treinen zonder begeleider

Alles over reizigerstreinen in België.
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: treinen zonder begeleider

Bericht door jens123 »

De tb kan ook op zijn computerscherm zien of de deuren al dan niet gesloten zijn en de voettredes zijn ingeklapt. Maar hij zal toch sowieso naar buiten moeten kijken om te zien of de reizigersbeweging beëindigd is alvorens de deuren te sluiten.
Dus ik wens de tb veel succes om met 3 desiro's van Nijvel naar Antwerpen te rijden. Het is voor ons tbg al bijna onmogelijk in sommige stations om vanuit het midden een volledig overzicht te hebben, laat staan dat de tb dat heeft vanuit de stuurpost.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5287
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: treinen zonder begeleider

Bericht door overweg13 »

Een probleem waar ik zo meteen aan denk: hoe kun je in zo een geval eerste klas in stand houden? Het lukt nu al nauwelijks. Je kunt eerste klas natuurlijk gewoon afschaffen op de S-treinen. Dat kan alleen maar op een deftige manier gebeuren als je ze ook echt afschaft door de afdelingen eerste klas om te turnen en de gele strepen te verwijderen, wat meteen betekent dat je de desiro's niet meer kunt inzetten buiten de S-treinen. En dan zie ik die situatie van vroeger terugkeren waarbij je een eersteklasbiljet koopt, maar een gedeelte van je reis moet afleggen in een trein zonder eerste klasse.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie