Evolutie reizigersinformatie NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Wout912 »

Goedemiddag
Vanmiddag in Antwerpen-Centraal was het weer verwarring alom door de omleiding van de BENELUX-trein vanaf Antwerpen naar Roosendaal en verder naar Breda. (eindstation) Deze trein deed de stations van Noorderkempen, Rotterdam, Schiphol en Amsterdam dus niet aan. In het station van Antwerpen-Centraal werd echter omgeroepen: 'De IC-trein naar Rotterdam-Centraal en Breda van hh:44 komt zo dadelijk aan, spoor 22. Deze trein stopt uitzonderlijk niet in Noorderkempen, Rotterdam-Centraal, Schiphol en Amsterdam-Centraal. Deze trein stopt bijkomend in Roosendaal en Breda en wordt omgeleid via Roosendaal. Reizigers naar Noorderkempen kunnen een vervangtrein nemen.'

Ook op de elektronische schermen in het station en op het perron werd 'Rotterdam-Centraal, Breda' aangekondigd, getuige deze foto:
IMG_4750 (2).JPG
Freken
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Freken »

Wout912 schreef: 22 sep 2019, 17:42 Goedemiddag
Vanmiddag in Antwerpen-Centraal was het weer verwarring alom door de omleiding van de BENELUX-trein vanaf Antwerpen naar Roosendaal en verder naar Breda. (eindstation) Deze trein deed de stations van Noorderkempen, Rotterdam, Schiphol en Amsterdam dus niet aan. In het station van Antwerpen-Centraal werd echter omgeroepen: 'De IC-trein naar Rotterdam-Centraal en Breda van hh:44 komt zo dadelijk aan, spoor 22. Deze trein stopt uitzonderlijk niet in Noorderkempen, Rotterdam-Centraal, Schiphol en Amsterdam-Centraal. Deze trein stopt bijkomend in Roosendaal en Breda en wordt omgeleid via Roosendaal. Reizigers naar Noorderkempen kunnen een vervangtrein nemen.'

Ook op de elektronische schermen in het station en op het perron werd 'Rotterdam-Centraal, Breda' aangekondigd, getuige deze foto:IMG_4750 (2).JPG
De frustratie van veel personeel in het station, in juli had je in Gent-Sint-Pieters hetzelfde probleem als de verbinding Knokke - Brussels Airport Zaventem onderbroken was in Schaarbeek terwijl de trein gewoon richting de luchthaven aangekondigd bleef.

Uiteindelijk werd het bij de volgende onderbreking aangepast door een verkeersinfobediende maar het vereist dus wel een manuele handeling.
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Zorba »

In de I11 rijtuigen worden nu blijkbaar ook informatieschermen geplaatst, 1 aan elk uiteinde en 2 in het midden van het rijtuig. Momenteel zijn ze nog niet in dienst.
Er werden ook camera's geïnstalleerd.
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door ToMiKoN »

Enkele foto’s zouden handig zijn.
Gaat men dezelfde software gebruiken als de desiros of komt er een nieuw systeem?
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Zorba »

De schermen hadden in elk geval dezelfde afmetingen als die van de Desiro's.

Hopelijk zit ik de komende dagen nog op hetzelfde rijtuig zodat ik foto's kan nemen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door dentheo »

ToMiKoN schreef: 29 sep 2019, 22:10
Gaat men dezelfde software gebruiken als de desiros of komt er een nieuw systeem?

Gisteren weer een desiro zonder tijdsaanduidingen bij de stops alleen onderaan in hoekje actuele tijd... geen vertragingen.. (+ 12)
Theo
Groeten vanop de Heide
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Davy »

In IC542 zit de I11 met de nieuwe schermen:AfbeeldingAfbeelding
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Wout912 »

De samenstellingen van de treinen zijn eindelijk beschikbaar in de Train Map! Ik merk wel dat de samenstellingen van de meeste P-treinen nog niet zijn toegevoegd. Eerlijk gezegd had ik mij toch wel wat meer voorgesteld bij deze samenstellingen dan zo'n eenvoudige tekeningen (bijvoorbeeld zoals bij NS), maar toch al een mooie vooruitgang.
Bezoek ook mijn fotopagina op Flickr: https://www.flickr.com/photos/woutverelst/
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door overweg13 »

Een gegeven paard kijkt men natuurlijk niet in de bek, maar ik vind het toch spijtig dat je voor de samenstelling naar de Train Map moet, nu niet bepaald het handigste onderdeel van de NMBS-site.Ik had die samenstelling liever zien opduiken in de dienstregeling van de afzonderlijke treinen of zo... Maar het is al iets, als spreekt de mededeling dat een en ander nog bevestigd moet worden in realtime boekdelen. Maar eens het draait, zal het handig zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Steven »

Op mijn iPad zie ik die samenstellingen alvast niet.
Wout912
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Locatie: Melsele (lijn 59)
Contacteer:

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Wout912 »

Steven schreef: 08 okt 2019, 20:15 Op mijn iPad zie ik die samenstellingen alvast niet.
Bij mij zijn deze samenstellingen terug te vinden wanneer je op de kaart een trein aanklikt en daarna onder de grijze balk bovenaan op de blauwe zin 'samenstelling en faciliteiten' te klikken, dit werkt bij mij ook op mijn tablet.
Bezoek ook mijn fotopagina op Flickr: https://www.flickr.com/photos/woutverelst/
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Zwoopaman »

Net even uitgeprobeerd en al gemerkt dat het niet altijd klopt. Ic 3326 vanuit Essen bvb, daar was 1ste klasse in het 4de rijtuig maar volgens trainmap het 2de.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Steven »

Wout912 schreef: 08 okt 2019, 20:37
Steven schreef: 08 okt 2019, 20:15 Op mijn iPad zie ik die samenstellingen alvast niet.
Bij mij zijn deze samenstellingen terug te vinden wanneer je op de kaart een trein aanklikt en daarna onder de grijze balk bovenaan op de blauwe zin 'samenstelling en faciliteiten' te klikken, dit werkt bij mij ook op mijn tablet.
Het werkt blijkbaar enkel via de app en niet via de website als ik mijn tablet gebruik.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Nadleeh »

De data lijkt wel live gevuld te worden (5 minuten voor vertrek tot 5 minuten na aankomst eindbestemming).
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door Asterix »

Zelfs wij bij de verkeersleiding hebben nog steeds geen sluitend zicht op de samenstelling, laat staan zo een website.
Plaats reactie