Hallo
Gisteren middag in Leuven (rond 15u), er gebeurt iets weirde met een break (376).
Die reed met een open deur in de bundel (waar alle MS staan) en bleef veel tijd op een plaats bij de verwijzingen om naar de sporen buiten de gedekt sporen te gaan (bij de passage waar de mensen kunnen in de bundel gaan).
Veel mensen stonden daarna bij de break (meer dan 15 personen).
Ik denk aan een ontsporing maar na 1 uur is eindelijk de break vertrok via de spoor 10.
Dus het lijk veel als of een break alleen heeft zich verplaatst ... of iets anders
Heeft iemand iets gehoord ?
Gr
M
Incident Leuven bundel 27/09
Re: Incident Leuven bundel 27/09
Break stond naar verluidt geparkeerd in de bundel Q en is alleen op stap gegaan. Hij heeft twee wissels opengereden en is in de wissels aan de kop van spoor 8 (kant Luik) stilgevallen. De Break is vervolgens weggehaald en de wissels hersteld.
Re: Incident Leuven bundel 27/09
De pers spreekt er ook over, zie bijvoorbeeld: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/28 ... te-rijden/
In het artikel wordt overigens gezegd dat een treinbestuurder de remleiding losgetrokken heeft en dat de trein daardoor tot stilstand gekomen is (of in ieder geval niet opnieuw is gaan rollen).
In het artikel wordt overigens gezegd dat een treinbestuurder de remleiding losgetrokken heeft en dat de trein daardoor tot stilstand gekomen is (of in ieder geval niet opnieuw is gaan rollen).
Re: Incident Leuven bundel 27/09
Als het een break betreft zal hij gewoon de kans gehad hebben de GF koppeling open te trekken. Dat is hetzelfde als aan de noodrem trekken.
Re: Incident Leuven bundel 27/09
Werkt de noodrem ook als hij door luchtverlies weggebold is ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Incident Leuven bundel 27/09
Hij is toch niet weggebold door luchtverlies? Of mis ik me? Er werd net luchtverlies gemaakt door de kabel los te trekken en zo een noodremming van buitenaf te forceren.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03
Re: Incident Leuven bundel 27/09
Deze week hebben de treinbestuurders het bericht gekregen dat ze vanaf nu alle schroefremmen moeten vastzetten op MR80 bij het immobiliseren. Voorheen moest men enkel schroefrem kant stuurpost 2 vastzetten. Zou dit een gevolg zijn van dit incidentje in Leuven?
Re: Incident Leuven bundel 27/09
best mogelijk, zeker als men die ene dan al niet te goei heeft opgedraaid..