Festivaltreinen

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Festivaltreinen

Bericht door msts.be »

Podium wordt gesloten om 01:00 op vrijdag en zaterdag en om 0:00 op zondag. Maar eer iedereen ook weg is of op de camping is het vaak 3u30 of 4u. (Ik woon net aan één van de drukke kruispunten en spreek dus uit eigen ondervinding)
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: RE: Re: Festivaltreinen

Bericht door thejay »

Davy schreef:
wva schreef:Met welk materiaal worden de extra diensten naar Boom gedaan voor TML? AM75? Of M6?
Heb op Facebook een plaatje gezien vanop station Boom waar een Desiro te zien was.
De rit van 15u op 21/7 naar Boom was een 3-pak Desiro.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: RE: Re: Festivaltreinen

Bericht door wva »

thejay schreef:
Davy schreef:
wva schreef:Met welk materiaal worden de extra diensten naar Boom gedaan voor TML? AM75? Of M6?
Heb op Facebook een plaatje gezien vanop station Boom waar een Desiro te zien was.
De rit van 15u op 21/7 naar Boom was een 3-pak Desiro.
3 Desiro's, dat zal krap geweest zijn aan het perron te Boom :-)
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Festivaltreinen

Bericht door maarten »

Even afstoffen.

Berichten zijn dat er voor Tomorrowland 2023 een aantal treinen gaan rijden:
https://tomorrowland.com/en/global-jour ... n-packages
Global Journey wants to give you a unique experience by taking you on an unforgettable journey that creates memories that last forever. Travel together with the People of Tomorrow by train from neighbouring countries to unite at Tomorrowland.

You can create your own Train Package according to your own needs and preferences.



TRAIN PACKAGES INCLUDE:
Return train to Antwerp-Central or Brussels-Midi
Accommodation (DreamVille, Hostel or Hotel)
Tomorrowland Ticket - Full Madness (Comfort) Pass
Tomorrowland Today (newspaper) on each festival day
Tomorrowland Souvenir Bag
Transfers (between train station - accommodation - festival)
Invited Brussels (for those who check in on Thursday in Brussels) or the Gathering at DreamVille


DEPARTURE CITIES
The departure cities are selected for an easy connection to nearby airports. Discover the departure cities:

France: Paris
Germany: Düsseldorf
Netherlands:
Amsterdam
Rotterdam
United Kingdom: London
Ik lees het zelf een beetje alsof er alleen pendeltreinen naar Antwerpen en Brussel zijn, maar volgens andere berichten zijn er daadwerkelijk treinen vanuit Londen, Parijs, Amsterdam en Düsseldorf.

Treinen uit/naar Amsterdam stopt ook in Rotterdam
Treinen uit/naar Düsseldorf gaan transit via Nederland

Er worden TML bestickerde rijtuigen ingezet .
Loc = Traxx .
ovspotter_be
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Festivaltreinen

Bericht door ovspotter_be »

Hoe ik het begrijp is dat je vanuit het buitenland (London, Paris, Düsseldorf, ...) een treinreis krijgt naar Brussel en/of Antwerpen, waarvan er dan pendeltreinen rijden naar het festival.
Zou dit misschien geen samenwerking zijn met Thalys en Eurostar, zo lijkt het toch als ik de video op de webpagina bekijk.
TKR
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Festivaltreinen

Bericht door TKR »

Dat lijkt me gewoon een samenwerking met Thalys/Eurostar en neem dan maar de pendeltrein naar Tomorrowland vanuit Brussel Zuid.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Festivaltreinen

Bericht door 260689 »

ovspotter_be schreef: 17 jul 2023, 12:41 Hoe ik het begrijp is dat je vanuit het buitenland (London, Paris, Düsseldorf, ...) een treinreis krijgt naar Brussel en/of Antwerpen, waarvan er dan pendeltreinen rijden naar het festival.
Zou dit misschien geen samenwerking zijn met Thalys en Eurostar, zo lijkt het toch als ik de video op de webpagina bekijk.
Thalys is Eurostar 😉
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

to morrowland extra's

Bericht door dentheo »

Treinen uit Amsterdam en Düsseldorf zijn vertrokken.... tot waar rijden die in België ? Boom ?
Eentje heeft 12 rijtuigen kan Boom die hebben ?
Theo
Groeten vanop de Heide
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: to morrowland extra's

Bericht door 4017-4018 »

kent er iemand details van samenstelling? Route?
Ciao Ciao
maarten
Berichten: 331
Lid geworden op: 26 aug 2019, 16:46

Re: Festivaltreinen

Bericht door maarten »

Van SOMDA: LNS 186 295 rijdt de trein uit Düsseldorf.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: to morrowland extra's

Bericht door wva »

dentheo schreef: 20 jul 2023, 11:58 Treinen uit Amsterdam en Düsseldorf zijn vertrokken.... tot waar rijden die in België ? Boom ?
Eentje heeft 12 rijtuigen kan Boom die hebben ?
Ik dacht dat Boom max 10 rijtuigen aankan.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: to morrowland extra's

Bericht door Eimai »

dentheo schreef: 20 jul 2023, 11:58 Treinen uit Amsterdam en Düsseldorf zijn vertrokken.... tot waar rijden die in België ? Boom ?
Ze reden tot Antwerpen-Centraal.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Festivaltreinen

Bericht door dentheo »

Zomaar een praktisch vraagje. De "inrichting" van zo'n event trein hoe verloopt die ?

Zet men de gehuurde rijtuigen op het buitenspoor van een bundel waar men er met een camionette veilig bijkan ?
Zodat men rustig vinyl kan plakken en binnenversiering in het barrijtuig hangen.
Wordt daar dan een voorlopige werkafsluiting rond gebouwd zodat men niet zomaar het "spoordomein" op kan lopen ?

Waar organiseert men zoiets meestal ? Oostende ? Of zijn er nog typische bundels waar dat eenvoudig kan ?

Ik begreep dat men voor de "sleeper" weinig mogelijkheden had, dat is dan Denderleeuw geworden.
Maar ik weet niet of daaraan veel werk gebeurd tijdens de "parkeer"dag.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Festivaltreinen

Bericht door Steven »

Deze werken zijn altijd uitgevoerd door een werkplaats, het betreft gewone i11 rijtuigen trouwens en het bar disco rijtuig kwam ook in beeld. Men heeft zoveel rijtuigen te doen (niet enkel deze trein maar ook andere met interne reclame voor aanwervingen, reclame voor trainworld, ….) Dat het dus een regelmatig weerkerend werkje is. Men doet het ook bij voorkeur binnen, want dergelijke wraps aanbrengen vergt wel goede condities. Je zou niet willen dat hij na 6u al begint te lossen omdat hij verkeerd werd aangebracht (is een techniek die ook meer en meer in opgang is bij auto’s).

Om te weten hoe het werkt kan je op YouTube al eens een willekeurige film bekijken over car wrapping.
Plaats reactie