Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Steven »

Het zijn de gewone i6b rijtuigen en niet de i6bc. De eerste zijn ook in compartimenten gedeeld maar hebben duidelijk andere stoelen. Ook aan de buitenkant zijn ze verschillend van kleur.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Shrek »

Portbou schreef:
traxie schreef: Ik hoop dat er voor de gast in kwestie geen sancties komen voor zijn communicatie.
Ongelooflijk...

De treinbestuurder werd geestelijk en lichamelijk zwaar bedreigd en moet nu een sanctie vrezen.
De jongeren komen er straffeloos vanaf...
De bestuurder moet juist niets vrezen, hij is door de directie net bedankt voor zijn professionele houding...
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Is dit echt gebeurd ?

Bericht door Portbou »

Shrek schreef:
Portbou schreef:
traxie schreef: Ik hoop dat er voor de gast in kwestie geen sancties komen voor zijn communicatie.
Ongelooflijk...

De treinbestuurder werd geestelijk en lichamelijk zwaar bedreigd en moet nu een sanctie vrezen.
De jongeren komen er straffeloos vanaf...
De bestuurder moet juist niets vrezen, hij is door de directie net bedankt voor zijn professionele houding...
Inderdaad, het is goed afgelopen voor de bestuurder.
Doch traxie's post suggereerde iets anders.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door traxie »

Ik ging enkel af op wat vroeger wel gebeurde na gelijkaardige meldingen vanwege personeel. De code is duidelijk, geen communicatie naar de pers. Ik kan het enkel toejuichen dat de sanctie, er niet komt.

Misschien is dit wel een voorbeeld van de nieuwe wind.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Portbou »

traxie schreef: 03 nov 2017, 18:07 Ik ging enkel af op wat vroeger wel gebeurde na gelijkaardige meldingen vanwege personeel. De code is duidelijk, geen communicatie naar de pers. Ik kan het enkel toejuichen dat de sanctie, er niet komt.
Ik was er ook niet gerust in en juich het ook toe.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Asterix »

Het zou dom zijn dit als 'nieuwe wind' te introduceren. Als iedereen zomaar van alles mag beginnen kwaken, weet de burger ook niet meer wat te geloven.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door AlexNL »

Ik denk niet dat de TB hoeft te vrezen voor sancties...
Afbeelding Via @StationschefBMO
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door dentheo »

Asterix schreef: 03 nov 2017, 20:05 Het zou dom zijn dit als 'nieuwe wind' te introduceren. Als iedereen zomaar van alles mag beginnen kwaken, weet de burger ook niet meer wat te geloven.
Ik noem dit GEEN voorbeeld van "van alles kwaken" :twisted: :twisted:
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Steven »

De nieuwe wind is misschien eerder te zien in hoe ceo en directie omgaan met bepaalde zaken.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door dentheo »

Inderdaad.
Het kan niet dat een machinist die toch zo'n belangrijke job heeft en verantwoordelijk is voor zoveel mensen, indien hij zijn mond opendoet ineens behandeld wordt als een onnozelaar die niets zinnig kan en mag zeggen.
Deze man stond ervoor en hij ging erdoor en heeft het zeer rustig onder woorden gebracht.
Dat hij koffie mag drinken met de grand cheffin pleit voor haar.
Theo
Groeten vanop de Heide
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Eric0641 »

Kan men de noodremmen niet buiten dienst stellen? Ik weet dat hier in Nederlands Limburg tijdens carnaval op de stoptreinen altijd de noodremmen uitgeschakeld waren. Natuurlijk mag dit officieel niet, maar het bespaard een hoop ellende.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Asterix »

dentheo schreef: 04 nov 2017, 19:43 Inderdaad.
Het kan niet dat een machinist die toch zo'n belangrijke job heeft en verantwoordelijk is voor zoveel mensen, indien hij zijn mond opendoet ineens behandeld wordt als een onnozelaar die niets zinnig kan en mag zeggen.
Deze man stond ervoor en hij ging erdoor en heeft het zeer rustig onder woorden gebracht.
Dat hij koffie mag drinken met de grand cheffin pleit voor haar.
Dat heeft toch niets met mekaar te maken? Geen enkel bedrijf vindt het een goed idee dat werknemers zelf extern gaan communiceren, ongeacht wat hun functie is.

Trouwens, fijn dat de CEO de PR-schade beperkt maar één zwaluw maakt de lente niet. Dat hebben we in het verleden genoeg gezien.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Shrek »

Asterix schreef: 04 nov 2017, 21:05 Trouwens, fijn dat de CEO de PR-schade beperkt maar één zwaluw maakt de lente niet. Dat hebben we in het verleden genoeg gezien.
Welke PR schade? Waar zou de NMBS de mist in gegaan zijn in dit incident?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Asterix »

Shrek schreef: 04 nov 2017, 21:14
Asterix schreef: 04 nov 2017, 21:05 Trouwens, fijn dat de CEO de PR-schade beperkt maar één zwaluw maakt de lente niet. Dat hebben we in het verleden genoeg gezien.
Welke PR schade? Waar zou de NMBS de mist in gegaan zijn in dit incident?
Zoiets is altijd slechte reclame voor je product en meer bepaald de betrouwbaarheid ervan. Dat staat los van schuld of geen schuld.
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel

Bericht door Paul »

Eric0641 schreef: 04 nov 2017, 20:57 Kan men de noodremmen niet buiten dienst stellen? Ik weet dat hier in Nederlands Limburg tijdens carnaval op de stoptreinen altijd de noodremmen uitgeschakeld waren. Natuurlijk mag dit officieel niet, maar het bespaard een hoop ellende.
Ik dacht dat de noodrem rechtstreeks de remleiding laat leeglopen. Ik zie niet in hoe men dat "buiten dienst" zou kunnen stellen...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie