Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Er was deze voormiddag een ongeval gebeurd waardoor er blijkbaar geen (of nauwelijks) verkeer mogelijk was tussen Antwerpen-Berchem en Mechelen.
Zou het kunnen dat hierdoor de Amsterdammer een alternatieve route volgde via Lier-Aarschot-Leuven?
Zou het kunnen dat hierdoor de Amsterdammer een alternatieve route volgde via Lier-Aarschot-Leuven?
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
9220 is inderdaad langs Aarschot naar Brussel gereden, zonder stop in de luchthaven.
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Zowel Benelux als Thalys zijn omgeleid langs daar.
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Reed de Thalys dan ook via Lier? Ik heb 'm niet gezien!
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Ja hoor, heb een foto gezien via FB waarbij een Thalys in Lier werd gespot.
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Er reed ook een HLD 77 met 1 HLE 28, 2 HLE 13en en een M6-rijtuig door Lier. Ook een goederentrein met 2 HLE 13.
Die 'Amsterdammer', is dat een HLE 28 met geel-blauwe rijtuigen? Die heb ik ook gezien in Lier, maar de Thalys niet.
Die 'Amsterdammer', is dat een HLE 28 met geel-blauwe rijtuigen? Die heb ik ook gezien in Lier, maar de Thalys niet.
De trein is altijd een beetje reizen.
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
een benelux is een reeks 28 met NS rijtuigen in geel/blauw of fyra kleuren achter
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Slim gezien om ze om te leiden via Lier en Aarschot .
Afschaffen zou slechter zijn voor de reizigers .
Zijn de IC treinen Essen-Charleroi ook omgeleid geweest ! zou toch een goede oplossing zijn !
Afschaffen zou slechter zijn voor de reizigers .
Zijn de IC treinen Essen-Charleroi ook omgeleid geweest ! zou toch een goede oplossing zijn !
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Die omleidingen hebben ook maar een beperkte capaciteit om al die extra treinen te ontvangen, dus alles langs daar sturen gaat ook niet. Daarnaast is er ook het probleem van lijnkennis van de treinbestuurders. Zeker niet iedereen kent heel dat parcours, en op zo'n momenten het nodige extra personeel vinden met de juiste kennis is ook niet vanzelfsprekend, en wie beschikbaar was zal in dit geval wel gebruikt zijn geweest om de Thalys en Benelux te loodsen. En het is ook wel serieus omrijden, dat een vervangbus misschien gewoon sneller is?
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Ja dat is wel waar ! Maar die vervangbussen voor een traject zoals Antwerpen-Mechelen zijn al snel volzet lijkt me en ze moeten ook nog beschikbaar zijn !Eimai schreef:Die omleidingen hebben ook maar een beperkte capaciteit om al die extra treinen te ontvangen, dus alles langs daar sturen gaat ook niet. Daarnaast is er ook het probleem van lijnkennis van de treinbestuurders. Zeker niet iedereen kent heel dat parcours, en op zo'n momenten het nodige extra personeel vinden met de juiste kennis is ook niet vanzelfsprekend, en wie beschikbaar was zal in dit geval wel gebruikt zijn geweest om de Thalys en Benelux te loodsen. En het is ook wel serieus omrijden, dat een vervangbus misschien gewoon sneller is?
1x per uur een IC rondsturen is toch redelijk denk ik ! Wat is de meer tijd van het omrijden ?
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Maar zijn er dan bestuurders die met Thalys mogen rijden en lijnkennis hebben van lijnen 15/16/35?Eimai schreef:Die omleidingen hebben ook maar een beperkte capaciteit om al die extra treinen te ontvangen, dus alles langs daar sturen gaat ook niet. Daarnaast is er ook het probleem van lijnkennis van de treinbestuurders. Zeker niet iedereen kent heel dat parcours, en op zo'n momenten het nodige extra personeel vinden met de juiste kennis is ook niet vanzelfsprekend, en wie beschikbaar was zal in dit geval wel gebruikt zijn geweest om de Thalys en Benelux te loodsen. En het is ook wel serieus omrijden, dat een vervangbus misschien gewoon sneller is?
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Niet bij mijn weten, tenzij er nog iemand rondloopt met wat extra kennis van vroeger, en bestuurders van de Benelux hebben ook meestal geen extra lijnkennis (meer) dan wat nodig is voor hun diensten. Maar die bestuurders worden dan geloodst: een tweede bestuurder rijdt mee in de stuurpost die verantwoordelijk is voor het opvolgen van de seinen, terwijl de originele bestuurder met de trein rijdt.trainlovertje schreef:Maar zijn er dan bestuurders die met Thalys mogen rijden en lijnkennis hebben van lijnen 15/16/35?
Gaat blijkbaar sneller dan ik dacht, Benelux deed er gisteren ongeveer een uur over van Antwerpen tot Brussel (zonder passage langs de luchthaven), maar dat is dan wel volgens mij het best mogelijke geval waarbij die voorrang krijgt op al de rest. Alleszins is de Benelux ook een IC, dus is het ook een beetje wat je vraagt?ijzeren rijn 82 schreef:1x per uur een IC rondsturen is toch redelijk denk ik ! Wat is de meer tijd van het omrijden ?
Re: Amsterdammer via Lier-Aarschot-Leuven vanwege ongeval?
Dat verbaast me niks, aangezien de Benelux op zijn normale reisweg nogal ruim in de dienstregeling zit. Onlangs meegemaakt dat er tussen Berchem en Brussel-Noord 11 minuten vertraging uit werd gereden.Eimai schreef:Gaat blijkbaar sneller dan ik dacht, Benelux deed er gisteren ongeveer een uur over van Antwerpen tot Brussel (zonder passage langs de luchthaven), maar dat is dan wel volgens mij het best mogelijke geval waarbij die voorrang krijgt op al de rest.ijzeren rijn 82 schreef:1x per uur een IC rondsturen is toch redelijk denk ik ! Wat is de meer tijd van het omrijden ?
Groetjes,
Rian