdv

Re: Ticketje kopen aan het loket ook afgeschaft in grootste stations van het land.

Bericht door rdv »

Dieselfreak schreef: 05 feb 2021, 20:54
rdv schreef: 04 feb 2021, 22:22
Dieselfreak schreef: 04 feb 2021, 20:51 Een redelijk deel van de gebruikers van het openbaar vervoer beschikken niet over eigen vervoer, die hebben dus niet te kiezen als ze zich willen verplaatsen.
Heb je hier cijfers over?
Ik vermoed dat deze groep nu ook de trein neemt, en over het algemeen zitten de treinen (veel) minder vol.
Exacte cijfers heb ik niet, maar het is wel een feit dat heel vaak vergeten wordt: sommige mensen hebben voor de wat langere afstand geen andere keuze dan de trein te nemen, aangezien ze geen auto kunnen rijden.
Idd, deze zullen blijven, maar zullen - in een pessimistisch scenario - geconfronteerd worden met een beperkter aanbod en een verminderde service. Deze groep heeft minder toegang tot de app en andere digitale tools.
groentje

Re: Ticketje kopen aan het loket ook afgeschaft in grootste stations van het land.

Bericht door groentje »

Volgens een mededeling van een Franstalige alfabetiseringsvereniging is tot een tiende van de Belgen laag- tot ongeletterd. Zelfs als me dat overdreven lijkt, ik denk dat we het aantal mensen dat moeite heeft met tekst, toch niet onderschatten, zeker als daar de bijkomende moeilijkheid bijkomt van nieuwe technologie, niet altijd even leesbare schermen, etc.
Nu bestaat er al een mogelijkheid om een automaat vanop afstand aan te sturen, iemand vroeg op Twitter hoe vaak die functionaliteit gebruikt wordt, maar dit kan ook nog wel een (gedeeltelijke) oplossing zijn voor sommigen als ze gebruiksvriendelijk genoeg is. Blijft natuurlijk de afbouw van voorzieningen, zoals wachtzalen, en dergelijke.
TB_worden

Bericht door TB_worden »

groentje schreef: 09 feb 2021, 12:46 Volgens een mededeling van een Franstalige alfabetiseringsvereniging is tot een tiende van de Belgen laag- tot ongeletterd. Zelfs als me dat overdreven lijkt, ik denk dat we het aantal mensen dat moeite heeft met tekst, toch niet onderschatten, zeker als daar de bijkomende moeilijkheid bijkomt van nieuwe technologie, niet altijd even leesbare schermen, etc.
Nu bestaat er al een mogelijkheid om een automaat vanop afstand aan te sturen, iemand vroeg op Twitter hoe vaak die functionaliteit gebruikt wordt, maar dit kan ook nog wel een (gedeeltelijke) oplossing zijn voor sommigen als ze gebruiksvriendelijk genoeg is. Blijft natuurlijk de afbouw van voorzieningen, zoals wachtzalen, en dergelijke.
Ik snap niet goed waarom de NMBS vrijgekomen ruimtes niet verhuurd? Een Delhaize Go! of Louis Delhaize of gelijksoortigs zou én zorgen voor meer sociale controle en geopende wachtzalen én zou nog opbrengen ook. Het personeel in zo'n winkel oid zou opgeleid kunnen worden om tickets te verkopen of de nodige uitleg te geven.
Shrek

Bericht door Shrek »

TB_worden schreef: 12 feb 2021, 00:29 Ik snap niet goed waarom de NMBS vrijgekomen ruimtes niet verhuurd? Een Delhaize Go! of Louis Delhaize of gelijksoortigs zou én zorgen voor meer sociale controle en geopende wachtzalen én zou nog opbrengen ook. Het personeel in zo'n winkel oid zou opgeleid kunnen worden om tickets te verkopen of de nodige uitleg te geven.
De NMBS doet zeker wel moeite om die ruimtes te verhuren, probleem is dat er op de meeste locaties heel weinig volk langskomt buiten treinreizigers waardoor er geen geïnteresseerden zijn. Delhaize of LouisDelhaize willen in het midden van het dorp zitten, niet op een afgelegen station.
groentje

Bericht door groentje »

Je zou eventueel ook die Delhaize of Carrefour in het dorp tickets kunnen laten verkopen. Zeker, da's niet zo handig als aan het station zelf, maar voor mensen in hoge nood.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Er zijn er wel die nu voor horeca dienen. Bv. in Weerde - en dat is nochtans echt "aan het einde van de wereld".
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie